Του Περικλή Χαλάτση

Μπορεί απο το 2030 και μετά να πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως μέχρι τότε θα εξακολουθούν να κατασκευάζονται –έστω και σε μικρότερο ποσοστό-  αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα) η ακόμη και αυτά που συνδυάζουν τη βενζίνη με το LPG. Μια καλή πρόταση σήμερα είναι το Dacia Sandero Streetway με τον κινητήρα των 999 κ.εκ ΤCe που σε συνδυασμό των δύο (βενζίνη-LPG), μπορείς να κάνεις μέχρι και 1000 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Τόσα κάναμε. Η Dacia αναφέρει ότι η αυτονομία της ξεπεράνει τα 1300 χιλιόμετρα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν ξεφύγεις από τα καθιερωμένα μικρονοϊκά καλούπια, ξεπεράσεις το σύμπλεγμα της προέλευσης και του σήματος και ανοίξεις τους ορίζοντες  των επιλογών τότε μόνο θα καταλάβεις ότι η Dacia της περασμένης δεκαετίας δεν έχει καμιά σχέση με τη σημερινή εταιρία.Τα αυτοκίνητά της είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που είχε γνωρίσει η παλιότερη γενιά.

Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα η Dacia βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault . Αυτό και μόνο αρκεί.Η Dacia τα τελευταία χρόνια ανέβηκε αρκετά σκαλιά και παρουσίασε αξιόλογα μοντέλα. Οι πωλήσεις της στην Ευρώπη τόσο με το Duster όσο και με το Sandero ανέβηκαν σε σημείο να προβληματίσουν αρκετούς «αντιπάλους».

Πήραμε την ανανεωμένη εμφανισιακά και τεχνολογικά έκδοση του Sandero Streetway και ξεκινήσαμε για τη Θεσσαλονίκη. Εννοείται ότι δε σταματήσαμε ούτε για καφέ ούτε για ανεφοδιασμό. Οι μόνες ατέλειωτες στάσεις που κάναμε ήταν για να πληρώνουμε τα διόδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αφού κάναμε άλλα 300 χιλιόμετρα γύρω γύρω από τη Θεσσαλονίκη σταματήσαμε για ανεφοδιασμό. Φυσικά είχαμε κάνει και χρήση της βενζίνης. Αλλά ο δείκτης δεν είχε πέσει κάτω από τη μεσαία γραμμή. Βάλαμε μόνο αέριο. ( Όταν ανοίξετε το προστατευτικό κάλυμμα θα βρείτε δυο στόμια. Το ένα είναι για τη βενζίνη και το άλλο για το υγραέριο κίνησης).

Το «κοντέρ» της αντλίας για το LPG έγραψε 44 ευρώ. Ωστόσο με αυτό το γέμισμα και κάνοντας ακόμη μια μικρή κατανάλωση βενζίνης επιστρέψαμε στην Αθήνα. Οικονομική λύση για μετακινήσεις.  Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 50 λίτρα ενώ της δεξαμενής για το υγραέριο (LPG) είναι 40 λίτρα.

Οδηγικά το αυτοκίνητο μας άρεσε.Πατάει καλά στο δρόμο και φρενάρει ικανοποιητικά ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι σε λογικά επίπεδα και δεν τρομάζουν. Το γενικά καλό στήσιμο οφείλεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault. Στην ίδια πλατφόρμα δηλαδή που είναι στημένο και το Renault Clio. 

Το τιμόνι θα το χαρακτήριζα μάλλον ελαφρύ σε αίσθηση ωστόσο έχει ικανοποιητική πληροφόρηση. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική του θέση. Το κάθισμά του ρυθμίζεται καθ ύψος ενώ το τιμόνι του ρυθμίζεται τόσο στο ύψος όσο και στο μήκος.

Κάτω από το μπροστινό καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας  τούρμπο TCe των 999 κ.εκ που αποδίδει 100 ίππους από τις 4.600-5.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι της Renault Euro 6D-Full.
Η ροπή στρέψης είναι 170 Nm που αποδίδεται από τις 2.000- 3.500 σ.αλ. Δηλαδή η ροπή εμφανίζεται  στις χαμηλές στροφές . Αυτό δίνει  ελαστικότητα στον κινητήρα ο οποίος ανεβάζει με ευκολία στροφές χωρίς ενοχλητικούς θορύβους.

Όπως είπαμε και στην αρχή το καύσιμο είναι βενζίνη και υγραέριο (LPG).Φυσικά πρόκειται για εργοστασιακή κατασκευή .Και εδώ κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας στην οικονομία. Δεν προέρχεται από μια κατασκευή εκ των υστέρων. Εκτός από τη μεγαλύτερη οικονομία υπάρχει και η εγγύηση για την αξιοπιστία του συστήματος. 

Επειδή κάποιοι όταν ακούν διπλό σύστημα (βενζίνη-LPG) φοβούνται μην κάνουν κάποια λάθος κίνηση σας ενημερώνουμε ότι τίποτα δεν είναι δύσκολο στη χρήση. Όλα είναι απλά. Είναι σας να λέμε βάζουμε θέρμανση η κρύο αέρα.Ένα κουμπί είναι εκεί και ένα κουμπί είναι στην αλλαγή χρήσης βενζίνης η LPG. Πατάς το διακόπτη με την ένδειξη βενζίνη η με την ένδειξη LPG που βρίσκεται αριστερά στο ταμπλό και γίνεται αμέσως η ενεργοποίηση  η απενεργοποίηση του συστήματος. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και χωρίς ο οδηγός να το αντιληφθεί είτε με κάποια στιγμιαία διακοπή είτε αλλάζοντας το ύψος των στροφών του κινητήρα.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων. Οι αλλαγές μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορες έχουν όμως καλά κουμπώματα.Η κατανάλωση στη μικτή οδήγηση κυμαίνεται από 5.0-5.2 λίτρα με βενζίνη και 6.5- 6.9 στο LPG. Οι εκπομπές ρύπων (CO2)  κυμαίνονται από 119-127 (βενζίνη) και 106-113 (LPG).

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές ενδείξεις η τελική είναι 179 χλμ με βενζίνη και 183 με LPG. H Dacia δίνει 11.6 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση από 0-100. Περιττό όμως αφού όποιος αγοράζει το Sandero δεν πρόκειται να ενδιαφέρεται και τόσο για αυτού του είδους τις επιδόσεις.

Αυτό που ενδιαφέρει είναι ότι το αυτοκίνητο στον στάνταρ εξοπλισμό διαθέτει σύστημα ABS με EBV και AFU. Επίσης έχει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στο δρόμο με κλίση, ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, διακόπτη ECO, Cruise Control με Speed Limiter και Air Condition με φίλτρο γύρης και μικροσωματιδίων 

Άνεση – χώροι
Οι διαστάσεις του Dacia Sandero Streetway είναι 4.088 mm (μήκος) 19 mm πιο μακρύ από την προηγούμενη έκδοση, 1.848 mm (πλάτος)  δηλαδή 115 mm πιο ευρύχωρο και 1.499 mm (ύψος). Στο ύψος είναι χαμηλότερο κατά 10 mm. Μπορεί έστω και ελάχιστα να είναι πιο χαμηλό αλλά έχει πολύ καλύτερο πάτημα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 133 mm με φορτίο και 162 mm χωρίς φορτίου. Το μεταξόνιο είναι 2.604 mm.Οι τροχοί είναι 15’’ Flexwheel  «Sorane». 

Στη νέα έκδοση έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες και διακόπτες για τα τζάμια του οδηγού και συνοδηγού. Ηλεκτρικά είναι και τα πίσω τζάμια.Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας smartphone με Apple CarPlay και Android Auto. Στον αναλογικό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί μια TFT οθόνη 3,5 ιντσών.Χρήσιμη είναι και η βάση για το κινητό καθώς επίσης και η θύρα φόρτισης (USB)  η ακόμη για τη συνδεσιμότητα με το infotainment του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο είναι άνετο για τέσσερα άτομα. Μόνο αν ο οδηγός είναι αρκετά ψηλός και έχει τερματίσει το κάθισμά του,τότε τα γόνατα του πίσω επιβάτη ακουμπούν στο μπροστινό κάθισμα. Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο  1/3 – 2/3. Τα υλικά που χρησιμοποιούν είναι μαλακά και ευχάριστα. Τα καθίσματα έχουν ενισχυμένη δομή . Ωστόσο είναι αναπαυτικά . Η υφασμάτινη επένδυση των καθισμάτων είναι πιο μοντέρνα. Μαύρη με γκρι τμήματα και γκρι ραφές.

Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετοί έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι που φθάνουν τα 21 λίτρα. Κάτω από το κάλυμμα στο πορτμπαγκάζ δεν θα βρείτε ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών.

Εξωτερικά οι αλλαγές έγιναν στα φωτιστικά σώματα. Σημαντικό είναι ότι από τη βασική έκδοση διαθέτουν τεχνολογία LED. Οι μπροστινοί προβολείς είναι Full Led Pure Vision με σχήμα «Υ». Φυσικά υπάρχουν και προβολείς ομίχλης σε μαύρο διακοσμητικό πλαίσιο. Όμορφα είναι και τα πίσω φωτιστικά. 

Η βασική τιμή του Dacia Sandero Streetway ξεκινάει από τα 13.720 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην πλούσια έκδοση (Style) έχει προτεινόμενη τιμή τα 14.580 ευρώ. Αυτό όμως που ενδιαφέρει όλους εκτός από την τιμή –ειδικά για όσους μένουν στην Αθήνα- είναι ο δακτύλιος. To Streetway μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης