Του Γιώργου Παλληκάρη
Βρεθήκαμε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας ώστε να δούμε από κοντά το νέο VW ID.EVERY1. Το μικρό, προσιτό ηλεκτρικό που θα φέρει η γερμανική εταιρία στις αγορές σε δύο χρόνια, με στόχο να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή.
Η αλήθεια είναι πως ήδη αρκετές εταιρίες έχουν οικονομικές και προσιτές ηλεκτρικές προτάσεις, όπως η Hyundai με το Inster και η Renault με το «5». Έτσι η VW δεν θα μπορούσε να μην μπει στο παιχνίδι της προσιτής ηλεκτροκίνησης και αποφάσισε να το κάνει φαντασμαγορικά. Σε μία εκδήλωση χολιγουντιανού επιπέδου στο Ντίσελντορφ, με καλεσμένους δημοσιογράφους από όλο τον πλανήτη, ο CEO της γερμανικής φίρμας, Oliver Blume, αποκάλυψε το ID.EVERY1 το οποίο έρχεται να πάρει την σκυτάλη από το VW e-up, προσφέροντας περισσότερους χώρους, περισσότερη τεχνολογία και σίγουρα πιο όμορφη εμφάνιση.
Στις φωτογραφίες του άρθρου, όπως και στο βίντεο, απεικονίζεται το concept car, στο οποίο θα στηριχτεί το μοντέλο παραγωγής σε βαθμό τουλάχιστον 80%. Οπότε είναι αρκετά ασφαλές να πούμε πως μόνο μερικές λεπτομέρειες θα αλλάξουν, λόγω κόστους.
Το ID.EVERY1 έχει μήκος 3.880χλστ. πλάτος 1.8μ. και ύψος 1.490χλστ. όντας το πλέον ιδανικό για τις αστικές προκλήσεις και εντυπωσιακά ευέλικτο, εάν αναλογιστούμε πως π.χ. το Polo έχει μήκος 4.074χλστ. Μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 4 ενήλικες, προσφέροντας παράλληλα και χώρο αποσκευών στα 305λτ ενώ ακόμα και οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών, θα περάσουν στο μοντέλο παραγωγής.
Το concept ID.EVERY1 «πατάει» στην πλατφόρμα MEB και εξοπλίζεται με έναν τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος. Ο συγκεκριμένος αποδίδει 95 άλογα και δίνει στο μοντέλο τη δυνατότητα να πιάσει τελική ταχύτητα στα 130χλμ./ώρα, με την αυτονομία να φτάνει τα 250χλμ.
Όσον αφορά το εσωτερικό, η VW εστίασε στην χρηστικότητα, τοποθετώντας μία μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, κάτω από την οποία υπάρχουν εργονομικά διαμορφωμένοι διακόπτες για το clima, το ηχοσύστημα αλλά και βασικές λειτουργίες του συστήματος infotainment. Η εταιρία το είπε και το έκανε πράξη. Περιόρισε τα άβολα κουμπιά αφής και επέστρεψε στα πιο βολικά μπουτόν για βασικές λειτουργίες (όπως ζήτησαν οι φίλοι της μάρκας). Μάλιστα αυτό ήταν και το μότο του CEO κατά την παρουσίαση λέγοντας χαρακτηριστικά “Ο κόσμος μίλησε και η VW άκουσε”.
Το μοντέλο έχει ξεκάθαρα αστική προσέγγιση, όντας μικρό, ευέλικτο, όμορφο σχεδιαστικά και γρήγορο στην φόρτιση. Μαζί με την τιμή του στα 20.000 ευρώ, η VW θεωρεί πως θα μπορέσει να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σχεδόν σε κάθε νοικοκυριό.
Να θυμίσουμε όμως πως ενώ το ID.EVERY1 θα έρθει στις αγορές το 2027 στην τιμή των 20.000 ευρώ, ένα χρόνο νωρίτερα θα κυκλοφορήσει το λίγο μεγαλύτερο ID.2all με τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ.
