Του Γιώργου Παλληκάρη

Πώς είναι η ζωή πίσω από το τιμόνι του νέου, HR-V e:HEV; Ένα SUV από τη Honda που μπορεί η τιμή του να ξεκινάει από 33.800 ευρώ αλλά τελικά αξίζει τα λεφτά του, αφού προσφέρει άπειρες λύσεις στα χέρια κάθε οικογενειάρχη. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το επιβλητικό σύνολο με μήκος στα 4.34μ. «πατάει» στην GSP (GlobalSmallPlatform) πλατφόρμα όντας αρκετά μεγαλύτερο και σίγουρα φαρδύτερο από το προηγούμενο. Τα σχόλια του κόσμου για την σχεδίαση ήταν μόνο θετικά, με την μάσκα να είναι το σήμα κατατεθέν, ενώ οι πίσω κρυμμένες λαβές των θυρών μαζί με το χαμήλωμα της οροφής, δίνουν μία coupe αύρα. 

Από την μία, μέσω της σχεδίασης και του όγκου του υπηρετεί απόλυτα τα mustτου υβριδικού κόσμου που αντιπροσωπεύει, από την άλλη με απόσταση από το έδαφος στα 188χλστ. δεν ξεχνάει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η αλήθεια είναι πως το αυτοκίνητο (ίσως να παίζει ρόλο και το άσπρο χρώμα) δείχνει πολύ μεγαλύτερο από όσο πραγματικά είναι, με αυτή την «ψευδαίσθηση» να γίνεται πραγματικότητα στην πολύ ευρύχωρη καμπίνα.

Αφού καθίσαμε στη θέση του οδηγού (αρκετά ψηλή θέση) και επεξεργαστήκαμε για δύο λεπτά τα μπουτόν και τις οθόνες, ήταν σα να το οδηγούσαμε εδώ και μήνες. Οικείο περιβάλλον το οποίο δεν σε πελαγώνει με πολλές επιλογές και σε κερδίζει αρκετά με τη στιβαρότητα των υλικών και το εξαιρετικό φινίρισμα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και απαρτίζεται από εναλλασσόμενα γραφικά αριστερά, ταχύμετρο δεξιά και πληροφορίες ανάμεσα ( οι αλλαγές γίνονται εύκολα από το τιμόνι) ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 9 ιντσών με το αναβαθμισμένο infotainment HMI της Honda (υπάρχουν και φυσικά μπουτόν και πιο εύκολη χρήση).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άξια αναφοράς είναι και η διαχείριση της λειτουργίας παροχής αέρα στη καμπίνα, όπου με τον ειδικό διακόπτη δίπλα στον αεραγωγό, ο αέρας κατευθύνεται προς το παράθυρο και την οροφή με αποτέλεσμα αντί να «χτυπά» κατευθείαν τους επιβάτες, τους δροσίζει πιο ομαλά.  Καθίσαμε σε όλες τις θέσεις για να δούμε τους χώρους του αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα είναι απόλυτα θετικό. 

Η τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος μέσα στο πλαίσιο και του ρεζερβουάρ κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, άφησαν τεράστιο χώρο για όλους τους επιβάτες. Μάλιστα τα γνωστά Magic Seats με τις μοναδικές ικανότητες αναδίπλωσής, τονίζουν την πρακτικότητα με τον αστερίσκο να είναι στο πορτπαγκάζ που με 335λτ. κρίνεται απλά ικανοποιητικός.

Το νέο Honda HR-V e:HEV διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό με μία μοναδική επιλογή συνόλου. Καρδιά του συστήματος είναι ένας 1.500άρης θερμικός κινητήρας 107 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Αυτό που ουσιαστικά γίνεται, είναι το θερμικό μοτέρ να φορτίζει την μπαταρία (η οποία φορτίζεται και κατά το φρενάρισμα), και αυτή να δίνει ενέργεια με τη σειρά της στους μπροστινούς τροχούς. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι εξαιρετικό, με την συνολική ιπποδύναμη να ανέρχεται στα 131 άλογα και τον οδηγό να απολαμβάνει (χωρίς να κάνει το παραμικρό), μία απίστευτα χαμηλή κατανάλωση. 

Οδηγήσαμε το Honda HR-V e:HEV σε βουνό, σε παραλίες, στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση δεν ξεπέρασε στιγμή τα 5.4λτ./100χλμ. ενώ μόνο μέσα στη πόλη είναι στα 3.5λτ./100χλμ.
Μάλιστα υπάρχουν και τρία προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγήσης: Eco, Normal και Sport που αλλάζουν αρκετά την αντίδραση του γκαζιού. Το κιβώτιο είναι αυτόματο και προσφέρει ομαλή μεταφορά της ροπής, όμως εάν οι απαιτήσεις ανεβούν και η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι αρκετή για να ανταπεξέλθει από μόνη της (κάτι που συμβαίνει σπάνια), ο ήχος από το θερμικό μοτέρ δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστος.

Τα 131 άλογα και τα 253 Nm ροπής μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, είναι όμως υπεραρκετά για προσπεράσεις ακόμα και με βάρος, ενώ σύμφωνα με τη Honda σε ταχύτητες έως και τα 40 χλμ./ώρα, το 91% των χιλιομέτρων πραγματοποιούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Η αλήθεια είναι πως η μπαταρία γεμίζει πολύ εύκολα ενώ από τα paddles πίσω από το τιμόνι ο οδηγός ρυθμίζει πολύ εύκολα το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα.

Από κει και πέρα το αυτοκίνητο είναι πολύ άνετο στον δρόμο με καλή ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση. Οι αντιδράσεις του είναι ουδέτερες σε στριφτερές διαδρομές ενώ τα συστήματα ασφαλείας είναι δεκάδες με τον οδηγό να νιώθει πως έχει έναν βοηθό που τον προσέχει από το να παραμείνει στην λωρίδα, να διατηρήσει σταθερό γκάζι, μέχρι και να του υποδείξει εάν υπάρχει όχημα στη νεκρή γωνία. Αυτό που ξεχωρίζει επίσης είναι ο τρόπος με τον οποίο φιλτράρει τις κακοτεχνίες του δρόμου, αφήνοντας μία καμπίνα πραγματικά ανεπηρέαστη και ήσυχη. 

Το νέο Honda HR-V e:HEV είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο και άκρως οικονομικό ως προς την κατανάλωση σύνολο. Η λέξη που το χαρακτηρίζει είναι, τίμιο. Η  βασική έκδοση ξεκινά από τα 33.800 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης