Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Με δυναμικό σχεδιασμό, ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, ιδανικό για κίνηση εντός και εκτός δρόμου, υψηλά επίπεδα ασφάλειας, πλούσιο εξοπλισμό και πιο αποδοτικούς και οικονομικούς κινητήρες, το νέο Ford Kuga είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τις τιμές του να ξεκινούν από 24.034 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλαγές εκ βαθέων

Έπειτα από πέντε χρόνια στην αγορά, η Ford αποφάσισε να λανσάρει στην αγορά τη δεύτερη γενιά του μεσαίου SUV. Ένα αυτοκίνητο, που παρότι υιοθετεί τη σχεδίαση του προκατόχου του, είναι ανανεωμένο ριζικά σε όλους τους τομείς, όντας ένα από τα καλύτερα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Χάρη στην ελκυστική και δυναμική του σχεδίαση δεν απευθύνεται μόνο σε οικογενειάρχες αλλά και νεότερους σε ηλικία οδηγούς. Το εσωτερικό του υιοθετεί όλα τα στοιχεία του Focus, με την ποιότητα να είναι σε κορυφαία επίπεδα και την κεντρική κονσόλα με τα δεκάδες κουμπιά και τη ψηφιακή οθόνη να δεσπόζει. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων προσφέρονται όλες οι πληροφορίες για το όχημα, με την εργονομία να είναι υπέρ το δέον ικανοποιητική. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμα και τρεις επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα από 438 έως 481 λίτρα, αναλόγως τη θέση των  καθισμάτων.

Ο εξοπλισμός του είναι από τα μεγάλα ατού, περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως τα Ford SYNC με κλήση έκτακτης ανάγκης, το «Active City Stop», το σύστημα προστασίας από ανατροπή, ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα προειδοποίησης και διατήρησης λωρίδας, επαγρύπνηση οδηγού και πολλά πολλά ακόμα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε, ότι απέσπασε την κορυφαία βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης στην κατηγορία του. Επίσης, έχει τα μαγικά του! Την πίσω πόρτα «hands-free» που ανοίγει κινώντας απλά το πόδι κάτω από τον προφυλακτήρα. Σαν το «σουσάμι άνοιξε» με λίγα λόγια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εδώ αρχίζουν τα καλά…

Σε αντίθεση με τον πεντακύλινδρο turbo κινητήρα 2,5 λίτρων της πρώτης γενιάς Kuga, ο οποίος πρόσφερε ισχύ αλλά όχι οικονομία, η Ford τοποθέτησε στο νέο μοντέλο ένα βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost και ένα 2.0 diesel. Το μοτέρ βενζίνης στην πρώτη εκδοχή, αποδίδει 150 ίππους και έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς και στη δεύτερη 182 ίππους με κίνηση AWD και αυτόματο κιβώτιο. Όσο για τον πετρελαιοκινητήρα, υπάρχει η δικίνητη με τους 140 ίππους και η τετρακίνητη με τους 163 και το αυτόματο ή κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift.

Στο δρόμο, το Kuga ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση του. Είναι άνετο και ευχάριστο στον ανοικτό δρόμο, με τον 1,6 κινητήρα των 150 ίππων – ο οποίος έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον – να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 στα 9,7’’ και παράλληλα οικονομία, αφού εμφανίζει μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και 154 γρ./χλμ. CO2. Σε πιο απαιτητικές συνθήκες, δεν έχει τόσο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά όσο ο προκάτοχος του, όμως εκτός δρόμου είναι ανώτερο. Αρωγοί σε αυτό, είναι η ανάρτηση και το  ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης το οποίο λειτουργεί ταχύτητα και μεταβάλλει τη μεταβάλλει τη κατανομή της ροπής ανάλογα το έδαφος και τις συνθήκες, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Από τα καλύτερα 

Αναμφίβολα το νέο Kuga είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μεσαία SUV, προσφέροντας οτιδήποτε επιθυμεί ο σύγχρονος οδηγός. Οι τιμές του είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές, αν ληφθεί υπόψη και ο πλούσιος εξοπλισμός. Ξεκινούν από 24.034 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.6 FWD Trend, με την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη 2.0D FWD Trend να τιμάται στα 27.150 με το όφελος της απόσυρσης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης