Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Για να κάνεις καλύτερο ένα καλό μοντέλο που έχει πετύχει στην αγορά, θα πρέπει αρχικά οι ίδιοι οι μηχανικοί και σχεδιαστές να αμφισβητήσουν τη δουλειά τους. Κάπως έτσι ξεκινάει η ανανέωση ενός μοντέλου που έχει πάρει άριστα τόσο στη σχεδίαση όσο και στην ποιότητα κατασκευής. Το ανανεωμένο Lexus θα έχει στο εξής τα διακριτικά LBX.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα σχεδίαση Lexus ξεκίνησε με τρείς βασικούς άξονες. Να γίνει πιο προσιτό και ευχάριστο στις καθημερινές μετακινήσεις, να είναι απόλυτα εναρμονισμένο με μία σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία που συνδυάζει την casual αίσθηση με την υψηλή ποιότητα και να είναι εξοπλισμένο με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε τεχνολογικά συστήματα. Και όλα αυτά χωρίς να χάσει την ποιότητα κατασκευής και το πνεύμα φιλοξενίας Omotenashi.

Το Lexus LBX είναι ένα Hybrid Electric SUV που προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Οι γιαπωνέζοι που πάντα «ανάβουν» το πράσινο φως  στους ευρωπαίους σχεδιαστές να δημιουργήσουν εν λευκώ ότι αυτοί εκτιμούν ότι θα είναι κξαλύτερο για τον ευρωπαίο αγοραστή πιστεύουν ότι το LBX θα «αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού» και θα  αποτελέσει βασικό μοντέλο για την ανάπτυξη της μάρκας στην Ευρώπη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Lexus ανοίγει νέους δρόμους. Ανατρέπει την παραδοσιακή στρατηγική εκδόσεων και παρέχει  στους ιδιοκτήτες περισσότερη ελευθερία να εκφράσουν το προσωπικό τους γούστο και στυλ.

Όπως ακριβώς το LFA ανέδειξε μια διαφορετική πλευρά της μάρκας όσον αφορά τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις, έτσι και το LBX θα επαναπροσδιορίσει τι μπορεί να προσφέρει ένα compact αυτοκίνητο, προάγοντας με τον δικό του τρόπο την απήχηση και το προφίλ της μάρκας. Θα είναι μια ελκυστική πρόταση για όσους επιθυμούν τη μετάβαση σε ένα μικρότερο μοντέλο ή την αγορά ενός δεύτερου οχήματος, που να καλύπτει τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του τρόπου ζωής τους.

Οι διαστάσεις του νέου Lexus είναι μήκος 4.190 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.545 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.580 mm. Με μικρό κύκλο στροφής μόλις 5,2 m, το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη.

Κάποιες από τις βασικές αλλαγές που έγιναν είναι οι θεμελιώδεις τροποποιήσεις στην παγκόσμια πλατφόρμα GA-B. Για παράδειγμα η αύξηση του μεταξονίου και του μετατροχίου και η ενίσχυση της ακαμψίας του αμαξώματος. Οι συμπαγείς διαστάσεις, η ρύθμιση της ανάρτησης, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης διαδραματίζουν το καθένα τον δικό του ρόλο στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που ανταποκρίνεται άμεσα και πιστά στις εντολές του οδηγού.

Το νέο, Hybrid Electric έχει αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης 1.5L, είναι ρυθμισμένο για απολαυστικές επιδόσεις, με ισχυρή, γραμμική επιτάχυνση από τη στιγμή εκκίνησης. Αυτό ενισχύει την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες που είναι το ζητούμενο κατά την οδήγηση σε ένα αστικό περιβάλλον. Μία νέα μικρότερη και ελαφρύτερη διπολική υβριδική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου παρέχει ταχύτερη απόκριση, ενώ ο ειδικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των θορύβων και κραδασμών από τον δρόμο εξασφαλίζει μία ήρεμη και αθόρυβη εμπειρία ταξιδιού όπως αρμόζει σε ένα premium μοντέλο.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.5 λίτρων λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ.

Το σύστημα αποδίδει συνολική ισχύ 136 DIN hp/ 100 kW με μέγιστη ροπή 185 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 9,6 δευτερόλεπτα για το τετρακίνητο. Οι επίσημες τιμές του συνδυασμένου κύκλου WLTP δείχνουν κατανάλωση από 4,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 100 g/km.

Η σχεδίαση του LBX καθιερώνει μια νέα ταυτότητα για τη Lexus με την ονομασία «Resolute Look» που ορίζει εκ νέου την περίφημη εμπρός μάσκα του αμαξώματος. Παρόλο που οι εξωτερικές διαστάσεις είναι πιο συμπαγείς από οποιοδήποτε άλλο Lexus, η εμφάνιση είναι μυώδης και ισχυρή. Η πιο σημαντική πτυχή της σχεδίασης είναι μια νέα διάταξη στην εμπρός όψη που «σπάει» την ατρακτοειδή μάσκα – σήμα κατατεθέν την τελευταία δεκαετία – οδηγώντας τη Lexus σε μια νέα εποχή.

Η ενιαία, χωρίς πλαίσιο μάσκα δημιουργεί τις γραμμές του αμαξώματος του LBX, διαμορφώνοντας μία ισχυρή και δυναμική σιλουέτα. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται αποδοτική σε επίπεδο αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή του αέρα πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο. Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων δημιουργεί μια ισχυρή οπτική υπογραφή, με τα φώτα ημέρας και τα φλας ενσωματωμένα σε διλειτουργικές μονάδες. Με αυτή τη νέα διάταξη, το χαρακτηριστικό σχήμα L των φώτων έχει αλλάξει και είναι στραμμένο προς τα έξω αντί προς τα μέσα, ώστε να ταιριάζει με την κατεύθυνση κάθε φλας. Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED διπλής δέσμης single-projector, εξοπλισμένοι με σύστημα Προσαρμοζόμενης Υψηλής Δέσμης Φωτών (AHS) στις πλουσιότερες εκδόσεις.

Στο εσωτερικό, η έμφαση δίνεται στην εμπλοκή του οδηγού με ένα οδηγοκεντρικό cockpit βασισμένο στη φιλοσοφία Tazuna της Lexus. Εμπνευσμένα από την ακρίβεια χρήσης των χαλιναριών για τον έλεγχο ενός αλόγου (η σημασία του Tazuna στα ιαπωνικά), τα χειριστήρια και οι πηγές πληροφοριών είναι διατεταγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να απαιτούνται μόνο μικρές κινήσεις των χεριών και των ματιών για τη διαχείρισή τους, με αποτέλεσμα η προσοχή του οδηγού να παραμένει εστιασμένη στον δρόμο. Η καμπίνα αποπνέει μία ελαφριά και ανοιχτή αίσθηση με εξαιρετική ορατότητα και έναν πίνακα οργάνων που «αγκαλιάζει» ομαλά τα πάνελ των θυρών.

Το νέο τιμόνι τριών ακτίνων βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό και τοποθετείται σε πιο κάθετη θέση, ενώ η ορατότητα βελτιώνεται από το σχήμα του καπό και τις λεπτές μπροστινές κολόνες, δίνοντας σαφή αίσθηση των γωνιών του οχήματος και μειώνοντας τα τυφλά σημεία αριστερά και δεξιά κατά τους ελιγμούς και τις στροφές.

Σε όλη την καμπίνα είναι διάχυτο το ιαπωνικό πνεύμα φιλοξενίας Omotenashi της Lexus, που καλωσορίζει τους επιβάτες και τους κάνει να νιώθουν άνετα, με σχεδιαστικές λεπτομέρειες που προβλέπουν τις ανάγκες τους – από τον φωτισμό και τον έλεγχο κλιματισμού μέχρι τον σχεδιασμό και τη ρύθμιση των καθισμάτων, την απόκριση του συστήματος πολυμέσων και το ηλεκτρονικό σύστημα ανοίγματος των θυρών E-latch.

Το cockpit του οδηγού είναι μια ερμηνεία της φιλοσοφίας Tazuna της Lexus, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Lexus NX. Αυτό τοποθετεί τα κύρια χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών γύρω από τον οδηγό, ώστε ο χειρισμός τους να απαιτεί μόνο ελάχιστες κινήσεις του χεριού, με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, με τη λιγότερη δυνατή διάσπαση προσοχής.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οριζόντια διάταξη έχει καθαρή και απλή σχεδίαση ώστε να διατηρείται ανεπηρέαστη η ορατότητα. Εκτείνεται μέχρι τα πάνελ των θυρών, «αγκαλιάζοντας» τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων και επιτυγχάνοντας μία αίσθηση θαλπωρής, παρά τη μεγάλη έκτασή του. Η συνεχής γραμμή που δημιουργείται από αυτή τη σχεδίαση βοηθά επίσης τον οδηγό να αντιληφθεί τις κλίσεις του οχήματος στις στροφές.

Η κεντρική κονσόλα είναι κυρίαρχο στοιχείο της καμπίνας με τη μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων να είναι κεκλιμένη προς τα πίσω, για καλύτερη ενσωμάτωση. Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8” με αντιανακλαστική επίστρωση που την καθιστά ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες φωτισμού.

Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ο ψηφιακός βοηθός “Hey Lexus” αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού, ενώ έχει προγραμματιστεί για να κατανοεί περισσότερους όρους συνομιλίας. Για παράδειγμα, λέγοντας απλά “Hey Lexus, κρυώνω”, το σύστημα θα αυξήσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού. Μπορεί επίσης να διακρίνει εάν μιλάει ο οδηγός ή ο συνοδηγός και μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να χρειάζεται να απενεργοποιηθεί η αναπαραγωγή ήχου.

Η ενσωμάτωση smartphone ενεργοποιείται με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση για το Apple CarPlay ή με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Το LBX προσφέρει απρόσκοπτες over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να επωφελούνται από τις αναβαθμίσεις χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε συνεργείο Lexus.

Το LBX διατίθεται με σύστημα Advanced Park, το οποίο χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων για να αποκτήσει ολόπλευρη κάλυψη του άμεσου περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Αυτό βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιεί αποτελεσματικούς και ομαλούς ελιγμούς αυτόματου παρκαρίσματος με λιγότερες διορθωτικές κινήσεις.

Στο εσωτερικό για τον οδηγό και συνοδηγό υπάρχουν πλευρικά μαξιλαράκια προστασίας γονάτων με επένδυση, ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με μαλακή επένδυση και ένα κουτί αποθήκευσης χαμηλότερα για μικροαντικείμενα που περιέχει επίσης πρίζα 12 V για χρήση διαφόρων αξεσουάρ καθώς και μία θύρα C-type USB.

Ακολουθώντας έναν διαφορετικό δρόμο με το LBX, η Lexus υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση για τη δημιουργία της γκάμας εκδόσεων, εισάγοντας επιλογές που αντικατοπτρίζουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο οι σημερινοί πελάτες αναζητούν αυτοκίνητα που ταιριάζουν στο προσωπικό στυλ και τον χαρακτήρα τους.

Πέρα από τη βασική έκδοση -η τρίτη γενιά των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Lexus Safety System + προσφέρονται στάνταρ- θα υπάρχουν άλλες τέσσερις πιο πλούσιες για τους απαιτητικούς αγοραστές. Κάθε μία από αυτές τις εκδόσεις έχει σχεδιαστεί με γνώμονα έναν διαφορετικό τύπο πελάτη και αντί να καθορίζονται από το επίπεδο εξοπλισμού ή τα χαρακτηριστικά άνεσης, αυτές οι εκδόσεις εστιάζουν στην έκφραση διαφορετικών, εκλεπτυσμένων, δυναμικών ή σπορ θεμάτων μέσα από στιλάτες λεπτομέρειες, χρώματα, υφές και φινιρίσματα.

Βασισμένη στην Ατμόσφαιρα “Cool” του LBX, η Original Edition περιλαμβάνει ειδικά χαρακτηριστικά, όπως 4 διαφορετικές επιλογές bi-tone εξωτερικό χρωματισμό με χρωματική επιλογή λανσαρίσματος την Sonic Copper. Επιπρόσθετα περιλαμβάνονται μαύρες ματ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κομψές εξωτερικές διακοσμητικές λεπτομέρειες και λογότυπα Original Edition, καθώς και εσωτερικό σαλόνι με συνδυασμό από απαλό δέρμα και Ultrasuede, με διακριτικές μαύρες ραφές.

Το LBX είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στην Iwate της ανατολικής Ιαπωνίας, μια εγκατάσταση που έχει επωφεληθεί από τις επενδύσεις της Toyota Motor Corporation οι οποίες θα βοηθήσουν στην αναγέννηση μιας περιοχής που υπέστη καταστροφές από τον σεισμό και το τσουνάμι του Τοχόκου το 2011. Η παραγωγή θα ξεκινήσει εντός του τρέχοντος έτους, ενώ οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες στην Ευρώπη προγραμματίζονται για τις αρχές του 2024.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης