BMW i8: Οδηγούμε το αυτοκίνητο του μέλλοντος στην... Ελλάδα!

BMW i8: Οδηγούμε το αυτοκίνητο του μέλλοντος στην... Ελλάδα!


Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης


Ανέκαθεν αναρωτιόμουν γιατί τα εκκεντρικά και φουτουριστικά αυτοκίνητα που εμφανίζονται στις εκθέσεις αυτοκινήτου δεν περνούν την γραμμή παραγωγής. Απάντηση δεν πήρα ποτέ, μέχρι που η BMW αποφάσισε να αλλάξει... ρότα και να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό, όπως λέει, brand name με Το i8 δείχνει το μέλλον στα αυτοκίνητα. Το θέμα είναι πως το μέλλον έγινε.. παρόν καθώς το μοντέλο ηδη πωλείται Το μέλλον στα αυτοκίνητα κύριο χαρακτηριστικό το γράμμα "i".

Οι περισσότεροι θα ξέρετε το γράμμα "Μ" με ότι αυτό συνεπάγεται σε σπορ οδήγηση, σχεδίαση και ποθητό μηχάνημα οδήγησης. Πλέον, θα πρέπει στο λεξιλόγιό μας να συμπεριλάβουμε και άλλο ένα γράμμα της αλφαβήτου που δεν είναι άλλο από το "i". Τι είναι όμως αυτό το... "i"; Μία νέα μάρκα θα μπορούσαμε να πούμε, που βασίζεται σε μία φιλοσοφία που σκοπό έχει να είναι φιλική στο περιβάλλον, να προσφέρει οικονομικές μετακινήσεις αλλά ταυτόχρονα να μην κάνει εκπτώσεις στις επιδόσεις. Προς το παρόν η BMW διαθέτει στην γκάμα δύο μοντέλα, το i3 και το i8. Το i3 είναι ένα αυτοκίνητο με εκκεντρική σχεδίαση το οποίο απευθύνεται σε όλους αυτούς που θέλουν να αλλάξουν τον τρόπο στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Σχετικό άρθρο έχετε διαβάσει στο zougla.gr, οπότε μπορείτε να το δείτε και πάλι πατώντας ΕΔΩ.

Η σχεδίαση του i8 ξεφεύγει από κάθε φαντασία για ένα αυτοκίνητο παραγωγής...

Καθημερινό αυτοκίνητο...
Τι είναι όμως το i8; Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται και μάλιστα πάρα πολύ. Γιατί το i8 δεν είναι απλά ένα αυτοκίνητο σαν όλα αυτά που ξέρουμε από τα καθημερινά μέχρι τα λεγόμενα super car. Σχεδιαστικά, το εντυπωσιακό μοντέλο θυμίζει αυτοκίνητο του μέλλοντος ή κάτι σαν προχωρημένο super Στις μετακινήσεις είναι τόσο άνετο όσο, για παράδειγμα, μία BMW Series 1!!! car. Στην πραγματικότητα όμως το i8 είναι λίγο από όλα. Δηλαδή είναι super car και δεν... είναι, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο που παράλληλα δεν είναι ούτε από αυτό...

Σας μπέρδεψα... Λογικό, καθώς με λίγα και απλά λόγια, το BMW i8 είναι το αυτοκίνητο που δημιουργεί μία νέα κατηγορία καθώς φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης στο παρόν που ζούμε... Θα προσπαθήσω και πάλι να γίνω κατανοητός βάζοντας στο κείμενο και την καθημερινότητα που βιώνουμε για να καταλάβετε πως η τεχνολογία έχει πραγματοποιήσει  τεράστια βήματα προόδου. Αυτά που μπορεί να τα λέμε για πλάκα τελικά αποδεικνύεται ότι μπορούν να γίνουν πράξη αρκεί να βάλουν το χεράκι τους (όπως και το έκαναν) οι άνθρωποι της BMW.

Από όποια πλευρά και να κοιτάξεις το γερμανικό μοντέλο μένεις εντυπωσιασμένος...

Κινητήρας 1.499 κ.εκ. με φοβερές επιδόσεις
Χαρακτηριστικό παράδειγμα πως το i8 εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 1.5 λίτρων (καλά διαβάσατε και δεν έκανα λάθος με το πληκτρολόγιο) το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνολικά 362 ίππους (231 και 131 αντίστοιχα). Επίσης το i8 δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας Ακούγεται απίστευτο αλλά το i8 εφοδιάζεται με κινητληρα 1.500 κ.εκ. έχει επιδόσεις super car και καταναλώνει ελάχιστο καύσιμο... καθώς οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται στα 49 γρ. CO2 στο χλμ. Συν τις άλλοις, δεν έχει φόρο πολυτελούς διαβίωσης ενώ το τελειωτικό ευχάριστο... χτύπημα αφορά την κατανάλωση καυσίμου που θυμίζει 1.000αράκι  με την μέση πραγματική τιμή σε.. νορμάλ χρήση να κυμαίνεται κοντά στα 6.5-7 λίτρα ανά 100 χλμ. και σε 9.5 με 10 maximum, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε πιο σπορ (αρκετά θα έλεγα) ρυθμούς. Όλα τα παραπάνω όσο και εάν ακούγονται... ψεύτικα είναι αληθινά και το επιβεβαιώσαμε καλύπτοντας χιλιάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του i8 είτε σε αυτοκινητόδρομο είτε σε αστικό κύκλο.

Τραβά τα βλέμματα
Πάμε όμως να ξετυλίξουμε το κουβάρι του πιο εκκεντρικού σχεδιαστικά οχήματος που κυκλοφορεί επί ελληνικού εδάφους. Το να σχολιάσω την σχεδίαση μάλλον θα ήταν λάθος καθώς και ένας... Mercedάκιας θα συμφωνούσε πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν υπάρχει και θα αναρωτιόταν πότε θα δει αντίστοιχο από την μάρκα που αγαπά. Αρκεί να αναφέρω πως ήδη χιλιάδες φωτογραφίες του αυτοκινήτου δοκιμής περιφέρονται στα social media και είναι ένα θέμα για το οποίο θα ασχοληθώ σε άλλο άρθρο καθώς αυτό που έζησα θα έλεγα πως δεν το έχω ζήσει με κανένα super car είτε μιλάμε για Ferrari είτε για Lamborghini κ.ο.κ. Πέρα από την σχεδίαση, αίσθηση προκαλούν τα φώτα LED, οι... αιωρούμενες πίσω κολώνες και φυσικά οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω σαν φτερά.


Βλέπεις τις σχεδιαστικές γραμμές και δεν πιστεύεις ότι αυτό αποτελεί μέρος ενός αυτοκινήτου παραγωγής...

Φιλοξενεί 4 επιβάτες

Εσωτερικά το i8 είναι ένα αυτοκίνητο 2+2 θέσεων, με τις πίσω να φιλοξενήσουν δύο μικρά παιδιά. Περιττό θα ήταν να αναφερθώ στον εξοπλισμό ενός τέτοιου αυτοκινήτου που είναι υπερπλήρης. Αυτό όμως που ενδιαφέρει τον οδηγό δεν είναι οι επιβάτες αλλά ο εαυτός του. Μπαίνοντας λοιπόν στην καμπίνα (στην αρχή θα είναι δύσκολο λόγω του ανοίγματος των θυρών αλλά μετά γίνεται παιχνιδάκι) ο οδηγός θα ρυθμίσει το κάθισμα σύμφωνα με τις ανάγκες του, όποιες και να είναι αυτές. Μπροστά του έχει μία ψηφιακή οθόνη με πλήρη ενημέρωση που αλλάζει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης που θα Καταναλώνοντας μόνο.. ρεύμα μπορείς να καλύψεις αποστάσεις μέχρι 37 χιλιόμετρα επιλέξει. Μία δεύτερη οθόνη βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και σε αυτήν εμφανίζονται στοιχεία και πληροφορίες, όπως, σύστημα πλοήγησης, ραδιόφωνο, USB και ότι μπορείς να φανταστείς. Το cockpit είναι εντυπωσιακό ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως ο κλωβός ασφαλείας αποτελείται από ελαφριά ανθρακονήματα προκειμένου να είναι 30% αλαφρύτερο ακόμα και από το αλουμίνιο η 50% από τον χάλυβα.

Και ενώ το έχεις περιεργαστεί αλλά και βολευτεί στο εσωτερικό (που διαθέτει και αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα) αποφασίζεις να εκκινήσεις το αυτοκίνητο. Πατάς το κουμπί και περιμένεις... Σε ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο ίσως να φώναζαν και την αστυνομία λόγω θορύβου. Στο i8 ενεργοποιείται ο τρικύλινδρος κινητήρας μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα και η διαδικασία γίνεται ακόμα (αν υπάρχει επιλογή μόνο του ηλεκτροκινητήρα) και αθόρυβα! Και από εδώ είναι που αρχίζεις να ξεχνάς αυτά που ξέρεις μέχρι σήμερα για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Το επιβλητικό όχημά είναι τετρακίνητο και αυτό διότι οι εμπρός τροχοί ζωντανεύουν από τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο εμπρός τμήμα του i8 ενώ οι πίσω τροχοί παίρνουν κίνηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που βρίσκεται στο πίσω μέρος και είναι καλά κρυμμένος, χωρίς να έχει άμεση πρόσβαση ο ιδιοκτήτης. Αυτό ισχύει και για το εμπρός τμήμα καθώς δεν υπάρχει εμπρός καπό που να ανοίγει!

Το BMW i8 μπορείς να το χρησιμοποιείς είτε ως super car είτε ως ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Άλλωστε η φιλοσοφία του είναι τέτοια που δεν θα θέλεις να βγεις απο το cockpit...

Η τελική... κόβεται στα 250 χλμ./ώρα
Με 362 συνολικά ίππους στο πόδι σου, καταλαβαίνεις πως το αυτοκίνητο παρέχει πολύ καλές επιδόσεις. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4.4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Συγκριτικά με άλλα σπορ αυτοκίνητα όπως Porsche, Audi ακόμα και Ferrari δεν έχει Επιλέγεις την έκδοση sport και το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα... να ζηλέψει και πολλά τόσο σε επιτάχυνση όσο και σε ρεπρίζ. Αυτό που δεν πιστεύεις είναι ο τρόπος που ανοίγει στις πολύ ψηλές ταχύτητες καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε το μοτέρ των 1.500 κ.εκ.! Εδώ είναι που συνειδητοποιείς τα τεχνολογικά βήματα που έκαναν οι Γερμανοί θέλοντας να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων. Το i8 συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Να σημειώσουμε όμως και τις επιλογές οδήγησης που υπάρχουν. Καταρχήν, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κίνηση αμιγώς ηλεκτρική (μην ξεχνάμε πως το αυτοκίνητο μπαίνει και στην πρίζα) πατώντας ένα κουμπί κάτω από το αντίστοιχο start - stop του κινητήρα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν επιλογές comfort, eco και φυσικά sport με την τελευταία να ενεργοποιείται με μία ελαφριά.. σφαλιάρα προς τα αριστερά στο λεβιέ των ταχυτήτων. Ανάλογα με το στυλ οδήγησης αλλάζει και ο φωτισμός στον πίνακα οργάνων, η χαρτογράφηση αλλά και ο... ήχος που θυμίζει πολλά κυβικά όταν έχει γίνει η επιλογή sport!

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία όμως αφορά στην κατανάλωση που και να θες δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 10 λίτρα όταν για αυτοκίνητα με αντίστοιχες επιδόσεις το νούμερο αυτό θα ήταν πάνω από 20 λίτρα.

H ποιότητα κύλισης είναι αυτό που... φαίνεται!

Έργο τέχνης στο δρόμο
Το BMW i8 είναι σχεδιαστικά ένα έργο τέχνης και από μόνο του δημιουργεί μία ξεχωριστή κατηγορία. Με αυτό που είναι και αυτά που προσφέρει στέλνει το μήνυμα για το ποιο είναι (και όχι θα) το μέλλον στα αυτοκίνητα. Θεωρώ σίγουρο πως θα υπάρξουν και άλλα μοντέλα, πιο προσιτά από την BMW με την ίδια φιλοσοφία. Τώρα για το αν είναι ακριβό οι περισσότεροι θα.. τρομάξουν με τα σχεδόν 175.000 ευρώ που κοστίζει. Στην πραγματικότητα όμως, γι αυτό που είναι, με την τεχνολογία που εφοδιάζεται και στο κοινό που απευθύνεται τα χρήματα δεν είναι υπερβολικά. Φανταστείτε πως ήδη έχουν πουληθεί τρία στην Ελλάδα και αν καταλάβουν, όσοι έχουν και την οικονομική άνεση τι θα αποκτήσουν, μάλλον θα αυξηθεί η λίστα αναμονής, λόγω ζήτησης...

Οι λάτρεις του αυτοκινήτου είναι σίγουρο πως θα το ονειρευτούν. Όσοι έχουν τα χρήματα (και δεν είναι λίγοι) ήδη θα ψάχνουν τρόπο να το δοκιμάσουν (για να πιστέψουν τα.. απίστευτα) και να το τοποθετήσουν στο γκαράζ τους...  

Το BMW i8 με μία γρήγορη ματιά...
  • Η κατασκευή του i8 είναι από ανθρακονήματα για μειωμένο βάρος
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό του αυτοκινήτου ανακυκλώνεται
  • Το i8 δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης
  • Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω σαν άνοιγμα φτερών
  • Οι μπαταρίες φορτίζουν από μια κοινή πρίζα ή κατά την κύλιση του αυτοκινήτου
  • Το BMW i8 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν κουράζει ούτε σε καθημερινή χρήση
  • Μόνο με το ρεύμα μπορείς να καλύψεις αποστάσεις μέχρι 37 χλμ.
  • Το σπορ μοντέλο είναι τετραθέσιο.... (2+2 θέσεων)
  • Έχουν χρησιμοποιηθεί εξωτικά υλικά φιλικά στο περιβάλλον
  • Η κατανάλωση θυμίζει αυτοκίνητο 1.000 κ.εκ.
  • Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται εμπρός (δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς) και ο βενζινοκινητήρας πίσω (δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς). Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς.
  • Το εμπρός καπό του αυτοκινήτου δεν ανοίγει
  • Υπάρχουν επιλογές οδήγησης, αμιγώς ηλεκτρική, άνετη, οικονομική και φυσικά σπορ
  • Το κιβώτιο είναι αυτόματο 6 σχέσεων και υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής με paddles

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW i8
Κυβισμός βενζινοκιντήρα (cc) 1.499 κ.εκ.
Ισχύς βενζινοκινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 231/5.800
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) 320/3.700
 Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ιπποδύναμη)
131
 Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 4.4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 250*
Μέση Κατανάλωση (συνδ. κύκλος βενζίνη-ρεύμα) 2.2
Εκπομπές Ρύπων CO2 49
Τέλη Κυκλοφορίας 0
Μήκος (μέτρα) 4.689
Πλάτος (μέτρα) 1.942
Ύψος (μέτρα) 1.298
Βάρος (κιλά) 1.485
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) -
 Τιμή (από...)
176.650

*ηλεκτρονικά περιορισμένη



Εικόνα που προκαλεί θαυμασμό... Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω...

To BMW i8 δείχνει το μέλλον της αυτοκίνησης...


Όσο και να φαντάζει απίστευτο το i8 πωλείται στην Ελλάδα και γι' αυτό που προσφέρει αλλά και με την τεχνολογία που εφοδιάζεται είναι προσιτό στο κοινό που απευθύνεται...
Ο αεραγωγός στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου
Ανοίγεις την... τάπα βάζεις το καλώδιο και φορτίζεις τις μπαταρίες από μία κοινή πρίζα. Για την βενζίνη υπάρχει δεύτερη τάπα...
Το εσωτερικό του φουτουριστικού αυτοκινήτου...
Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, επιλογές για στυλ οδήγησης, start - stop engine, κάμερες, ηχητικά για παρκάρισμα....
Ακόμα και οι ζάντες είναι ξεχωριστής αισθητικής...
Στα πίσω καθίσματα μπορούν να βολευτούν δύο μικρά παιδιά...
Η χρήση ανθρακονημάτων έχει μειώσει αισθητά το βάρος που κυμαίνεται κάτω από τα 1.500 κιλά...

Ο πίνακας οργάνων όταν επιλεγεί το sport mode...
Ακτινογραφία του BMW i8...
Ο ηλεκτροκιντληρας βρίσκεται στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου και οι μπαταρίες στην μέση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό...
Ο βενζινοκινητήρας των 1.499 κ.εκ. είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος...
Από ένα απλό σχέδιο ξενήσαν όλα...
Αυτό το σχέδιο πήρε σάρκα και οστά...




Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 12 Μαΐου 2015, 11:58