Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η Dacia έχοντας την αμέριστη υποστήριξη του Group της Renault κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια. Τα αυτοκίνητά της δεν έχουν καμιά σχέση με το παρελθόν και αυτό φαίνεται από την ανταπόκριση των ευρωπαίων αγοραστών. Ένα παράδειγμα είναι η επιτυχημένη πορεία του Dacia Spring . Από το 2021 που λανσαρίστηκε ξεπέρασε τις 100.000 παραγγελίες. Το σημαντικό είναι ότι τα ¾ των συνολικών πωλήσεων προέρχονται από πελάτες λιανικής.
Τώρα η Dacia στην έκθεση των Βρυξελλών παρουσίασε την νέα έκδοση Extreme του 100% ηλεκτρικού Spring, που θα εφοδιάζεται με τον εντελώς νέο κινητήρα ELECTRIC 65 . Θα διατίθεται στο χρώμα ‘Slate Blue’ ενώ οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν το αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά της αρεσκείας τους μέσα από ένα πλήθος νέων σχεδιαστικών λεπτομερειών.
Η αναβαθμισμένη έκδοση Dacia Spring Extreme εξωτερικά έχει μπάρες οροφής, καλύμματα στους πλευρικούς καθρέφτες και πλήμνες των τροχών. Το σήμα της Dacia θα είναι πλέον ορατό στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Βαμμένα σε χάλκινη απόχρωση Copper Brown θα είναι τα φωτιστικά σώματα.
Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό με ξεχωριστή επένδυση στα μαρσπιέ των θυρών, ειδική εκτύπωση στα εμπρός ελαστικά πατάκια, επένδυση σε χάλκινη απόχρωση (Copper Brown) σε ορισμένα τμήματα των πάνελ των εμπρός θυρών, στο περίγραμμα των αεραγωγών και της οθόνης πλοήγησης. Τα καθίσματα ξεχωρίζουν με τις νέες ραφές ενώ υπάρχει κεντημένο λογότυπο ‘Dacia Link’ στα εμπρός καθίσματα.
Βέβαια το πιο σημαντικό στο νέο Dacia είναι ο νέος ηλεκτροκινητήρας με τους 65 ίππους. Η Dacia στη νέα έκδοση Spring Extreme παρουσιάζει για πρώτη φορά τον εντελώς καινούργιο κινητήρα ELECTRIC 65 (65hp/48kW). Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις και καλύτερη ανάκτηση ενεργείας για μεγαλύτερη αυτονομία. Χάρη στο νέο κινητήρα ELECTRIC 65, το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220χλμ. (WLTP) σε μικτό κύκλο και 305χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP).
Η Renault πάντα κάνει έρευνα αγοράς. Και λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τις παρατηρήσεις των πελατών της. Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το Spring. Οι πελάτες της κατέθεσαν τις παρατηρήσεις τους και αυτές δεν πετάχτηκαν στο καλάθι με τα άχρηστα αλλά αξιοποιήθηκαν και μάλιστα με το παραπάνω. Όταν το Spring κυκλοφόρησε για πρώτη φορά αρκετοί το αγόρασαν ως δεύτερο αυτοκίνητο. Γρήγορα εκτιμήθηκε σωστά και έγινε το κύριο μέσον μεταφοράς μιας οικογένειας.
Από την έρευνα των Γάλλων που ηγούνται της Dacia διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι κάτοχοι Dacia κατά μέσο όρο καθημερινά κάνουν 31χλμ. με μέση ταχύτητα 26χλμ./ώ. Επίσης σημαντικό είναι ότι το 75% των πελατών φορτίζουν τα Spring στα σπίτια τους με μέση διάρκεια φόρτισης τις 3,5 ώρες.
Σήμερα το Spring είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τις ανάγκες μετακίνησης των πελατών του. Αυτό φυσικά έγινε γιατί η ποιότητα είναι διαφορετική και το αυτοκίνητο δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τον ανταγωνισμό.
Τώρα το νέο Spring, διαθέτει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται και ως ελαφρύ επαγγελματικό, στην έκδοση Spring Cargo. Απευθύνεται σε επαγγελματίες εμπόρους, διανομείς και άλλα παρόμοια επαγγέλματα, προσφέροντάς τους απεριόριστη πρόσβαση στο κέντρο των αστικών περιοχών. Είτε πρόκειται για παραδόσεις τύπου “last mile”, είτε για απλή μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, το Spring Cargo συνδυάζει εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, άνεση οδήγησης και μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.