Του Περικλή Χαλάτση

Το ολοκαίνουριο KONA που παρουσιάσθηκε πριν από λίγες ώρες είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση της Hyundai στην κατηγορία των B-SUV. Το KONA της πρώτης γενιάς με το KONA της δεύτερης δεν έχει καμιά απολύτως σχέση. Είναι ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο που σε εντυπωσιάζει με την  πρώτη ματιά. Θα λέγαμε ότι είναι ένα μικρό Tucson που όμως στην πραγματικότητα οι διαφορές του σε αριθμούς είναι πολύ μικρές. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ολοκαίνουργιο KONA το οδηγήσαμε από το Λαγονήσι όπου έγινε η παρουσίαση μέχρι το Σούνιο και πήραμε μια μικρή οδηγική γεύση. Ξεχωρίζει εκτός από την επαναστατική του σχεδίαση, εξωτερικά με τους εμφατικούς θόλους, τα χαρακτηριστικά της γραμμής «Ζ» με το αναβαθμισμένο multiplayer και τις δύο πανοραμικές οθόνες των 12.3 ιντσών. Εργονομικό, ασφαλές στην οδήγηση με πολύ καλό κράτημα και εκπληκτικά φρένα.

Οι υποψήφιοι πελάτες θα βρουν σίγουρα το αυτοκίνητο που τους ταιριάζει απλά θα δυσκολευτούν να επιλέξουν το απόλυτο αυτοκίνητο αφού εκτός από τα 11 διαφορετικά χρώματα που έρχεται στην Ελλάδα, θα πρέπει να αποφασίσουν ποια από όλες τις εκδόσεις είναι ποιο κοντά στις απαιτήσεις τους. Η Hyundai στην Ελλάδα φέρνει τις εκδόσεις Premium, Distinctive και N Line (με τα κόκκινα χαρακτηριστικά που τονίζουν τη δυναμική του γραμμή) ,με μεγάλη γκάμα συστημάτων μετάδοσης κίνησης, κινητήρων και ιπποδυνάμεις.

Το KONA 2ης γενιάς εξωτερικά
Η Hyundai Motor απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) KONA. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα που τονίζει το καθαρό σχήμα ενός SUV με πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο KONA υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Oι εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά KONA, το νέο μοντέλο έχει μοναδικές αναλογίες με αυξημένες διαστάσεις. Σε σχέση με το KONA 1ης γενιάς και με βάση την έκδοση EV, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά (είναι 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017), το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ. (+ 25 χλστ) το ύψος είναι 1.575 χλστ (+ 20 χλστ. ψηλότερο). Το μεταξόνιο είναι και αυτό κατά 60 χλστ μεγαλύτερο σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση και φθάνει τα 2.660 χλστ. Η έκδοση N Line έχει μήκος 4.385 χλστ και ύψος 1.580 χλστ.

Ο χώρος των κεφαλιών μπροστά έχει  1.015 χλστ και πίσω 972 χλστ. ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών λόγω αυξημένου μεταξονίου. Ο συνεπιβάτης-συνοδηγός έχει χώρο 1.059 χλστ. και οι πίσω επιβάτες έχουν 925 χλστ. Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο διευκολύνει την παραμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη.

Το πόρτπαγκαζ είναι ακόμη πιο άνετο. Φιλοξενεί τρείς μεγάλες βαλίτσες των 28 λίτρων η κάθε μία. Η χωρητικότητα του ανέχεται στα 466 λίτρα (με βάση το πρότυπο VDA). Σε σύνολο έχει αυξηθεί κατά 92 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων (40:20:40) φτάνει τα 1.300 λίτρα. Η φόρτωση γίνεται ευκολότερη χάρη στη βολική προσαρμόσιμη έξυπνη ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών (Curveless Bench Seat). Η πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση. 

Στην παρουσίαση ο διευθυντής μάρκετινγκ Πάνος Βερναρδάκης εκτός των άλλων αναφέρθηκε στους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, το νέο μεγαλύτερο λογότυπο της Hyundai, το ανάγλυφο σχήμα “Z” στις πλευρικές επιφάνειες, την κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και το ενσωματωμένο τρίτο φως στοπ στην αεροτομή οροφής .

Το KONA 2ης γενιάς εσωτερικά
Οι επιρροές από το ηλεκτρικό Ioniq 5 είναι εμφανείς. Για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων υπάρχουν δυο οθόνες 12,3 ιντσών που εφάπτονται. Οι πληροφορίες με το HUD εμφανίζονται μπροστά στο παρμπρίζ και δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Εκτός από τη διπλή οθόνη που εντυπωσιάζει στο νέο KONA θα εκτιμήσετε το Digital Key 2 Touch, το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) αλλά και τις πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA).

Το ολοκαίνουριο KONA μπορεί να κλειδωθεί, να ξεκλειδωθεί και να εκκινήσει μέσω του Digital Key 2 Touch, χρησιμοποιώντας επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) σε έξυπνα τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Το σύστημα ήχου Bose Premium και το subwoofer οκτώ ηχείων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bose για να προσφέρει τον τέλειο ήχο στο εσωτερικό του οχήματος. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δύο θύρες USB-C, καθώς και σε ακόμη δύο φορτιστές USB-C στο πίσω μέρος του οχήματος.

Το ηλεκτρικό KONA δεν το οδηγήσαμε -θα έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο 2023- αλλά όπως υποστηρίζουν οι επικεφαλής της εταιρίας είναι καταπληκτικό. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής -μέσω του e-ASD- ενός εικονικού ήχου που κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη πιο ελκυστικά για τον οδηγό. Ο ήχος -προσαρμόζεται και ρυθμίζεται απο τον οδηγό- λαμβάνοντας υπόψη μεταβλητές, όπως η ταχύτητα οδήγησης, η ροπή, η κατάσταση του κινητήρα και η επιτάχυνση. 

Ταυτόχρονα, η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό, με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες. Στο εσωτερικό, οι συσκευές μπορούν να συνδεθούν σε μια τυπική πρίζα στην πίσω κεντρική κονσόλα. Εξωτερικά, οι συσκευές και οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας έναν προσαρμογέα V2L.

Το νέο i-PEDAL μέσω της λειτουργίας του επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζει αυτόματα την ένταση πέδησης. Το Kona Electric θα έρθει στην Ελλάδα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ενώ η Ν Line έκδοση αναμένεται τον  Μάρτιο του 2024.

Το KONA 2ης γενιάς στο δρόμο

Στη μικρή οδηγική εμπειρία που είχαμε γνωρίσαμε το Kona με την full hybrid εκδοχή των 141 ίππων. Κάτω από το μπροστινό καπό υπήρχε ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων και συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα (43,5 ίππων).

Η ροπή είναι 170 Nm, το κιβώτιο αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και η μπαταρία 1,32 kWh. (Τα αποδοτικά συστήματα μετάδοσης 2WD διασφαλίζουν υψηλές αυτονομίες που φτάνουν έως τα 514 χιλιόμετρα στην έκδοση Long Range με την μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 160 kW. Η βασική έκδοση Standard Range έχει μπαταρία 48,4 kWh με ηλεκτρικό μοτέρ 114,6 kW).

Οδηγήσαμε την σπορτίφ έκδοση N Line που όπως γνωρίζετε η ένδειξη «Ν» σηματοδοτεί την πιο δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου κυρίως με τους συνδυασμούς των χρωμάτων, τις διπλές εξατμίσεις, τα τονισμένα σπόιλερ ,τους πλευρικούς καθρέπτες και τους «επιθετικούς» σχεδιαστικά προφυλακτήρες.

Ο οδηγός δεν θα προβληματισθεί και θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Το ύψος είναι ιδανικό για πλήρη έλεγχο του δρόμου. Νέας σχεδίασης είναι και το τριάκτινο τιμόνι στο οποίο πλέον δεν τοποθετείται το έμβλημα της Hyundai, αλλά τέσσερις κουκκίδες που στον Κώδικα Μορς μεταφράζομαι στο γράμμα H. Ο λεβιές ταχυτήτων shift-by-wire βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Τα υλικά στο ταμπλό μπορεί να είναι σκληρά στην αφή είναι όμως ποιοτικά και δεν ακούς τριγμούς ακόμη και όταν κινείσαι στο χώμα. Στα περισσότερα B-SUV δεν πρόκειται να βρείτε αυτά με τα οποία είναι εξοπλισμένο το KONA. To αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS , που εξασφαλίζει ακόμη υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης. 

Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο. Το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης. Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.

Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει μια αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.
Το νέο KONA διαθέτει  το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).  

Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι 11,2 δευτ. και η τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Σήμερα όμως τους οδηγούς λίγο τους ενδιαφέρει η επιτάχυνση. Αυτό που όλοι ψάχνουν είναι η οικονομία στις μετακινήσεις. Κυρίως στις πόλεις όλοι επιλέγουν την ηλεκτρική αθόρυβη αλλά και πιο οικονομική μετακίνηση.

Πολύ καλή είναι η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) που απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες. Στις στροφές του παραλιακού δρόμου προς το Σούνιο οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι ανεπαίσθητες, το αυτοκίνητο «κάθεται» στο δρόμο και η κύλιση χαρακτηρίζεται αξιοπρεπέστατη.

Κινητήρες
Η βασική έκδοση εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου που αποδίδει 120 ίππους και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων. O ίδιος βενζινοκινητήρας διατίθεται και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.


Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει ο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων που αποδίδει 198 ίππους,  με μηχανικό 6αρι κιβώτιο η με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και δυνατότητα τετρακίνησης.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που επιθυμεί να κινηθεί. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη, η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου μεταβάλλεται, ενώ μπορείς να αλλάζεις και χειροκίνητα σχέσεις με τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Στην ελληνική αγορά το νέο Kona διατίθεται με τις εξοπλιστικές εκδόσεις Premium, Distinctive και N Line. Οι τιμές ξεκινούν από 26.290 ευρώ (1.0Τ 120ps 6MT 48V) και στην πιο ακριβή έκδοση «Ν» θα φθάνει τα 39.490 ευρώ.
Αναλυτικά οι τιμές:

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης