Του Περικλή Χαλάτση

Οι πωλήσεις του i10 της Hyundai σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι διαρκώς αυξανόμενες. Κάτι που επισημαίνουν οι επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας και δεν το προσπερνούν λόγω της ηλεκτροκίνησης.

Το μικρό μοντέλο, είναι αξιόπιστο και πρακτικό, εξοπλισμένο με όλα τα «καλούδια» που χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός. Η κορεάτικη φίρμα που γεμίζει από βραβεία κυρίως με τα ηλεκτρικά της μοντέλα, παρουσίασε τη βελτιωμένη έκδοση N Line με ενσωματωμένες τεχνολογίες που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων.

Το νέο λογότυπο “Hyundai” έχει επίπεδο σχεδιασμό με φινίρισμα από βουρτσισμένο αλουμίνιο. Με το Hyundai i10 N Line, οι «ευρωπαίοι Κορεάτες» προσελκύουν όχι μόνο το μοντέρνο και νεανικό κοινό αλλά και οικογενειάρχες που βρίσκουν το μικρό αυτοκίνητο πρακτικό από κάθε άποψη.

Τι παραπάνω έχει η έκδοση N Line από την έκδοση i10. Πολύ απλά η Ν Line είναι η έκδοση για αγοραστές με απαιτήσεις αφού ο εξοπλισμός του μοντέλου που σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, είναι full extra.Το νέο N Line έχει ανανεωμένη σχεδίαση, είναι ευέλικτο και έχει δυναμικό χαρακτήρα. Πιο απλά έχει μια τολμηρή εμφάνιση, μια αντίθεση μεταξύ των απαλών επιφανειών και των αιχμηρών γραμμών που αρέσει στους νέους οδηγούς.

Η γυαλιστερή μαύρη γραμμή στους προβολείς αλογόνου προσθέτει βάθος και πολυπλοκότητα στο εμπρός μέρος. Η σπορ και φαρδιά μάσκα ενσωματώνει τα εμπρός φώτα ημέρας LED (DRL) που διαθέτουν νέο σχεδιασμό με κυψελοειδές σχήμα. Τα πίσω φώτα LED δημιουργούν ένα “H” με την οριζόντια γραμμή της πίσω πόρτας. Το μοντέλο εξοπλίζεται με μπλε εσωτερικό φωτισμό κάτω από το ταμπλό.

Η N Line έκδοση, φέρει νέα χαρακτηριστική μάσκα, με φώτα ημέρας Led, προβολείς ημέρας στις άκρες του προφυλακτήρα, νέα διάταξη πίσω φώτων και ζάντες 16 ιντσών.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν το Hyundai i10 F/L 1.0lt T στην έκδοση N Line που αποδίδει 100 ίππους. Οι διαστάσεις του 3.670/1.680/1.480 χλστ. (μήκος/πλάτος/ύψος) είναι ιδανικές για την πόλη. Το μεταξόνιο είναι 2.425 χλστ. ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 252 λίτρα αλλά ικανοποιητικός για ένα αυτοκίνητο πόλης.

Η εξωτερική σχεδίαση με τα σήματα N Line σε προδιαθέτουν θετικά. Μπαίνεις δένεσαι και ξεκινάς. Το αυτοκίνητο έχει ωραίο και ροπάτο κινητήρα, με πολύ καλή απόκριση.

Ο επιλογέας με το χειροκίνητο σασμάν 5 σχέσεων έχει καλή αίσθηση, συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα και δεν «κρεμάει» ακόμη και στα δύσκολα. Αποδίδει 100 PS στις 4.500 σ.α.λ ενώ η ροπή του είναι 172 Nm. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Για ένα αυτοκίνητο που το βαφτίζουμε «αυτοκίνητο πόλης» οι επιταχύνσεις δεν έχουν και τόσο μεγάλο ενδιαφέρον. Έτσι για να γνωρίζετε από 0-100 χρειάζεται 12.6’’, οι εκπομπές CO2 είναι 125γρ./χλμ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 171 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση με βάση την εργοστασιακή μέτρηση είναι 5.4 λίτρα στο μικτό κύκλο.

Στην εθνική οδό κινείται σταθερά και με ασφάλεια ενώ την αίσθηση της σιγουριάς την αποκτάς με τα πρώτα χιλιόμετρα στους επαρχιακούς και γεμάτο στροφές δρόμους.

Μπροστά έχει γόνατα McPherson με αμορτισέρ αερίου ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα επίσης με αμορτισέρ αερίου. Τα φρένα μπροστά είναι αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 252mm και πίσω δίσκοι.

Τα ελαστικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν Hankook 195/45 R16 και τα βρήκαμε πολύ καλά τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Το μίνιμαλ εσωτερικό του είναι σχεδιασμένο στο N Line πνεύμα με όμορφα καθίσματα που διαθέτουν ικανοποιητικά πλευρικά στηρίγματα. Το ιδανικό είναι για άνετες μετακινήσεις να είναι έως τέσσερα άτομα. Θα μπορούν να βολευτούν και πέντε επιβάτες αλλά κάπως στριμωγμένα. Απόλυτα λογικό.

Το Hyundai i10 N Line εξοπλίζεται πλέον με ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάτι πρωτοποριακό για την κατηγορία A. Η κάμερα οπισθοπορείας έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους οδηγούς κατά το παρκάρισμα. Διαθέτει στάνταρ το πακέτο ασφαλείας Hyundai Smart Sense, όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει, σύστημα ενημέρωσης στον οδηγό μέσω της LCD οθόνης ότι η πίσω πόρτα άνοιξε κατά λάθος όταν κινείται το αυτοκίνητο, αναγνώριση πεζών και αναβατών δίκυκλων χάρη στο σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης αλλά και μια σειρά άλλων συστημάτων που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια.

Το νέο i10 είναι εξοπλισμένο με ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας Hyundai Smart  Sense. Το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) για “City”, “Interurban”, “Pedestrian” και “Cyclist” βοηθά τον εντοπισμό και την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων με εμπόδια μπροστά σας. Το Lane Following Assist (LFA) χρησιμοποιεί τον έλεγχο του τιμονιού για να βοηθήσει το αυτοκίνητο να παραμείνει στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας. Το σύστημα Rear Occupant Alert (ROA) υπενθυμίζει στον οδηγό με ένα μήνυμα στην οθόνη, εάν η πίσω πόρτα είχε ανοίξει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Προσφέρει κορυφαία συνδεσιμότητα στην κατηγορία του, με μια σειρά από προηγμένες τεχνολογικές λειτουργίες ενσωματωμένες στην έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας A. Προσφέρει πολύ καλή συνδεσιμότητα στην κατηγορία του, με μια σειρά από προηγμένες τεχνολογικές λειτουργίες όλες ενσωματωμένες στην έγχρωμη οθόνη. Τα Apple CarPlay και Android Auto εγγυώνται την ασύρματη, απρόσκοπτη ενσωμάτωση των smartphones ενώ διαθέσιμη είναι η ασύρματη φόρτιση των κινητών τηλεφώνων. Το καντράν είναι ψηφιακό, με πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών.

 

Είναι ένα προσεγμένο αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάζεται στην Ευρώπη για Ευρωπαίους πελάτες. Η τιμή εκκίνησης του i10 είναι 16.390 ευρώ ενώ η τιμή της έκδοσης που οδηγήσαμε -και μας άρεσε- είναι  19.590 ευρώ.