Του Γιώργου Παλληκάρη

Στη Monza, το Ναό της Ταχύτητας, είτε θα γίνει χαμός είτε όλα θα κυλήσουν ομαλά. Στο σημερινό αγώνα, συνέβη το δεύτερο, καθώς δεν εμφανίστηκε ούτε ένα safety car με μία εγκατάλειψη να ήρθε κατά την διάρκεια του γύρου σχηματισμού και την άλλη χωρίς να επηρεάσει τον αγώνα. Ο  Max Verstappen θα καταφέρει μία ακόμα νίκη, μέσα στο σπίτι της Ferrari (10η συνεχόμενη στο πρωτάθλημα για τον Ολλανδό) και τον Perez να ολοκληρώνει το 1-2 της ανίκητης Red Bull. H Ferrari έδωσε το 100% της, θα καταφέρει τις θέσεις 3 και 4, με τους οδηγούς της να δίνουν απίστευτες ενδοοικογενειακές μάχες, που πρόσφεραν θέαμα αλλά προβλημάτισαν παράλληλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα

Η Monza εγκαινιάστηκε το 1922 και είναι μια από τις παλαιότερες πίστες στον κόσμο που χρησιμοποιούνται ακόμα, δεύτερη μετά την Ινδιανάπολη. Θεωρείται η ταχύτερη πίστα στο καλεντάρι και αξίζει να θυμίσουμε πως στη Monza διεξήχθη ο ταχύτερος αγώνας στην ιστορία της Formula 1, με τον Michael Schumacher να σημειώνει μέση ωριαία ταχύτητα αγώνα 247.585 km/h το 2003. Ο πρώτος αγώνας της F1 έγινε στην Monza το 1950 με την πίστα να έχει μήκος 5.793 km και οι αγωνιζόμενοι σε 53 γύρους να καλύπτουν 306.72 km.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μοναδικότητα του Ναού της Ταχύτητας

Η Monza έχει πέντε διαφορετικούς νικητές τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο Lewis Hamilton κέρδισε το 2018, ο Charles Leclerc το 2019, ο Pierre Gasly το 2020, μετά ο Daniel Ricciardo το 2021 και ο Max Verstappen το 2022. Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στη Mόντσα είναι η Ferrari (19 από 72 συνολικά GP). Το φετινό 3ήμερο κόπηκαν 304.000 εισιτήρια.

Η σειρά εκκίνησης

Στην Ιταλία, η Ferrari κάνει ακόμα κουμάντο. Ο Carlos Sainz κατάφερε να πάρει την Pole Position, με τον Verstappen να έρχεται δεύτερος και τον Leclerc να ολοκληρώνει το 1-3 της Scuderia. Russell και Perez ολοκληρώνουν την πρώτη 5άδα, σε ένα άκρως ενδιαφέρον Grid.

Αμέσως μετά το γύρο σχηματισμού και λίγο πριν την εκκίνηση, το μονοθέσιο του Tsunoda θα εγκαταλείψει από πρόβλημα στο κινητήρα, ο οποίος θα εκκινούσε από την 11η θέση, και έτσι πλέον θα έχουμε αγώνα με 19 μονοθέσια.  Μάλιστα λόγω της εγκατάλειψης του Tsunoda και των επιπλέον γύρων σχηματισμού, αντί για 53 γύροι θα γίνουν 51 συνολικά,

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και έχουμε αγώνα. Ο Carlos Sainz θα ξεκινήσει καλά και θα προστατεύσει την θέση του. Ο Ολλανδός θα παραμείνει δεύτερος ανάμεσα στις δύο Ferrari, σε μία καθαρή εκκίνηση χωρίς να αλλάξει η σειρά στις πρώτες 5 θέσεις.

Το DRS ενεργοποιείται από τον τρίτο γύρο και όταν οι αποστάσεις είναι κάτω από το 1 δευτ.

Η πρώτη απόπειρα του Ολλανδού να περάσει στην πρώτη θέση θα έρθει στον 6ο γύρο, όμως ο Sainz θα προστατέψει τη θέση του, με τους τεχνικούς του μάλιστα να τον επιβραβεύουν για την άμυνα του. Ακολουθεί πάντα στην τρίτη θέση ο Leclerc ο οποίος είναι έτοιμος να επωφεληθεί από το παραμικρό στραβοπάτημα των μπροστινών του.

Για την ώρα η μεγαλύτερη τελική των μονοθεσίων της Ferrari προβληματίζει την Red Bull, με τον Verstappen να λέει χαρακτηριστικά στο team radio « Η τελική ταχύτητα της Ferrari είναι ασυναγώνιστη».

Τελικά στον 15ο γύρο, ο Sainz θα μπλοκάρει στα φρένα και ο Verstappen θα περάσει για πρώτη φορά στην 1η θέση. Ο Ολλανδός έχει πίσω του πλέον τις 2 Ferrari, ενώ παράλληλα και ο Perez θα περάσει τον Russell, ανεβαίνοντας στην 4η θέση. Red Bull – Ferrari –Ferrari – Red Bull, σε έναν αγώνα με επικές μονομαχίες.

Sainz και Russell θα μπουν για αλλαγή ελαστικών στον 20ο γύρο, βάζοντας την σκληρή γόμα, με την οποία θα πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα. Στον αμέσως επόμενο γύρο θα μπει και ο Verstappen και ο Leclerc.

Εντυπωσιακή η μάχη ανάμεσα στις δύο Ferrari, με τον Leclerc να πιέζει ασφυκτικά τον ομόσταυλο του Sainz, με την ομάδα να μην έχει δώσει κάποια εντολή σε κανέναν από τους οδηγούς.

Σε μία ακόμη ενδοοικογενειακή μάχη, οι δύο McLaren θα έχουν μία επαφή στις θέσεις 10 και 11, κατά την έξοδο του Piastri από τα pits.

Η μάχη έχει μεταφερθεί πλέον ανάμεσα στις θέσεις 4 και 3 όπου ο Perez προσπαθεί να περάσει τον τρίτο Leclerc, έχοντας μία μικρή επαφή, η οποία θα αναγκάσει την Red Bull να πατήσει λίγο εκτός πίστας. Τελικά ο Μεξικανός θα τον περάσει, δείχνοντας την ανωτερότητα του μονοθεσίου του.

Σε μία εντυπωσιακή μάχη ανάμεσα σε Hamilton και Piastri θα υπάρξει επαφή με τους οδηγούς να βγαίνουν εκτός πίστας, να συνεχίζουν όμως τον αγώνα. Οι αγωνοδίκες μελετούν το συμβάν  και τελικά θα χρεώσουν ποινή 5 δευτ. στον Βρετανό ενώ ο Piastri θα επισκεφθεί τα pits για να αλλάξει αεροτομή λόγω της επαφής.

Η μονομαχία ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Ferrari για τις θέσεις 3 και 4 μπορεί να προσφέρει θέαμα στους θεατές, όμως δείχνει τον εσωτερικό προβληματισμό της Scuderia.

Ο Max Verstappen ανενόχλητος και με μεγάλη διαφορά θα αντικρύσει πρώτος τη καρό σημαία (10η συνεχόμενη φορά φέτος) με την τελική κατάταξη να είναι: Verstappen – Perez – Sainz – Leclerc – Russell – Hamilton – Albon – Norris – Alonso – Bottas – Piastri – Lawson – Sargeant – Zhou – Gasly – Stroll – Hulkenberg – Magnussen.  Ocon και Tsunoda εγκατέλειψαν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης