Επιμέλεια: Π.Χαλάτσης

Με ένα ολοκαίνουργιο Volkswagen ID.7 η τριμελής ομάδα του Driving Academy ξεκίνησε από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη με σκοπό να καλύψει το sport Business saloon μια μεγάλη απόσταση, με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα. Στη διάρκεια του ταξιδιού έγινε μόνο μία στάση 10 λεπτών για φόρτιση της μπαταρίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Volkswagen ID.7 Pro, με την μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kwh, φιλοξένησε τρία άτομα της ομάδας μαζί με τις απαραίτητες αποσκευές. Ξεκίνησε το ταξίδι πλήρως φορτισμένο, με βροχερό καιρό και θερμοκρασία 4°C.

Το Route Planner του ID.7 με το λειτουργικό σύστημα 4.0, αποδείχτηκε εξαιρετικό με την απεικόνιση των φορτιστών όλων των παρόχων στην Ελλάδα και κυρίως ως προς τη διαθεσιμότητά τους σε πραγματικό χρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιλέγοντας τον προορισμό στο navigation, το αυτοκίνητο υπολογίζει την κατανάλωση, την υπολειπόμενη μπαταρία όταν θα έχει φτάσει εκεί και προτείνει τις κατάλληλες στάσεις φόρτισης, ώστε όλα να ισχύουν βάσει των αρχικών προδιαγραφών που θέτει ο οδηγός.

Το ΙD.7 υπολογίζει συνεχώς τους χρόνους οδήγησης και πιθανών στάσεων για φόρτιση, κάνοντας το ταξίδι εύκολο για κάθε οδηγό, ακόμη και αυτών με ελάχιστη εμπειρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με μέγιστη ταχύτητα τα 130 km/h  και καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού επιλέχθηκε η χρήση του Travel Assist, του συστήματος που συμβάλει σε ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι αφού κρατά το αυτοκίνητο σταθερά στη μέση της λωρίδας ή βοηθά στην αλλαγή σε άλλη και διατηρεί την απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Τα πρώτα 100 χλμ της διαδρομής ήταν δύσκολα με πυκνή βροχή και αρκετό κρύο. Η θέρμανση ήταν ρυθμισμένη στους 23°C, ενώ χρησιμοποιήθηκε η θέρμανση καθισμάτων και η λειτουργία massage.

Με μία μόνο στάση στο σταθμό φόρτισης ισχύος 300 kW, στη Λάρισα, με υπόλοιπο μπαταρίας 13% και αυτονομία 52 km, το ID.7 φορτίστηκε για μόνο μόλις 10 λεπτά και η μπαταρία έφτασε στο 51%, ενέργεια που επαρκούσε για την υπόλοιπη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Το δε κόστος της φόρτισης ήταν 16,06€.

Κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης διαδρομής το οδόστρωμα ήταν στεγνό και η θερμοκρασία στους 10°C, ενώ με την άφιξη στη Θεσσαλονίκη το υπόλοιπο της μπαταρίας ήταν στο 18%.

Η συνολική κατανάλωση για το ταξίδι των 458 km (Νέα Ερυθραία – διόδια Μαλγάρων) ήταν 19,6 kWh/100km, και ο συνολικός χρόνος ταξιδιού από τα διόδια Αφιδνών έως τα διόδια Μαλγάρων, συμπεριλαμβανομένης και της στάσης φόρτισης, ήταν 4 ώρες και 35 λεπτά.

 

Το ταξίδι με το VW ID.7 Pro ήταν απολαυστικό. Άνετοι χώροι, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς θορύβους και κραδασμούς. Τα κορυφαία συστήματα υποβοήθησης και άνεσης του οδηγού έκαναν  την οδήγηση ξεκούραστη και ασφαλή. Η εξαιρετική αποδοτικότητα του συνόλου μετάδοσης και η ταχύτητα φόρτισης δεν κούρασαν, το ταξίδι ήταν γρήγορο, οικονομικό και με ελάχιστο αποτύπωμα εκπομπών CO2.

To κόστος της ενέργειας για το συγκεκριμένο ταξίδι, φορτίζοντας την μπαταρία του ID.7 Pro από το 0% έως το 100% σε οικιακό ρεύμα, λαμβάνοντας υπόψιν τις απώλειες φόρτισης και με μέση τιμή κιλοβατώρας στα 0,2 ευρώ, ανήλθε σε 17,29 € για την αρχική φόρτιση. Προσθέτοντας σε αυτό το νούμερο και το κόστος φόρτισης στην διαδρομή, σε φορτιστή ισχύος 300 kW (0,52€/kWh) που ήταν 16,06 €, τότε το συνολικό κόστος ενέργειας για το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη ήταν 33,35 €.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης