Το Peugeot 5008 είναι ένα πραγματικό επταθέσιο SUV

Το Peugeot 5008 είναι ένα πραγματικό επταθέσιο SUV


Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Αναζητείτε ένα σύγχρονο SUV, με μοντέρνα εμφάνιση, πρωτοποριακές τεχνολογίες, ικανό να κινηθεί σε κάθε έδαφος, να καλύψει τις απαιτητικές οικογενειακές σας ανάγκες και να μεταφέρει ακόμη και επτά άτομα; Το νέο 5008 είναι το αυτοκίνητο που θέλετε.


Πόσα ακόμη θα χωρέσει


Δεν του φαίνεται αλλά μπορεί να φιλοξενήσει επτά άτομα με αποσκευές

Η αποστολή ήταν δύσκολη εξ αρχής. Τέσσερις ενήλικες και τρία παιδιά με ισάριθμα καθισματάκια, αποσκευές, χώρια τα αξεσουάρ παραλίας. Μόνο ένα van όπως το Peugeot Traveller θα μπορούσε να αντεπεξέλθει στην πρόσκληση. Το δοκιμάσαμε πέρυσι και εντυπωσιαστήκαμε. Φέτος, όμως, στόχος ήταν να δούμε αν το πολυδιαφημισμένο 5008, η ναυαρχίδα των SUV της γαλλικής φίρμας μπορεί να κάνει πράξη αυτά που ισχυρίζεται η εταιρεία.

Τήνος, 6 ημέρες, 7 άτομα, ένα SUV. Το 5008 εκτός από εξαιρετική αισθητική, τομέας στον οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω, διαθέτει μία από τις ευρύχωρες και ευέλικτες καμπίνες στην κατηγορία.

Στην πενταθέσια διάταξη ο όγκος αποσκευών ξεκινά από τα 780 λίτρα, τιμή που δύσκολα μπορείς να βρεις σε αυτοκίνητο. Το θέμα είναι τι γίνεται αν σηκώσεις τις δύο θέσεις πίσω. Εκεί τα πράγματα σοβαρεύουν πολύ.

Αρχικά μεταφέρεις τα μεσαία συρόμενα καθίσματα προς τα εμπρός για εκμεταλλευτείς τον παραμικρό διαθέσιμο χώρο. Αποθηκεύεις πράγματα στους «κρυφούς» χώρους που υπάρχουν στο πάτωμα και δίνεις τη δυνατότητα στους δύο τελευταίους επιβάτες να βολέψουν τα πόδια τους χωρίς πρόβλημα.

Τοποθετείς δύο παιδικά καθισματάκια στη μεσαία σειρά και ένα πίσω. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ μειώνεται σημαντικά, αλλά αν βάλεις τις βαλίτσες τη μία πάνω στην άλλη, έχεις τη δυνατότητα να τις χωρέσεις. Προφανώς, οι μικρότερες θα μπουν κάτω από τα καθίσματα, χάρη στην έξυπνη διαρρύθμιση.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε πως, τα πίσω καθίσματα αφαιρούνται αν το επιθυμείς, ενώ προαιρετικά υπάρχουν τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων και κουρτίνες για τα πλευρικά παράθυρα

Φύγαμε για το καράβι

Η ποιότητα κύλισης είναι σεμιναριακού επιπέδου

Παρά τους επτά επιβάτες και το γεγονός ότι έχουμε βάλει πράγματα στην παραμικρή θήκη, αυξάνοντας σημαντικά το βάρος, το 5008 κινείται στον δρόμο με αξιοθαύμαστη άνεση. Ο 1,6 BlueHDi των 120 ίππων και των 300 Nm ροπής, δίνει την αίσθηση πώς έχει μεγαλύτερη δύναμη και κρατά σταθερό ρυθμό.

Το αυτόματο κιβώτιο EAT6 αλλάζει ομαλά σχέσεις και ανταποκρίνεται άψογα στις εντολές του οδηγού, είτε στη θέση «D», είτε χειροκίνητα μέσω των paddles στο τιμόνι.

Η ανάρτηση είναι καλά ρυθμισμένη και παρά τις 18άρες ζάντες, απορροφά οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, ακόμη και με αυτό το βάρος δεν ξεπερνά τα 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οι αισθητήρες παρκαρίσματος και τα συστήματα υποβοήθησης, βοηθούν σημαντικά ώστε να σταθμεύσεις το ογκώδες SUV με άνεση μέσα στο καράβι. Το 5008, παρά τα 4,64 μέτρα μήκους και τα 1.844 χλστ. πλάτους είναι ευκολοδήγητο και δεν χρειάζεται να είσαι εξπέρ για να το χειριστείς.

Στους δρόμους του νησιού

Το μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο της γαλλικής φίρμας

Σε ένα νησί όπως η Τήνος, με συνεχόμενες ανωφέρειες και κατωφέρειες, στενούς δρόμους και χωμάτινες διαδρομές -  για να προσεγγίσεις κάποιες παραλίες - χρειάζεσαι ένα υψηλής αντοχής αυτοκίνητο προκειμένου να κινηθείς με επτά άτομα. Το 5008, απέδειξε γιατί είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στην Ευρώπη στην κατηγορία των μεγάλων SUV, εφέτος.

Η κατανάλωση καυσίμου ακόμη και με φουλ βάρος δεν ξεπερνά τα 7,8 λίτραΗ ανάρτηση διαχειρίζεται ιδανικά το βάρος σε απαιτητικές συνθήκες, το πλαίσιο δεν αφήνει περιθώριο για αμφισβητήσεις και η ποιότητα κύλισης είναι σεμιναριακού επιπέδου. Οι Γάλλοι θέτουν νέα πρότυπα σε αυτούς τους τομείς, ξεπερνώντας ακόμη και τους κυρίαρχους μέχρι πρότινος Γερμανούς κατασκευαστές.

Το 5008 ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, έχει άριστα κρατήματα για τα δεδομένα της κατηγορίας και το αμάξωμα εμφανίζει ελάχιστη κλίση στις στροφές, γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντως οι επιβάτες της μεσαίας και τρίτης σειράς. Επίσης, χάρη στην αυξημένη  απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (236 χλστ.) και το ηλεκτρονικό σύστημα Αdvanced Grip Control, αναδεικνύει και τις off-road αρετές του.

Φινετσάτο

Χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς

Από πλευράς αισθητικής το 5008 δεν έχει αντίπαλο. Η εξωτερική του εμφάνιση είναι εντυπωσιακή. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος, οι σμιλευμένες γυάλινες επιφάνειες, λεπτομέρειες όπως τα φώτα ημέρας LED, τα χρωμιωμένα διακοσμητικά και οι μοντέρνες ζάντες αλουμινίου, κάνουν το συγκεκριμένο SUV να ξεχωρίζει.

Φυσικά, τη διαφορά κάνει η καμπίνα. Το i-Cockpit με την οθόνη 12,3 ιντσών στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών μικρής διαμέτρου, η οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, κάνουν την οδήγηση απολαυστική.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πέντε θεματικών ενοτήτων στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με τον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου να περιλαμβάνει πλειάδα εξελιγμένων συστημάτων ασφαλείας.
Μεταξύ αυτών είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS - Automatic Emergency Braking System) με δυνατότητα αναγνώρισης οχημάτων αλλά και πεζών.

Δεν λείπουν, το σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση επικίνδυνης μείωσης απόστασης, το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, το σύστημα αναγνώρισης των ορίων ταχύτητας, καθώς και το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού (DAA1 - Driver Attention Alert).

Φουλ το άσου

Με φόντο μία από τις εκατοντάδες εκκλησίες της Τήνου

Το 5008 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα χαρισματικό αυτοκίνητο. Επιβλητικό, τεχνολογικά προηγμένο, ιδανικό για ταξίδια αλλά και για καθημερινή χρήση, με πλούσιο εξοπλισμό και αποδοτικούς κινητήρες. Χαίρεσαι να το οδηγείς, το απολαμβάνεις σε κάθε χιλιόμετρο. Για μία πενταμελή οικογένεια είναι η τέλεια λύση, με την επταθέσια διάταξη να σου λύνει τα χέρια σε περίπτωση που θες να κάνεις μία εκδρομή με δύο επιπλέον άτομα. 

Οι τιμές του χάρη στη νέα προωθητική ενέργεια της Peugeot ξεκινούν από 25.800 ευρώ. Η έκδοση 1.6 BlueHDI ΕΑΤ6 Active Grip κοστίζει 34.400€, με τα τέλη κυκλοφορίας να ανέρχονται στα 115,64€

Όλες οι εκδόσεις του 5008 στην Ελλάδα

Τεχνικά χαρακτηριστικά


Peugeot 5008 1.6 BlueHDI EAT6 
Κυβισμός (cc) 1.560 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 120/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 300/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 11,9
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4,6
Εκπομπές Ρύπων CO2 118 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 115,64 €
Μήκος (μέτρα) 4.740
Πλάτος (μέτρα) 1.844
Ύψος (μέτρα) 1.646
Βάρος (κιλά) 1.455
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 780
Τιμή (από…) 34.400€

Ανηφορίζοντας για τα υπέροχα χωριά του κυκλαδίτικου νησιού
Οδεύοντας σε μία από τις ομορφότερες παραλίες. Το 5008 μας έβγαλε ασπροπρόσωπους παντούΠηγαίνει όπου θες χωρίς κανένα πρόβλημα και το σημαντικότερο, δεν κουράζει τους επιβάτες
Στα στενά του οικισμού Βωλάξ που φημίζεται για τους τεράστιους γρανιτένιους όγκους
Εκτός από τον 1.600άρη diesel, το 5008 προσφέρεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.2 turbo και έναν 2.0 BlueDHI
Αν ρίξεις τα καθίσματα η σανίδα του σερφ φαίνεται σαν βαλιτσάκι
Τα φορτώσαμε όλα και εξερευνήσαμε τις παραλίες

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2018, 15:44