Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Ένα από τα καλύτερα off road σε Ευρώπη και Αμερική είναι το Ford Ranger. Οι προσδοκίες των κατασκευαστών ξεπεράστηκαν. Το μερίδιο στις πωλήσεις εκτινάχθηκε. Ωστόσο οι επικεφαλής της εταιρίας δεν έμειναν στα μεγαλεία και στους επαίνους. Προχώρησαν ακόμη ένα βήμα και έκαναν το Ranger ακόμη πιο ισχυρό. H Ford Pro ενίσχυσε τις off-road ικανότητες του Ranger και παρουσίασε την νέα έκδοση Wildtrak X.
Που απευθύνεται η Ford με το νέο Ranger Wildtrak X
Ο Hans Schep, γενικός διευθυντής της Ford Pro στην Ευρώπη μετά την παρουσίασε του μοντέλου δήλωσε:
«Το Ranger Wildtrak X ακολουθεί την ίδια συνταγή με το εμβληματικό μας Ranger Raptor, με την κάθε μία να προσθέτει ακόμα περισσότερες εκτός δρόμου ικανότητες και εντυπωσιακή εμφάνιση στο πιο δημοφιλές pickup της Ευρώπης. Μαζί, διευρύνουν την τελευταία οικογένεια του Ford Ranger σε νέα επίπεδα, ενισχύοντας την απήχησή της σε περισσότερους πελάτες από ποτέ».
Το Ranger Wildtrak X βασίζεται στο Wildtrak. Έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 26 mm και μεγαλύτερο μετατρόχιο κατά 30 mm, για καλύτερη συμπεριφορά σε ανώμαλα εδάφη. Τα στάνταρ αμορτισέρ υψηλής απόδοσης της Bilstein με τεχνολογία position sensitive παρέχουν τη σωστή δύναμη απόσβεσης καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής τους ώστε να ενισχύονται οι εκτός δρόμου δυνατότητες χωρίς να διακυβεύεται η απόδοση στο δρόμο.
Το Trail Control λειτουργεί όπως το cruise control: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ταχύτητα κάτω από 32 km/h και το όχημα θα διαχειρίζεται αυτόματα την επιτάχυνση και την πέδηση για να διατηρήσει την επιλεγμένη ταχύτητα, με τον ίδιο να επικεντρώνεται σε δύσκολα εδάφη στους ελιγμούς διεύθυνσης. Η λειτουργία Rock Crawl – που προηγουμένως ήταν διαθέσιμη μόνο στο Ranger Raptor – ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, τον έλεγχο πρόσφυσης και το πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη.
Κάτω από το μπροστινό καπό κρύβεται ο δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 2.0L EcoBlue bi-turbo της Ford που τροφοδοτεί την έκδοση Wildtrak X, αποδίδοντας ροπή 500 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και ισχύ 205 PS σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Το σημαντικό είναι ότι ο οδηγός ακόμη και στα δύσκολα δεν επεμβαίνει. Το Wildtrak X διαθέτει ένα προηγμένο, νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που δεν απαιτεί παρέμβαση από τον οδηγό.
Το νέο Ranger Wildtrak X έχει μεγαλύτερο πλάτος από την έκδοση Wildtrak ενώ με την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος προστατεύει ακόμη περισσότερο το κάτω μέρος του αμαξώματος.
Η εμφάνιση του μοντέλου τονίζεται από το μοναδικό πλαίσιο της μάσκας σε χρώμα Asphalt Black, την χαρακτηριστική μπάρα σχήματος του εμπρός προφυλακτήρα, τα διακοσμητικά των θόλων των τροχών και τον πίσω προφυλακτήρα.
Το Ranger Wildtrak X προσφέρει το πρώτο στην κατηγορία Flexible Rack System, μία επιλογή που μεγιστοποιεί την ικανότητα μεταφοράς αντικειμένων με μεγαλύτερο μήκος. Τώρα θα μπορεί να μεταφέρει μεγάλα αντικείμενα,όπως σκάλες, σανίδες ή καγιάκ απελευθερώνοντας χώρο φόρτωσης στην καρότσα. Το εύχρηστο αυτό σύστημα θα είναι επίσης διαθέσιμο προαιρετικά για τις εκδόσεις Ranger Limited και Wildtrak.