Στη θέση του, ότι την ευθύνη για τη μοιραία πτώση του αεροσκάφους της «ΗΛΙΟΣ», τον Αύγουστο του 2005 στο Γραμματικό, την φέρουν ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του Boeing, επέμενε ο εμπειρογνώμονας και μέλος της ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), Ηλίας Νικολαΐδης.

Απαντώντας στις ερωτήσεις του συνηγόρου υπεράσπισης των πέντε κατηγορουμένων, ο κ. Νικολαΐδης αναγνώρισε μεν πως το πλήρωμα του θαλάμου διακυβέρνησης είχε υποστεί υποξία (έλλειψη οξυγόνου), αλλά επέμενε ότι η υποξία ήταν συνέπεια του ότι Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης δεν κατάλαβαν το τι σήμαινε ο προειδοποιητικός ήχος που ηχούσε στο θάλαμο διακυβέρνησης και ότι δεν είχαν φροντίσει ο διακόπτης του συστήματος συμπίεσης να ήταν στην θέση «αυτόματο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Αν είχαν κάνει καλά τη δουλειά τους, δεν θα φτάναμε σε αυτό το σημείο», ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, ο οποίος σε άλλο σημείο της αντεξέτασης είπε ότι το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης θα έπρεπε να δει στη διαδικασία εξωτερικής επιθεώρησης του αεροσκάφους , πριν από την απογείωση, ότι η βαλβίδα εκροής αέρα δεν ήταν στη σωστή θέση. Επανέλαβε επίσης τη θέση του, ότι δεν μπορεί να καταλάβει γιατί, αφού οι πιλότοι δεν είχαν κατανοήσει τον λόγο για τον οποίο ηχούσε η προειδοποιητική σειρήνα, παρά τις όποιες ενέργειές τους συνέχισαν την πτήση προς την Πράγα, μέσω Αθηνών, ενώ η σειρήνα συνέχιζε να ηχεί.

Η αντεξέταση του κ. Νικολαΐδη θα συνεχιστεί και στην αυριανή διαδικασία που θα αρχίσει στις 09:00.

Πηγή: Καθημερινή Κύπρου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης