Του Περικλή Χαλάτση

Αυτά τα Isuzu που ξέρατε πριν από 8 χρόνια δεν έχουν καμιά σχέση με τα σημερινά Isuzu D-Max. Από τη σχεδίαση, τον εξοπλισμό, τις ανέσεις μέχρι και τον κινητήρα όλα είναι καινούρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νέος σχεδιασμός ξεκινά από το ενισχυμένο σασί. Πάνω εκεί «χτίζεται» το νέο Isuzu D-Max που πήραμε για δοκιμή. Απευθύνεται στον επαγγελματία που θέλει να κάνει ταυτόχρονα τη δουλειά του αλλά και να μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια και την οικογένειά του. Στο διπλοκάμπινο D-Max μπορούν να ταξιδέψουν άνετα τέσσερις ενήλικες χωρίς να στριμώχνονται οι πίσω επιβάτες.

Υπάρχουν δύο εκδόσεις D-Max: η Activity και η Gravity. Εξωτερικά τα αυτοκίνητα δεν διαφέρουν. Οι διαφορές είναι στον εξοπλισμό και στην τιμή. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 1.898 κ.εκ.  

Αν συγκρίνουμε την τιμή της Activity, που είναι 34.350 ευρώ (χωρίς το ΦΠΑ, η τιμή για τον επαγγελματία είναι 28.131 ευρώ), και της πλουσιότερης έκδοσης Gravity, που είναι 35.950 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 29.460) θα δούμε ότι η διαφορά της απλής και της πλούσιας έκδοσης είναι σχετικά μικρή. Κάποιοι για τους οποίους η κάμερα οπισθοπορείας είναι χρήσιμη και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στην όπισθεν καταλήγουν στην έκδοση Gravity. Στην έκδοση αυτή υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα, ακόμα και θερμαινόμενα για τις κρύες ημέρες του χειμώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιλέξαμε τη βασική έκδοση Activity και, μόλις παραλάβαμε το αυτοκίνητο για τη δοκιμή, πήγαμε κατευθείαν στο πλησιέστερο βενζινάδικο αφού το ρεζερβουάρ είχε καύσιμα για να πας μέχρι τα πρώτα διόδια μετά τη Νέα Κηφισιά. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 76 λίτρα.

Με τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι το D-Max έχει καλή κύλιση στην εθνική οδό και δεν κουράζει οδηγό και επιβάτες αφού, παρά τη σκληρή ανάρτηση, δεν έχει ενοχλητικά τραντάγματα.

Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων με μια σχετικά κοντή πρώτη. Στην εθνική οδό, οδηγώντας με 2.000 στροφές, το ταχύμετρο το βλέπεις να σταθεροποιείται στα 110 χιλιόμετρα. Χρησιμοποιώντας το Cruise Control (τα χειριστήρια βρίσκονται στο τιμόνι), κρατώντας σταθερή ταχύτητα και κατά συνέπεια ακολουθώντας την οικονομική οδήγηση, η μέση κατανάλωση ήταν ανάμεσα στα 11.8-12.1 λίτρα/100 χλμ.

Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση στον μεικτό κύκλο κατά WLTP είναι 8.4 λ./100 χλμ. Σχετικά μεγάλη διαφορά.
Ο κινητήρας Euro 6d, SCR+LNT+DPD+DOC με περιβαλλοντική απόδοση, λειτουργεί άψογα και δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι θορυβώδης. Ο θόρυβος εν στάσει είναι 74 db(A) και ο θόρυβος εν κινήσει είναι 71 db(A).  Έχει 16 αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Γενικά το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλά. Το τούρμπο είναι βελτιωμένο, ενώ η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό. 

Η μέγιστη ισχύς είναι 164 PS και η μέγιστη ροπή είναι 360 Nm (από 2.000-2.500 σ.α.λ). Η τελική ταχύτητα είναι 180 χιλιόμετρα και η επιτάχυνση (εργοστασιακή μέτρηση) από 0-100 χλμ./ώρα 12,5’’.

Φυσικά κανένας αγρότης δεν πρόκειται να «σανιδώσει» για να φτάσει το ταχύμετρο στα ύψη. Ας μην ξεχνάμε ότι η μάξιμουμ ταχύτητα για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τα 100 χιλιόμετρα. Μας το επισήμανε άλλωστε και ο τροχονόμος που είχε στήσει το ραντάρ στα τούνελ πριν από τη Λαμία.

« Αν το όριο για τα ΙΧ είναι 130, για τα φορτηγάκια είναι 100»

Εκτός από το πρόστιμο, που είναι τσουχτερό, η αφαίρεση διπλώματος για έναν επαγγελματία είναι καταστροφική.

Ξεχάστε, λοιπόν, τις τελικές και τις επιταχύνσεις. Άλλωστε οι επαγγελματίες που θα καταλήξουν στο Isuzu D- Max για άλλα πράγματα ενδιαφέρονται.

Το μήκος του διπλοκάμπινου D-Max είναι 5265 (χλστ), το πλάτος 1870 (χλστ), το ύψος 1790 (χλστ), το μεταξόνιο 3125 (χλστ), το μετατρόχιο εμπρός 1570 (χλστ) και το μετατρόχιο πίσω 1570 (χλστ). Η ελάχιστη ακτίνα στροφής είναι 6,25 μ., το μήκος καρότσας 1805 (χλστ), το πλάτος καρότσας 1530 (χλστ), το ωφέλιμο φορτίο 1135 κιλά, το μεικτό βάρος 3100 κιλά, το βάρος ρυμούλκησης με φρένα 3500 κιλά και το βάρος ρυμούλκησης χωρίς φρένα 750 κιλά.

Σημαντικό είναι ακόμη το ύψος της καρότσας, που είναι 490 (χλστ), και το ύψος από το έδαφος για δύσκολα περάσματα είναι 240 χιλιοστά.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου και ελατήρια, ενώ πίσω είναι με άκαμπτο άξονα με ελλειπτικά φύλλα σούστας και τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.
Στην εθνική οδό τα φρένα είναι υποδειγματικά.

Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους, διαμέτρου 320mm, πάχους 30mm με δαγκάνες 2 εμβόλων και πίσω έχει αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα διαμέτρου 295mm, πάχους 50mm. Οι ζάντες στην έκδοση Activity είναι 18’’ ενώ τα ελαστικά 265/60R18.

Στις ορεινές διαδρομές δεν χρειάστηκε ποτέ να χρησιμοποιήσουμε την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Και όπως είπαν οι ντόπιοι στην ορεινή Αργιθέα που χρησιμοποιούν διπλοκάμπινα και τετρακίνητα αυτοκίνητα, αν έβαζαν το καλοκαίρι σε στεγνό δρόμο κίνηση στους τέσσερις τροχούς θα είχαν καταστραφεί οικονομικά (από την κατανάλωση). 

Για το τυπικό όμως, για να πάρουμε μια γεύση, πατήσαμε το κουμπί που βρίσκεται μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων με την ένδειξη 4Χ4. Πιο απλά το σύστημα μετάδοσης είναι 4×4 και μπορεί ο οδηγός ανάλογα με τη δυσκολία του δρόμου να επιλέξει την ένδειξη High ή τη Low. Φυσικά το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, το νέο D-Max μπορεί να περάσει από νερό βάθους 80 εκατοστών. Δεν βρήκαμε τέτοιο ποτάμι όποτε η δοκιμή αληθείας δεν πραγματοποιήθηκε.

Κλείνοντας αυτή την ενότητα να επισημάνουμε ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν ένα εξελιγμένο πίσω διαφορικό με ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα. Το σύστημα αυτό βελτιώνει τις ικανότητες εκτός δρόμου και ταυτόχρονα μειώνει τον χρόνο εμπλοκής της τετρακίνησης.

Το D-Max δεν σταματάει πουθενά. Είναι ένα επαγγελματικό όχημα που δεν θα δυσαρεστήσει τον επαγγελματία. Διαθέτει ADAS,Hill Start Assist/Hill Descent Control, Traction Control, ABS & Electronic Stability Control.

Ας δούμε και το εσωτερικό του D-Max 3ης γενιάς. 

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο. Έχει διαφορετική σχεδίαση από το προηγούμενο μοντέλο ενώ ακόμη και στην απλή έκδοση διαθέτει συστήματα ασφαλείας που ικανοποιούν κάθε επαγγελματία. Το παρμπρίζ έχει προστασία υπέρυθρης ακτινοβολίας, στο εσωτερικό πάνω από τον καθρέφτη υπάρχει θήκη για γυαλιά ενώ υπάρχουν θέσεις αρκετές για μικροαντικείμενα.

Αποθηκευτικοί  χώροι υπάρχουν και κάτω από τα πίσω καθίσματα. Μπροστά και δεξιά του οδηγού υπάρχει υποδοχή για πρίζα 12 V, ενώ θύρα για USB υπάρχει μόνο για τους πίσω επιβάτες.

Το D- Max έχει στον στάνταρ εξοπλισμό 6 αερόσακους (αερόσακο για οδηγό-συνοδηγό), πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους τύπου κουρτίνας. Ακόμη διαθέτει Immobiliser, ABS µε EBD, υποβοήθηση πέδησης (BA), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control System), Hill Start Assist / Hill Descent Control,Pre – Crash Safety, προειδοποίηση κινδύνου εμπρόσθιας σύγκρουσης, αποφυγή αλλαγής πορείας, αναγνώριση οδικών σημάτων, Lane Support, προειδοποίηση διερχόμενου οχήματος και άλλα πολλά συστήματα ασφαλείας που κάποτε τα βρίσκαμε μόνο σε ΙΧ.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης