Αποστολή στη Βαρκελώνη
Λουκάς Παπαλάμπρος

Η ισπανική μάρκα ανανέωσε για δεύτερη φορά μέσα σε επτά χρόνια την τέταρτη γενιά του Ibiza, αναβαθμίζοντας σημαντικά το εσωτερικό του αυτοκινήτου και τοποθετώντας κάτω από το καπό μια νέα σειρά turbo κινητήρων, ενισχύοντας την παρουσία του στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Στο αρχηγείο της Seat

Ταξιδέψαμε ως την Βαρκελώνη, την έδρα της Seat, προκειμένου να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε το ανανεωμένο Ibiza, ένα μοντέλο που έχει γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης τα τελευταία 30 χρόνια, έχοντας περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Από αισθητικής πλευράς, το Ibiza δεν έχει να επιδείξει κάτι το διαφορετικό, με τις εξωτερικές αλλαγές να περιορίζονται στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED, τα νέα σχέδια ζαντών 16 και 17 ιντσών και τις επιπλέον επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα. Βέβαια, υπάρχει για πρώτη φορά και το πρόγραμμα εξατομίκευσης που δίνει τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει ανάλογα με τα γούστα του, διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων σε ζάντες, καπάκια καθρεπτών, μάσκα και ταπετσαρίες, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο.

Εκσυγχρονίστηκε

Το τμήμα design της Seat αποφάσισε επιτέλους να δώσει τη δέουσα προσοχή στην καμπίνα του αυτοκινήτου και να ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής. Η εικόνα είναι πιο μοντέρνα και νεανική, με τα μαλακά πλαστικά σε πολλά τμήματα του ταμπλό, την καλύτερη συναρμογή των υλικών, το φινίρισμα και τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, να αναδεικνύουν την ποιότητα και να φέρνουν ένα αέρα φρεσκάδας.  

Τη διαφορά ωστόσο, κάνει το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας EasyConnect, που βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό. Περιλαμβάνει οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, με απεριόριστες δυνατότητες συνδεσιμότητας, λειτουργία MirrorLink, navigation τελευταίας γενιάς και μια προ-εγκατεστημένη εφαρμογή που υποστηρίζει smartphone. Η Seat συνεργάστηκε με την Samsung, προσφέροντας ένα Galaxy A3, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να συνδεθεί με όλους τους λογαριασμούς του και να έχει απευθείας πρόσβαση στο facebook, το twitter, τις φωτογραφίες και οτιδήποτε άλλο διαθέτει στο λογισμικό του ένα κινητό τηλέφωνο.

Από πλευράς χώρων δεν υπάρχουν αλλαγές, με το Ibiza να φιλοξενεί με άνεση τέσσερις επιβάτες και το χώρο αποσκευών να κυμαίνεται στα 292 λίτρα.

Φουλ του turbo

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχουν 7 νέοι κινητήρες, τεχνολογίας Euro6 που συνδυάζονται με σύστημα start/stop. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρικύλινδρος 1.0 λίτρου με υπερτροφοδότηση και απόδοση 95 και 110 ίππων. Όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη οδηγική επαφή, έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, είναι αρκετά ελαστικός και σχετικά αθόρυβος. Δεν εμφανίζει κραδασμούς, σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο και γενικά λειτουργεί εξαιρετικά τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Αρωγός σε αυτό είναι και το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, κυμαίνεται μεταξύ 4,2-4,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές ρύπων να είναι κάτω από 100 γρ./χλμ., απαλλάσσοντας τον ιδιοκτήτη από τα τέλη κυκλοφορίας (αν φυσικά δεν αλλάξει το μέτρο από την κυβέρνηση).

Στους diesel υπάρχει ο 1.4 TDI που είδαμε στο Polo, με 75, 95 και 105 ίππους. Κατά την προσωπική μας άποψη, ο βενζινοκινητήρας είναι καλύτερος παρότι εμφανίζει υψηλότερη κατανάλωση και αξίζει να δώσετε το μεγαλύτερο βάρος εκεί.

Πιο άνετο και σταθερό στον δρόμο

Οι ρυθμίσεις που έγιναν σε ανάρτηση και υποβοήθηση τιμονιού, είχαν αποτελέσματα, καθώς το Ibiza πατάει καλύτερα στην άσφαλτο, είναι πιο σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα και στριβεί με σιγουριά. Βελτιωμένη είναι η ποιότητα κύλισης, ενώ δεν υστερεί σε σπορτίφ αίσθηση.

Το ανανεωμένο Ibiza αναμένεται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με τις τιμές, παρότι άγνωστες μέχρι στιγμής, να κυμαίνονται λογικά στα ίδια επίπεδα με του τωρινού.