Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Οι εποχές έχουν αλλάξει και όσοι αγοραστές έχουν απομείνει κοιτάζουν να αποκτήσουν το καλύτερο αυτοκίνητο στην καλύτερη τιμή και φυσικά να… απέχει από όλα αυτά που ανακοινώνει η Πολιτεία και αφορούν σε φόρους (τέλη, φόρος πολυτελούς διαβίωσης κ.λπ.). Η BMW είναι μία premium μάρκα και δεν μπορεί εύκολα να ξεφύγει από τα… δίχτυα της εφορίας. Αυτό σημαίνει πως στις μέρες μας τα μοντέλα τα οποία έχουν ζήτηση είναι αυτά με τους μικρούς κινητήρες και γενικότερα όσα δεν προκαλούν και πάρα πολύ.
Η νέα 3άρα διαθέτει επιβλητική εμπρός όψη
Η 3άρα, την οποία γνωρίζουμε και έχει γράψει ιστορία στην ελληνική αγορά, είχε πάντοτε ένα… κακό. Έπρεπε να αγοράσεις τουλάχιστον τη δίλιτρη έκδοση για να νιώθεις ότι έχεις ένα καλό αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί και με αξιοπρέπεια, όσον αφορά στις επιδόσεις. Η γνωστή λοιπόν 316 με τα λίγα άλογα «είπε» να αλλάξει και να γίνει καλή, για να μπορέσει να κοντράρει και τον ανταγωνισμό που είναι πολύ σκληρός στην κατηγορία.
Έχοντας στα χέρια μας τη νέα 316 με τον κινητήρα των 1.598 κ.εκ. διαπιστώσαμε ότι αυτή η BMW απλώς… πάει. Και πάει γρήγορα, θα λέγαμε, εξαιτίας των 136 ίππων που αποδίδει το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο με το οποίο έχουν εφοδιάσει τη νέα 3άρα οι άνθρωποι της μάρκας. Δεν ξέρουμε αν τα 136 άλογα είναι τυχαίος αριθμός (το 316 σε διαφορετική σειρά), αλλά διαπιστώσαμε ότι ταιριάζουν… γάντι στο οικογενειακό μοντέλο. Και αυτό για δύο λόγους. Πρώτον διότι μπορεί να κινήσουν το αμάξωμα σε γρήγορους ρυθμούς (0-100 σε 8,9 δευτ. και τελική τα 210 χλμ./ώρα) και δεύτερον επειδή η μέση κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί σε πραγματικές συνθήκες κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Από εκεί και πέρα, στον δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι ένα από τα υπέρ του αυτοκινήτου. Αυτό ισχύει τόσο σε εθνικό οδικό δίκτυο όσο και μέσα στην πόλη. Στη δεύτερη περίπτωση όμως, ο όγκος της 316 (δεν της φαίνεται) που ξεπερνά τα 4,6 μέτρα θα προβληματίσει ιδίως στην περίπτωση του… παρκαρίσματος. Εσωτερικά, η ποιότητα είναι η κλασική της BMW (δηλαδή υψηλή), με την οθόνη πολλαπλών χρήσεων να κάνει πιο άνετη τη ζωή των επιβατών απλώς με τη χρήση ενός κυκλικού διακόπτη που βρίσκεται πάνω από το χειρόφρενο. Γενικά, ο εξοπλισμός θα ικανοποιήσει, από το ηχοσύστημα, τη σύνδεση bluetooth με το τηλέφωνο μέχρι το σύστημα πλοήγησης, τον υπολογιστή κατανάλωσης και πολλά άλλα. Από πλευράς χώρων, οι εμπρός επιβάτες θα νιώσουν σαν βασιλιάδες, ενώ όσοι καθίσουν στην πίσω σειρά θα έχουν να λένε για την άνεση. Όσο για τον χώρο των αποσκευών που φτάνει τα 480 λίτρα θα λέγαμε πως δεν είναι και… λίγος.
Η καμπίνα των επιβατών
Στο ρεζουμέ όμως και το οποίο μεταφράζεται στην τελική τιμή, το ποσό των 28.900 ευρώ δεν είναι και λίγα, ιδίως στις μέρες μας που η ζωή έχει γίνει πιο ακριβή εξαιτίας των φόρων αλλά και της μείωσης των μισθών. Στα υπέρ της ολοκαίνουργιας 316 κρατάμε τον μικρό κινητήρα με τις καλές επιδόσεις (καιρός ήταν!), τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και την άνεση. Στα κατά, η υψηλή τιμή μπορεί να μας ξενίζει, αλλά όλα στη ζωή έχουν ένα τίμημα, οπότε, αν θες κάτι να γίνει δικό σου και μάλιστα καλό, θα πρέπει αναγκαστικά να το… πληρώσεις. Τέλος, να αναφέρουμε και τον βασικό ανταγωνισμό, που είναι η Mercedes C Class, το Audi Α4 αλλά και το Volvo S60…
Η επιλογή είναι δική σας, αρκεί πρώτα να έχετε κάνει και τα απαραίτητα test drive. Τότε θα καταλάβετε και ποιο είναι το μοντέλο που ταιριάζει στις ανάγκες αλλά και στον χαρακτήρα σας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | BMW 316 |
Κυβισμός (cc) | 1.598 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 136/4.350 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.250 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 8,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5,8 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 134 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 147,4 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,624 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,811 |
Ύψος (μέτρα) | 1,429 |
Βάρος (κιλά) | 1.485 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 480 |
Τιμή (από…)* | 27.684 ευρώ |
*Με απόσυρση
Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά θα… προτιμούσαμε το αυτόματο 8άρι όπως αυτό της φωτογραφίας!
Το σύστημα multimedia ενημερώνει τον οδηγό για τα πάντα
Έναρξη και σβήσιμο κινητήρα με το πάτημα ενός κουπιού
Ρυθμίσεις ανάλογα με τον τρόπο και το στιλ που θέλει ο οδηγός
Για να δείτε πειρσσότερες εικόνες από την BMW Series 3 πατήστε στην παρακάτω φωτογραφία