Killer Instinct

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2014, 15:41
Killer Instinct

Τα '90s μπορούν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως η χρυσή δεκαετία των Fighting, καθώς την συγκεκριμένη χρονική περίοδο είδαμε μία πλειάδα εξαιρετικών κυκλοφοριών. Το 1991 γνωρίσαμε τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά του εν λόγω genre, το Steet Fighter 2, ενώ μερικά χρόνια αργότερα είδαμε τα Mortal Kombat, Tekken, Virtua Fighter και φυσικά το Killer Instinct. H δημιουργία της Rare κατάφερε να προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση τότε όχι μόνο στα arcades, αλλά και στο Super NES αποδεικνύοντας πως η 16-bit κονσόλα της Nintendo είχε ακόμη αρκετά πράγματα να δώσει, παρά την έλευση των PlayStation και Sega Saturn. Δυστυχώς η σειρά δεν είχε την ανάλογη τύχη στο μέλλον, καθώς το Killer Instinct 2 έμοιαζε περισσότερο με μια updated έκδοση του προκατόχου του παρά με έναν νέο τίτλο.

Έκτοτε τα χρόνια πέρασαν χωρίς να υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες για την τύχη της σειράς. Παρόλα αυτά, όταν η Microsoft εξαγόρασε την Rare to 2002 υπήρχαν κάποιες ελπίδες ότι κάποια στιγμή θα δούμε την πολυπόθητη αναβίωση του Killer Instinct. To 2010 μάλιστα σύμφωνα με δηλώσεις του Ken Lobb, ενός εκ των βασικών συντελεστών του πρωτότυπου Killer Instinct, η Rare σκέφτονταν σοβαρά το ενδεχόμενο να εργαστεί στο τρίτο κεφάλαιο της σειράς και να μεταφέρει το Killer Instinct στο Xbox Live Arcade, παρόλα αυτά κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Δυστυχώς εκείνο το χρονικό διάστημα η Microsoft είχε ως στόχο να "χτυπήσει" το casual κοινό με το Kinect και προτίμησε να...σπαταλήσει το εργατικό δυναμικό της Rare σε τίτλους όπως το Kinect Sports.


Ενώ λοιπόν οι όποιες ελπίδες για την κυκλοφορία ενός νέου Killer Instinct είχαν πέσει στο κενό, τον Σεπτέμβριο του 2012 η Microsoft καταθέτει αίτηση για την ανανέωση του Killer Instinct trademark. H διαδικασία αυτή άργησε κάπως να προχωρήσει, καθότι υπήρχε μία ομώνυμη τηλεοπτική σειρά με αυτό το όνομα, εν τέλει πάντως η Microsoft έφτασε στην επίτευξη του στόχου της. Κάπως έτσι λοιπόν φτάνουμε στην περυσινή E3, όπου η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Killer Instinct, ενός reboot της δημοφιλούς σειράς, το οποίο θα κυκλοφορούσε αποκλειστικά για το Xbox One. Πάμε να δούμε λοιπόν κατά πόσο άξιζε αυτή η μακροχρόνια αναμονή.

Ένα mode, οχτώ ιστορίες
Σε αντίθεση με το πρωτότυπο Killer Instinct, στο οποίο οι διάφοροι ήρωες μάχονταν για την κυριαρχία στο τουρνουά της αδίστακτης πολυεθνικής UltraTech, εδώ δεν συναντάμε κάποιο ενιαίο story. Κοινώς στο reboot του δημοφιλούς Fighting κάθε ένας από τους οχτώ χαρακτήρες έχει την δική του προσωπική ιστορία. Για παράδειγμα, ο Thunder ψάχνει τον δολοφόνο του αδερφού του, ενώ ο Spinal αναζητά το Mask of the Ancients, ένα artifact που θα του επιτρέψει να σπάσει την κατάρα της αθανασίας.

https://www.youtube.com/watch?v=3H-hDsVbDEg

Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα Fighting το σενάριο περνά σε δεύτερη μοίρα, παρόλα αυτά η όλη παρουσίαση του Arcade mode (το story mode του Killer Instinct) είναι το λιγότερο κάκιστη. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι αφού επιλέξετε τον μαχητή σας, ακολουθεί μία εικόνα με το βιογραφικό του και στην συνέχεια ρίχνεστε στην μάχη. Κοινώς ούτε cutscenes, ούτε καυστικές συνομιλίες με τους αντίπαλους μαχητές, πραγματικά τίποτα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το Arcade mode προστέθηκε ως update αρκετούς μήνες μετά την κυκλοφορία του Killer Instinct, οπότε η Double Helix Games είχε άπλετο χρόνο στην διάθεσή της για να μας παρουσιάσει κάτι καλύτερο.

Free-to-play ή γενναιόδωρο demo
Πριν επεκταθούμε περισσότερο στους μηχανισμούς του Killer Instinct θα πρέπει να εξετάσουμε πιο σφαιρικά το ιδιαίτερο μοντέλο τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθείται εδώ. Η δημιουργία της Double Helix Games διατίθεται δωρεάν, παρόλα αυτά μπορείτε να παίξετε μόνο με έναν χαρακτήρα. Με δεδομένο πάντως ότι υπάρχει rotation στους free-to-play μαχητές, μετά την πάροδο οχτώ εβδομάδων θα έχετε την ευκαιρία να παίξετε με όλους. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι με τον free-to-play μαχητή μπορείτε να απολαύσετε όλα τα modes, συμπεριλαμβανομένου και του Arcade, οπότε χωρίς να ξοδέψετε τίποτα έχετε πρόσβαση σε ένα αξιόλογο Fighting για την κονσόλα σας. Ο μόνος ουσιαστικός περιορισμός είναι ότι δεν μπορείτε να κερδίσετε Achievements.


Εάν τώρα επιθυμείτε να ξοδέψετε χρήματα στο Killer Instinct έχετε τρεις επιλογές. Η πρώτη είναι να αγοράσετε ξεχωριστά τους μαχητές που επιθυμείτε. Σε αυτή την περίπτωση κάθε ήρωας κοστίζει 4.99 ευρώ. Από εκεί και πέρα υπάρχει η δυνατότητα να προμηθευτείτε το Combo Breaker Pack έναντι 19.99 ευρώ και να ξεκλειδώσετε και τους οχτώ διαθέσιμους χαρακτήρες ή την Ultra Edition. H τελευταία κοστίζει 39.99 ευρώ και περιλαμβάνει τους οχτώ χαρακτήρες, δεκάδες costumes και accessories για να κάνετε customize την εξωτερική εμφάνισή τους, καθώς και την πρωτότυπη arcade έκδοση του Killer Instinct.

Ας γνωρίσουμε τους μαχητές
Το ρόστερ του Killer Instinct αποτελείται από οχτώ χαρακτήρες, τους Jago, Sabrewulf, Thunder, Orchid, Glacius, Spinal, Fulgore και Sadira. Τους επτά πρώτους τους είχαμε δει και στην πρωτότυπη έκδοση που κυκλοφόρησε το 1994, ενώ η Sadira κάνει εδώ το ντεμπούτο της. Κακά τα ψέμματα με τα σύγχρονα δεδομένα ένα Fighting δεν μπορεί να σταθεί με μόλις οχτώ χαρακτήρες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το πρόσφατο Ultra Street Fighter IV περιλαμβάνει περισσότερους από 40 μαχητές στο ρόστερ του.


Βέβαια το μικρό ρόστερ έχει και τα πλεονεκτήματά του, καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να υπάρξει το απαραίτητο balancing. Καθένας από τους οχτώ χαρακτήρες λοιπόν έχει ένα ξεχωριστό kit και διαφορετικό προσανατολισμό μέσα στην μάχη. Για παράδειγμα, ο Jago είναι ο Ryu του Killer Instinct, καθώς εκτοξεύει και αυτός με την σειρά του projectiles (Endokuken) και έχει καλό aerial control με κινήσεις όπως το Tiger Fury (το Shoryoken του Ryu). Από την άλλη πλευρά, η Orchid, ο Sabrewulf και ο Thunder είναι φονικοί σε close quarters αναμετρήσεις. Οι δύο πρώτοι έχουν καταστροφικά combos, ενώ ο Thunder βασίζεται στις λαβές του για να σας προκαλέσει τρομαχτικό damage. Ιδιαίτερο playstyle έχει και ο Glacius, ο οποίος θα σας θυμίσει τον Dhalsim από το Street Fighter, καθώς οι επιθέσεις του είναι αρκετά αργές, αλλά έχουν μεγάλη εμβέλεια.

Η πολυπόθητη ισορροπία που υπάρχει μεταξύ των μαχητών είναι ένα αδιαμφισβήτητα θετικό στοιχείο, παρόλα αυτά το υποτυπώδες ρόστερ επιδρά αρνητικά στον τομέα του replayability. Κατόπιν αυτού, ο μέσος παίκτης μετά τις τέσσερις με πέντε ώρες που θα χρειαστεί να αφιερώσει για να ολοκληρώσει το Arcade mode με όλους τους χαρακτήρες δύσκολα θα ασχοληθεί με τα υπόλοιπα modes ή τις online αναμετρήσεις. Μιας και αναφερθήκαμε στα modes του Killer Instinct να πούμε ότι πέρα από το Arcade συναντάμε και το Survival στο οποίο με μία μόνο health bar θα πρέπει να νικήσετε όσο το δυνατόν περισσότερους αντιπάλους.


Ακόνισε το μυαλό σου, όχι μόνο τα combos σου
H σειρά Killer Instinct ανέκαθεν είχε ένα ξεχωριστό σύστημα μάχης και όπως είναι φυσικό κάτι αντίστοιχο συναντάμε και εδώ. Για τους αρχάριους στο σύμπαν του θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι μάχες είναι καθαρά combo oriented. Για να εντρυφήσουμε πάντως στο gameplay θα πρέπει να σας αναφέρουμε αναλυτικά πως ακριβώς λειτουργούν τα combos. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε το μοτίβο: "Opener, auto attack, linker, auto attack και ender". To opener είναι μία κίνηση που όπως υποδηλώνει και η ονομασία της “ανοίγει” την άμυνα του αντιπάλου σας. Αφού βρείτε ελεύθερο πεδίο ξεκινάτε το combo σας με auto attacks, οι οποίες χωρίζονται στις κατηγορίες light, medium και heavy, ανάλογα πάντα με το κουμπί που θα πατήσετε. Η linker κίνηση είναι συνήθως μία special move που επεκτείνει το combo, ενώ η ender με την σειρά της το τελειώνει

Το Killer Instinct σέβεται απόλυτα την κληρονομιά των προκατόχων του και αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής για την “άσημη” Double Helix Games.


Φυσικά από την στιγμή που θα ξεκινήσετε το combo σας δεν σημαίνει ότι αυτόματα θα σαπίσετε στο ξύλο τον αντίπαλο σας, καθώς υπάρχουν τα combo breakers. Για να εκτελέσετε τα combo breakers θα πρέπει να πατήσετε ταυτόχρονα τα κουμπιά που αντιστοιχούν στις auto attacks των αντιπάλων σας. Για παράδειγμα αν ο αντίπαλος σας εκτελεί auto attacks με light kicks, εσείς θα πρέπει να πατήσετε τα κουμπιά X και A. Αυτό προϋποθέτει αφενός καλό timing και αφετέρου γνώση των attack animations του κάθε χαρακτήρα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι αν πατήσετε λάθος κουμπιά για ένα μικρό χρονικό διάστημα δεν θα μπορείτε να επιχειρήσετε ξανά άλλο combo breaker και ο αντίπαλος σας θα συνεχίσει το combo του ανενόχλητος. Ο μηχανισμός αυτός είναι προφανώς μία δικλείδα ασφαλείας των developers απέναντι στους αμετανόητους button mashers.


Με βάση τα παραπάνω το μεγάλο προσόν του Killer Instinct είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα easy to learn, αλλά hard to master Fighting. Οι αναμετρήσεις μεταξύ δύο έμπειρων παικτών είναι πραγματικά συγκλονιστικές, καθώς θυμίζουν σκακιστική παρτίδα. Για παράδειγμα θα πρέπει τα auto attacks σας να εναλλάσσονται για να μην μπορεί ο αντίπαλος παίκτης να αναγνωρίσει τα animations τους και να σας κάνει combo breaker. Συν τις άλλοις, υπάρχουν κινήσεις όπως το counter breaker, το όποιο σπάει τα combo breakers. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει πάντως και στα Ultra Combos που εκτελούνται μόνο όταν τα hit points του αντιπάλου σας έχουν πέσει στο 10% περίπου. Τα τελευταία είναι ένας ιδανικός τρόπος για να αποτελειώσετε τον εχθρό σας, καθώς δεν υπάρχει περιθώριο αντίδρασης από την στιγμή που θα ξεκινήσετε ένα Ultra Combo.

Παράδειγμα προς μίμηση
Το στιβαρό σύστημα μάχης του Killer Instinct στηρίζεται σε ένα εξαιρετικό tutorial, το οποίο σας παίρνει από το χεράκι και σας μαθαίνει όλους του βασικούς, αλλά και τους πιο εξελιγμένους μηχανισμούς. Τα tutorials αυτά περιλαμβάνονται στο Dojo mode, όπου και έχετε την ευκαιρία να μάθετε πως ακριβώς λειτουργούν τα combos, πως μπορείτε να τα "σπάσετε" με τα combo breakers, πως θα κάνετε air juggles κ.ο.κ. Χωρίς υπερβολή το Dojo mode είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο εκμάθησης του Killer Instinct, αλλά και όλων των υπόλοιπων Fighting της αγοράς. Στο κομμάτι αυτό κοινώς η Double Helix Games θέτει πολύ υψηλά των πήχη. Ελπίζουμε και άλλοι developers στο μέλλον να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.


Πέρα από το Dojo mode, συναντάμε και το τυπικό Practice mode, όπου μπορείτε να εξασκηθείτε στην εκμάθηση των διαφόρων κινήσεων. Ακόμη και εδώ πάντως υπάρχουν δεκάδες επιλογές για να εμβαθύνετε στο Killer Instinct, καθώς μπορείτε λόγου χάρη να ενεργοποιήσετε τα hit boxes για να βλέπετε σε ποιο ακριβώς σημείο του σώματος του αντιπάλου σας καταλήγουν τα χτυπήματα σας.

Online δολοφονικό ένστικτο
Αφού εξασκηθείτε στα Dojo, Arcade και Survival modes υπάρχει η δυνατότητα να απολαύσετε online αναμετρήσεις με άλλους παίκτες στο Xbox Live. Στο online συναντάμε δύο επιλογές, τα exhibition και τα ranked matches. Στην δεύτερη περίπτωση ανάλογα με τις επιδόσεις σας υπάρχει η περίπτωση να ανεβείτε rank ή να πέσετε rank αν συνεχώς χάνετε. Η online εμπειρία είναι αν μη τι άλλο θετική, καθώς φαινόμενα όπως lags και disconnections απουσιάζουν από την ημερήσια διάταξη.


Το μόνο πρόβλημα που εντοπίσαμε έχει να κάνει με το matchmaking. To τελευταίο αργεί χαρακτηριστικά να σας βρει αντίπαλο, κατόπιν αυτού αρκετές φορές θα χρειαστεί να περιμένετε περισσότερα από τρία λεπτά για να παίξετε. Συν τις άλλες, στις περισσότερες περιπτώσεις το matchmaking είναι άνισο, καθώς θα πρέπει να μονομαχήσετε με παίκτες μεγαλύτερου rank από το δικό σας.

https://www.youtube.com/watch?v=fnpqFKkHiVY

Εντυπωσιακός launch τίτλος
Στο Killer Instinct χρησιμοποιείται η HEX engine, μία νέα μηχανή γραφικών που αναπτύχθηκε από την Double Helix Games. Με δεδομένο ότι το εν λόγω Fighting αποτελεί έναν από τους launch τίτλους του Xbox One σε τεχνικό επίπεδο τουλάχιστον αξιοποιεί ένα αρκετά μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων της κονσόλας. Το frame rate είναι κλειδωμένο στα 60fps, ενώ τα particle effects κλέβουν στην κυριολεξία την παράσταση.

Τα μόνα θέματα εντοπίζονται στην κατάχρηση του bloom effect, αλλά και στο γεγονός ότι το Killer Instinct δεν τρέχει σε native 1080p ανάλυση. Για να είμαστε ειλικρινείς πάντως ο σχεδιασμός των μαχητών δεν είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένος, ενώ τα κάλλη των θηλυκών μαχητών τονίζονται υπέρ του δεόντως θυμίζοντας την σειρά Dead or Alive.

Στον ηχητικό τομέα πάντως κανείς δεν πρόκειται να μείνει παραπονεμένος, καθώς τα μουσικά θέματα είναι πραγματικά εκπληκτικά και διακρίνονται για την ποικιλία τους. Για παράδειγμα, στo stage του Fulgore η μουσική θυμίζει τους Fear Factory της Demanufacture εποχής, ενώ στo stage της Orchid δεσπόζει η EBM/Aggrotech αισθητική. Το σημείο αναφοράς πάντως είναι τα ηχητικά εφέ, καθώς και οι άκρως πορωτικές ατάκες του εκφωνητή, οι οποίες σας βάζουν απόλυτα μέσα στο κλίμα της μάχης.


Εξαιρετική, αλλά ημιτελής προσπάθεια
Το Killer Instinct είναι ένα τεχνικά άρτιο reboot που θα ικανοποιήσει τους φίλους της σειράς. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα Fighting που διακρίνεται για το βάθος στο σύστημα μάχης του, αλλά και για το εξαιρετικό Dojo mode, ένα πραγματικό "φροντιστήριο" για όσους θέλουν να μάθουν τα μυστικά του genre και να βελτιώσουν τις ικανότητές τους. Στα θετικά πάντως συγκαταλέγεται και η χαμηλή τιμή του Killer Instinct, καθώς ακόμη κι αν το εβδομαδιαίο rotation των free-to-play μαχητών δεν σας ικανοποιεί, με μόλις 20 ευρώ μπορείτε να αποκτήσετε ολόκληρο το πακέτο.

Η αχίλλειος πτέρνα πάντως της σειράς ή αλλιώς το εξαιρετικά μικρό ρόστερ, κάνει και εδώ δυστυχώς την εμφάνισή του. Με μόλις οχτώ μαχητές το Killer Instinct υστερεί σημαντικά σε σχέση με τα άλλα Fighting της αγοράς. Είναι φανερό λοιπόν ότι το περιεχόμενο που παρέχεται εδώ δεν είναι αρκετό για να σας κρατήσει συντροφιά για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Θετικά:
- Το καλύτερο tutorial που έχουμε συναντήσει σε Fighting
- Στιβαρό σύστημα μάχης
- Εξαιρετική ηχητική επένδυση
- Κορυφαία ηχητικά εφέ
- Τεχνικά άρτιο
- Χαμηλή τιμή διάθεσης
- Πιστό στο ύφος της σειράς

Αρνητικά:
- Πολύ μικρό ρόστερ
- Χαμηλό replayability
- To matchmaking καθυστερεί να σας βρει αντίπαλο
- Κάκιστη παρουσίαση του Arcade mode

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.6

Μέχρι στιγμής είναι το καλύτερο Fighting για το Xbox One.

Παντελής Δασκαλέλος 


Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2014, 15:41