Αποστολή :  Περικλής Χαλάτσης

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου και πολυσυζητημένου Toyota C-HR έγινε στην Ίμπιζα, στο τρίτο μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου, στο σύμπλεγμα των Βαλεαρίδων, στην ανατολική Ισπανία. Εκεί όπου, όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά και το χειμώνα, εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τον επίγειο παράδεισο όπου η νυκτερινή ζωή δε σταματά ποτέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με καλοκαιρινές συνθήκες, καλή θερμοκρασία και το βασικότερο, με στεγνό οδόστρωμα, δεκάδες ολοκαίνουργια C-HR οδηγήθηκαν από δημοσιογράφους του ειδικού τύπου από όλη την Ευρώπη.

Η Toyota είχε τις υβριδικές εκδόσεις με 5ης γενιάς κινητήρες 1.8 και 2.0cc. Στις αρχές Ιανουαρίου 2024 θα ξεκινήσει η παραγωγή του Plug-in C-HR.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην Ibiza είναι τέλειο. Με πρωτοποριακή σχεδίαση και εξωτερικές αιχμηρές γωνίες που δεν περνούν απαρατήρητες. Οι νέες, αιχμηρές γραμμές προσδίδουν στυλ και αποδεικνύουν προηγμένη σχεδιαστική εκτέλεση. Από όπου και αν το κοιτάξεις δεν βρίσκεις ατέλειες,

Βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες και είναι η εξέλιξη της ICON. Το νέο C-HR θα κυριαρχήσει στην κατηγορία «C» γιατί εκτός των άλλων έχει ανταγωνιστική τιμή που θα αναστατώσει τους υπόλοιπους μνηστήρες της κατηγορίας. Μπορούμε να πούμε ότι η τιμή των 29.300 ευρώ στην έκδοση C-ULT είναι άκρως δελεαστική γιατί ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση είναι πλούσιος.

Είναι σημαντικό ότι οι ευρωπαίοι σχεδιαστές όταν ανέλαβαν το concept car πήραν εντολή από τους γιαπωνέζους που ήθελαν το νέο C-HR να είναι : Made in Europe for European drivers. Άρα σχεδίασαν και εξέλιξαν το αυτοκίνητο στην Ευρώπη για τον Ευρωπαίο απαιτητικό πελάτη. Παρουσίασαν ένα μοντέρνο εσωτερικό που συνδυάζει λειτουργικότητα, άνεση και premium υφές και υλικά. Με νέα ψηφιακή λειτουργία με δυνατότητες εξατομίκευσης και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα.

Στην Ίμπιζα οδηγήσαμε τη διευρυμένη γκάμα των πλήρως εξηλεκτρισμένων κινητήρων με 5ης γενιάς Hybrid Electric τεχνολογία (1.8HEV & 2.0HEV). Μάλιστα η έκδοση 2.0L Plug-in Hybrid Electric διαθέτει τετρακίνηση ΑWD-i και νέα επιλογή με τα καινοτόμα συστήματα Predictive EV drive & Geofencing.

Οι Ευρωπαίοι στα κεντρικά γραφεία της Toyota στο Βέλγιο έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στα  συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Τ-Μate με την εισαγωγή του Toyota Safety Sense 3+ διατηρώντας πάντα την υπόσχεση για καθαρό περιβάλλον. Στο C-HR χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά προσεγγίζοντας ακόμη περισσότερο την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και με τη μείωση του βάρους πετυχαίνουν λιγότερες εκπομπές CO2.

Πως πέτυχαν oλιστική προσέγγιση στη βιωσιμότητα.

Αρχικά διπλασίασαν τη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Για τα υφάσματα των καθισμάτων χωρίς να χάσουν την αισθητική, την ποιότητα και την εμφάνιση χρησιμοποίησαν ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.

Η επένδυση του τιμονιού είναι από υλικό μη ζωικής προέλευσης που προσφέρει ενισχυμένη αντοχή και ποιότητα. Ακόμη, με καινοτόμα διαδικασία βαφής στο εργοστάσιο κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές CO2. Τέλος με τη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής αύξησαν την ακαμψία μειώνοντας τις εκπομπές. Δημιούργησαν δηλαδή ένα προηγμένο ‘‘concept car για τον δρόμο’’.

Οδηγώντας το C-HR και με τους δύο υβριδικούς κινητήρες μπορούμε να πούμε ότι η Toyota θα ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο την κυριαρχία της στην C-SUV κατηγορία. Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στην άσφαλτο, στρίβει ακόμη και με περισσότερα από τα ενδεδειγμένα χιλιόμετρα χωρίς να τρομάζει με τις κλίσεις τον οδηγό και τους επιβάτες, ενώ φρενάρει υποδειγματικά. Ότι δηλαδή θέλει ένας γρήγορος και απαιτητικός οδηγός.

Η ανανεωμένη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας TNGA προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε όλο το αμάξωμα, ενώ είναι επίσης ελαφρύτερη χάρη στην έξυπνη χρήση των υλικών. Το νέο Toyota C-HR αξιοποιεί τη συναρπαστική οδική συμπεριφορά του αρχικού μοντέλου διαθέτοντας ένα νέας σχεδίασης σύστημα ανάρτησης που είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύ. Ένα τροποποιημένο γόνατο MacPherson εμπρός διαθέτει αλλαγές στο σχήμα του προσφέροντας μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή, ενώ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων περιλαμβάνει εξαρτήματα υψηλότερης αντοχής της πλατφόρμας TNGA.

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη ενώ άνετα κάθονται και οι πίσω επιβάτες. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 35 mm και σε συνδυασμό με τους μεγαλύτερους τροχούς αλουμινίου στις 20” και το μικρότερο κατά 25 mm εμπρός πρόβολο, διαμορφώνεται ένα ισορροπημένο και δυναμικό σύνολο από όλες τις γωνίες.

Στο εσωτερικό η τρισδιάστατη αρχιτεκτονική και η σφυροκέφαλη όψη επαναπροσδιορίζονται ώστε να συμπεριλάβουν τους full LED προβολείς, ενσωματωμένους μαζί με τα φλας, σε μία εντυπωσιακή σχεδίαση σε σχήμα βέλους.

Στον βασικό εξοπλισμό και για πρώτη φορά στην αγορά, το όνομα του μοντέλου που είναι ενσωματωμένο στο πίσω φως LED, φωτίζεται κατά τη διάρκεια μιας δυναμικής ακολουθίας καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού, αποτελώντας βασικό στοιχείο του εντυπωσιακού πίσω μέρους. Αυτή η τολμηρή εμφάνιση τονίζεται περαιτέρω από τη νέα διχρωμία αμαξώματος, “bi-tone+”, που προχωρά ακόμα παραπέρα, επεκτείνοντας το μαύρο χρώμα έως το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, και η οποία είναι στάνταρ στις εκδόσεις PREMIERE EDITION & GR SPORT ULTIMATE EDITION.

Το ταμπλό υιοθετεί μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και αποτελείται από έναν λεπτό οριζόντιο πίνακα οργάνων που ενσωματώνεται τέλεια με τα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα, ώστε να ‘’αγκαλιάζει’’ τους επιβάτες και να δημιουργεί έναν ζεστό, φιλόξενο χώρο. Η οθόνη πολυμέσων εντάσσεται απρόσκοπτα στην όλη διάταξη, ενώ επιλεγμένες εκδόσεις περιλαμβάνουν ένα ειδικά κατασκευασμένο μεταλλικό ηχείο JBL με fade-effect για premium ποιότητα ήχου.

Όλες οι εκδόσεις του Toyota C-HR διαθέτουν ένα νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Η διάταξη δίνει προτεραιότητα στην ευκρινή προβολή κρίσιμων πληροφοριών, όπως η ταχύτητα και οι ρυθμίσεις υποβοήθησης του οδηγού, και μπορεί να εξατομικευτεί ανάλογα με τις προτιμήσεις. Ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει τα τέσσερα θέματα Casual, Smart, Tough ή Sporty – καθώς και τις τρεις προσαρμοζόμενες διατάξεις οργάνων διαισθητικά με ένα μόνο άγγιγμα του χειριστηρίου στο τιμόνι.

Η εμπειρία πολυμέσων είναι καλύτερα συνδεδεμένη χάρη στο Toyota Smart Connect, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone, cloud σύστημα πλοήγησης, Οver The Air (OTA) ενημερώσεις καθώς και οθόνη αφής 8’’ (έκδοση C-ULT) ή 12,3’’ (Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις).

Ξεχωρίζουν οι χωνευτές χειρολαβές θυρών, ο δυναμικός ατμοσφαιρικός φωτισμός 64 χρωμάτων και η πανοραμική οροφή από γυαλί υψηλής τεχνολογίας, αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης και εξατομικευμένης εμπειρίας χρήστη, η οποία θέτει τον πελάτη στην καρδιά του οχήματος.

Το C-HR διαθέτει τέσσερα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα – Hybrid 140, Hybrid 200, Hybrid 200 AWD-i και Plug-in Hybrid 220 – για να μπορεί να επιλέξει ο πελάτης αυτό που ταιριάζει στον τρόπο ζωής του.

Η Hybrid Electric τεχνολογία πέμπτης γενιάς έχει αυξημένη ισχύ και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Επιτυγχάνεται ταχύτερη επιτάχυνση, πιο συναρπαστική συμπεριφορά και βελτιωμένη απόδοση πέδησης μέσω αναβαθμίσεων των εξαρτημάτων και των συστημάτων ελέγχου.

Η πιο πρόσφατη, πέμπτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota βρίσκεται στην καρδιά του νέου Toyota C-HR πετυχαίνοντας κορυφαία στην κατηγορία ισορροπία μεταξύ αυξημένης ισχύος και χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Η νέα γκάμα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων, που καταδεικνύουν την αποδεδειγμένη πολυτεχνολογική προσέγγιση της Toyota για τη μετάβαση στην ανθρακική ουδετερότητα. Η Toyota πιστεύει ότι πρέπει να προσφέρονται ποικίλες επιλογές ώστε οι πελάτες να έχουν πρόσβαση σε προσιτά και πρακτικά οχήματα που θα συμβάλλουν άμεσα στην ταχύτερη μείωση εκπομπών CO2 και θα εξασφαλίσουν την επιτυχή μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο μέλλον.

Η γκάμα του νέου Toyota C-HR περιλαμβάνει τις εκδόσεις Hybrid 140, Hybrid 200 και Hybrid 200 AWD-i και Plug-in Hybrid 220. Το Hybrid 140 διαθέτει έναν αποδοτικό κινητήρα 1.8 λίτρων με ισχύ 140 DIN hp. Για μία ακόμα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία, το Hybrid 200 αποδίδει ισχύ 197 DIN hp και ροπή 190Nm. Η έκδοση Hybrid 200 AWD-i φέρνει την σιγουριά της τετρακίνησης στην γκάμα. Ένας συμπαγής ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια με υψηλή ροπή στον πίσω άξονα παρέχει περισσότερη ισχύ και ροπή. Σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων του οχήματος και οδικών συνθηκών προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια κατά την εκκίνηση, περισσότερη ακρίβεια στις στροφές και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές επιφάνειες.

Το Plug-in Hybrid 220 βασίζεται σε έναν κινητήρα 2,0 λίτρων και υπόσχεται την καλύτερη εμπειρία στην κατηγορία του χάρη στο διττό DNA του. Προσφέρει τη ζωηρή απόδοση και την ομαλή οδήγηση ενός πραγματικού EV για καθημερινές μετακινήσεις, με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 66 km (WLTP Combined), καθώς και την κορυφαία στην κατηγορία αποδοτικότητα και τις επιδόσεις ενός υβριδικού ηλεκτρικού για μεγαλύτερα ταξίδια όταν απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία.

Περισσότερα για το νέο ToyotaC-HR θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε όταν τα οδηγήσουμε στην Ελλάδα.

Αναλυτικά οι τιμές:

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης