Όχι στα DLC επί πληρωμή

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014, 16:25
Όχι στα DLC επί πληρωμή

Με αφορμή την ανακοίνωση του Marcin Iwiński για το Witcher 3, η οποία ανέφερε ότι το The Witcher 3 θα παρέχει και τα 16 DLC του δωρεάν, καθώς επίσης και την επικρότηση της κίνησης αυτής από τους gamers, μπήκα γενικά σε αρκετές σκέψεις σκετικά με τον ρόλο των DLC στη βιομηχανία των games. Σήμερα ο όρος DLC που σημαίνει "Downloadable Content" και χρησιμοποιείται στα video games έχει γίνει περισσότερο συνώνυμο του "Downloadable Content επί πληρωμή". Τα δωρεάν DLC σπανίζουν καθώς οι developers χρεώνουν οτιδήποτε επιπλέον προσθέσουν, ακόμα και την ημέρα κυκλοφορίας ενός video game!

Σκεφτείτε το αλλιώς. Είστε σε ένα εστιατόριο κι έχετε παραγγείλει σαλάτα, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο. Όταν έρχεται η στιγμή της σαλάτας και ζητάτε λάδι και ξύδι από τον σερβιτόρο, ο τελευταίος σας ανακοινώνει ότι θα πρέπει να πληρώσετε 3 ευρώ για το λάδι και 2 ευρώ για το ξύδι. Επίσης αν θέλετε ρίγανη στη σαλάτα θα πληρώσετε 0,5 ευρώ παραπάνω. Με μόλις 0,5 ευρώ θα μπορείτε να βάλετε αλάτι στο κυρίως πιάτο και σιρόπι στο επιδόρπιο.

Σας φαίνεται υπερβολικό; Καθόλου, ειδικά όταν το κείμενο αυτό το διαβάζετε gamers που προλάβατε την δεκαετία του '90, όταν τα patches (και όχι DLC) ήταν δωρεάν, ενώ οποιαδήποτε επέκταση αποτελούσε ολοκληρωμένο προϊόν με τον τίτλο "expansion".

Οι λόγοι εφαρμογής των DLC
Κάποτε developers και publishers έπεφταν θύματα της πειρατείας, που ειδικά στα PC games "θερίζει" σε ποσοστό 95%. Στις κονσόλες τα νούμερα είναι πολύ μικρότερα κυρίως λόγω της διαδικασίας φλασαρίσματος μιας κονσόλας καθώς πολλοί σκέφτονται "Ωχου μωρέ, σιγά μην τρέχω στο μαγαζί της γειτονιάς για να την flashάρω και να τον χρυσοπληρώνω". Οι console gamers στην πλειοψηφία τους αποδείχθηκαν αρκετά πιστοί στις αγορές τους. Το PS3 άργησε να flashαριστεί και σήμερα οι κονσόλες όγδοης γενιάς έχουν καταφέρει να αντέξουν επιτυχώς, προφανώς λόγω της προστασίας που εισήγαγαν οι κατασκευάστριες εταιρείες.

Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για τους publishers που θέλησαν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές πωλήσεις και την απήχηση ενός video game κι εφάρμοσαν τα DLC με στόχο επιπλέον έσοδα. Με την εξέλιξη του Internet και των stores στις κονσόλες αυτό ήταν κάτι το αναμενόμενο και μάλιστα στην περίπτωση αυτή το κέρδος είναι καθαρό, χωρίς μεσολάβηση κάποιας αντιπροσωπείας ή καταστήματος και -κυρίως στις κονσόλες- χωρίς η πειρατεία να παρεμβάλλεται σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Οι φανατικοί gamers ανταποκρίθηκαν με αγορές των DLC και συνεχίζουν να ανταποκρίνονται κι αυτό είναι που τροφοδοτεί τον εκάστοτε publisher για να συνεχίσει την πολιτική του και να αυξήσει τα έσοδά του, κάτι που ορισμένες φορές επιβάλλεται για να "μετριάσει" τις απώλειες από λιγότερο γνωστά video games που δεν πούλησαν επειδή ήταν κακά προϊόντα ή στερούνταν πρωτότυπων ιδεών. Αν σταματούσαμε όλοι την αγορά των DLC σαφώς και το φαινόμενο θα περιοριζόταν.

Από τη μία λοιπόν έχουμε τα απανωτά sequels, που δημιουργούνται ακόμα και μέσα σε 1-2 χρόνια, με την ίδια ακριβώς graphics engine αλλά διαφορές σε περιβάλλοντα, χαρακτήρες και σενάριο. Οι διαφορές είναι ελάχιστες και πολλές φορές οι developers δεν μπαίνουν καν στον κόπο να σκεφτούν να δημιουργήσουν κάτι το διαφορετικό. Πολλοί gamers θεωρούν ότι το προϊόν που αγόρασαν είχε λίγες διαφορές με το προηγούμενο και με ορισμένες φορές με την έλλειψη των demos, τους στερείται το δικαίωμα του να δοκιμάσουν κάτι πριν την αγορά. Σαν να μην έφτανε το γεγονός αυτό, δηλαδή της δυσαρέσκειας για ένα μη ικανοποιητικό προϊόν, τα DLC μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας εδώ κι αρκετά χρόνια ρίχνοντας επιπλέον "λάδι στη φωτιά".

To buy or not to buy?
Άποψή μου είναι ότι σε μια ελεύθερη αγορά δεν μπορείς να επιβάλλεις σε οποιαδήποτε εταιρεία να κάνει αυτό που θέλεις εσύ. Απλά διατυπώνω την προσωπική μου άποψη. Άλλωστε στο GameWorld βάση των αυστηρών βαθμολογιών που έχουμε εφαρμόσει εδώ και 9 χρόνια, έχετε καταλάβει όλοι σας ότι είμαστε με την πλευρά σας και δεν προσπαθούμε να "πουλήσουμε" κάτι που μας πλασάρεται, αν δεν αξίζει πραγματικά. Τα DLC κατά την άποψή μου δεν αξίζουν, όπως δεν αξίζει οποιαδήποτε online αγορά από PSN, Xbox Live ή Nintendo Network, ειδικά τους πρώτους μήνες του λανσαρίσματος, καθώς με πολύ μικρότερα ποσά αγοράζετε games απ' τα ελληνικά καταστήματα και στηρίζετε την αγορά μας.

Εκ των προτέρων αμφότεροι developers και publishers πρέπει να καταλάβουν ότι αν ένα φαινομενικά καλοφτιαγμένο video game δεν πουλάει ή δυσαρεστεί τους περισσότερους από όσους το αγόρασαν είναι πολύ απλά διότι στερείται κυρίως gameplay, πρωτοτυπίας και αντοχής. Θα μπορούσαν κάλλιστα να επενδύσουν σε αυτούς τους τομείς περισσότερο, από το να υποστηρίζουν τα games τους μέσω DLC. Αν αντί για όλα τα DLC ενός παιχνιδιού επένδυαν τον χρόνο τους ώστε να δημιουργήσουν ένα άλλο video game που θα ενθουσίαζε τους fans τους, οι τελευταίοι θα τους εκτιμούσαν περισσότερο και ενδεχομένως θα τους είχαν ανταμείψει με μεγαλύτερο τζίρο.

Κάποτε πληρώναμε στα καταστήματα τα expansions των αγαπημένων μας games σε τιμή χαμηλότερη του original και χαιρόμασταν που θα τα παίξουμε για περισσότερο διάστημα. Τώρα έχουμε καταντήσει να αγοράζουμε "4 maps και μερικά νέα οχήματα και όπλα για 5-15 ευρώ". Επόμενο δεν είναι να προτιμούν κάποιοι ολοκληρωμένα indie games στο ίδιο κόστος, που παράλληλα θα στηρίξουν το "online μαγαζάκι" ενός νέου developer;

Στην περίπτωση του The Witcher 3, η CD Projekt RED έπραξε για μένα κάτι το αυτονόητο και κέρδισε τις επικοινωνιακές εντυπώσεις, κάτι που θα την ωφελήσει αργότερα και στις πωλήσεις. Ελπίζω η κίνηση αυτή να γίνει η αρχή για να σκεφτούν οι publishers έστω να ελαττώσουν τα αμέτρητα DLC που βγάζουν, με στόχο να προσφέρουν έστω 1-3 DLC σε games με online multiplayer, που θα διαθέτουν μεγαλύτερο περιεχόμενο σε πολύ χαμηλότερη τιμή.


Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014, 16:25