Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013, 23:42
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back


Τον Οκτώβριο του 1996, αμέσως μετά από την κυκλοφορία του πρώτου Crash Bandicoot, η Naughty Dog ακολουθώντας το συμβόλαιό της για την έκδοση τριών τίτλων για χάρη της Universal και πλέον της Sony Computer Entertainment, έπεσε με τα μούτρα στην ανάπτυξη της συνέχειας της σειράς.

Μια νέα μηχανή γραφικών δημιουργήθηκε από τον Andy Gavin, επιτρέποντας την χρήση περισσοτέρων πολυγώνων και ανεβάζοντας τον πήχη στον οπτικό τομέα. Η παραγωγή κράτησε μόλις ένα χρόνο, με την κυκλοφορία να έρχεται την εορταστική περίοδο του 1997 προς 1998 μαζί με άλλους τίτλους-μαμούθ για το PlayStation, όπως το Final Fantasy VII ή το Tomb Raider II, αφού πρώτα έκανε το ντεμπούτο του στην E3 τον Ιούνιο του 1997. Το επίσημο όνομα του νέου παιχνιδιού ορίστηκε ως Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back.

Στο δεύτερο μέρος έχουμε μια σειρά αλλαγών, καθότι οι προγραμαμτιστές ανέλυσαν τα δυνατά στοιχεία και τις αδυναμίες του πρώτου μέρος. Σε αυτό βοήθησε η νέα μηχανή γραφικών GOOL-2 που αξιοποίησε περαιτέρω τις δυνατότητες του PlayStation. Κατά πολλούς όμως, απώλεια μπορεί να θεωρηθεί Tawna, η χυμώδης κοπέλα του ήρωα από το πρώτο μέρος. Η παραγωγός εταιρεία, θορυβημένη από τον αντίκτυπο ενός τέτοιου χαρακτήρα σε νεαρές ηλικίες, ζήτησε την αντικατάστασή της και στο προσκήνιο ήρθε η Coco, η nerdy αδερφή του Crash, με σκοπό να μείνει ενεργά στη σειρά. Σε γενικές γραμμές, οι αλλαγές στο gameplay και τον οπτικό τομέα, επιβεβαίωσαν τον κανόνα πως συνήθως το δεύτερο μέρος μιας σειράς είναι καλύτερο και πιο ριζοσπαστικό.

Αναζητώντας κρυστάλλους
Η ιστορία μας συνεχίζει ακριβώς στην τελευταία σκηνή του προηγούμενου Crash Bandicoot. Ο Dr. Neo Cortex, χάνοντας τη μονομαχία του με τον ήρωα στην κορυφή του αερόπλοιου του, πέφτει στο κενό και καταλήγει στα αρχαία ερείπια του νησιού από κάτω. Εκεί τυχαία ανακαλύπτει έναν μωβ κρύσταλλο και αμέσως καταστρώνει ένα σχέδιο για να συνεχίσει το έργο της υποταγής της ανθρωπότητας, αυτή τη φορά με τη βοήθεια της δύναμης των κρυστάλλων.



Ένα χρόνο μετά και ενώ ο Crash με την αδερφή του ρεμβάζουν σε μια από τις ζούγκλες του Sanity Island, ένας τηλεμεταφορέας απαγάγει τον ήρωα και τον φέρνει σε ένα warp room, όπου και συναντά ένα ολόγραμμα του Cortex. O μοχθηρός δόκτωρας πείθει τον ήρωα πως έπεται μια φυσική καταστροφή που μπορεί να αποτραπεί μόνο με την χρήση 25 κρυστάλλων και του ζητά να τον βοηθήσει να τους μαζέψει, ρίχνοντας την ευθύνη για τις πράξεις του στην προηγούμενη περιπέτεια στον τότε βοηθό του Dr. Brio. Άμεσα όμως επικοινωνεί μέσω ολογράμματος και ο Dr. Brio που ενημερώνει τον Crash για τα σχέδια του Cortex και του προτείνει να μαζέψει διαμάντια αντί για κρυστάλλους για να αποτρέψουν την καταστροφή και τον απειλεί πως όσο δουλεύει για τον Cortex μαζεύοντας κρυστάλλους θα τον έχει αντίπαλό του.

Εξερευνώντας το N.Sanity Island
Κάπως έτσι ξεκινάει η περιπέτειά σας σε ένα warp room με πέντε πύλες τηλεμεταφορείς. O Crash Bandicoot μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε από τις πύλες για να μεταφερθεί σε έναν κόσμο προς αναζήτηση του κάθε κρυστάλλου. Όσο βρίσκεται στο κεντρικό μενού/warp room μπορεί να επιλέξει level ή να κάνει save την πρόοδο του. Όταν βρίσκεται μέσα στα levels έχει ως σκοπό να βρει τον κρύσταλλο και να φτάσει στο τέλος τους, χωρίς να εξαντλήσει τον περιορισμένο αριθμό ζωών του.

Το πρώτο επίπεδο είναι μικρής δυσκολίας και εισαγωγικό για τις νέες κινήσεις του Crash, όπως και για τα νέα bonus rounds. Η ατμόσφαιρα είναι η γνωστή και αγαπητή από το προηγούμενο μέρος. Το σκηνικό διαδραματίζεται στις παραλίες του μικρού νησιού και παίζεται με τον γνωστό σε όλους μας χειρισμό και με απλούς κανόνες Platform. Το gameplay περιλαμβάνει άλματα πάνω σε εχθρούς, στριφογυριστές επιθέσεις και συλλογή 100 wumba fruits για μια ζωή.

Crash has got new moves
Η πρώτη αλλαγή που γίνεται αισθητή είναι αυτή της επιλογής των επιπέδων. Πλέον δεν υπάρχει μια γραμμική πορεία αλλά συναντάμε τα warp rooms με πέντε διαφορετικά επίπεδα το καθένα. Συνολικά υπάρχουν 5 warp rooms άρα 25 επίπεδα και ένα κρυφό. Η αλλαγή αυτή είναι ευπρόσδεκτη καθώς έχετε την επιλογή να αλλάξετε επίπεδο αν κολλήσετε ή αν κουραστείτε και το πιο σημαντικό ότι πλέον σώζετε την πρόοδό σας όποτε το επιθυμείτε σε κάθε κεντρικό θάλαμο warp room. Το ρεπερτόριο κινήσεων του Crash έχει επίσης μεγαλώσει, ξεφεύγοντας από τα δύο βασικά κουμπιά άλματος και επίθεσης με την προσθήκη του duck (σκύψιμο) με το Ο ή το R1 εκτός από την ήδη υπάρχουσα σβούρα και άλμα. Σε συνδυασμό με τους μοχλούς κίνησης εκτελείτε ένα σύρσιμο για να περάσετε κάτω από εμπόδια γρήγορα ή για να πάρετε φόρα και να κάνετε μεγαλύτερα άλματα. Αυτό ανοίγει νέα κεφάλαια στο gameplay, λαμβάνοντας υπόψη και τα monkey bars που είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα, με τον Crash να κρέμεται από σχάρες στο ταβάνι. Τέλος, υπάρχει το slam όπου πατώντας το Ο στη μέση ενός άλματος, ο Crash Bandicoot σκάει με την κοιλιά κάτω για να σπάσει θωρακισμένα κιβώτια, να εξολοθρεύσει εχθρούς ή να ανοίξει μυστικές πλατφόρμες/καταπακτές.

H πολυπόθητη υποστήριξη των αναλογικών μοχλών του χειριστηρίου δίνει το παρόν, αν και σε μερικές πίστες βολεύει καλύτερα η χρήση του D-Pad όπως τα boulder levels όπου ένας τεράστιος βράχος ή...μια αρκούδα σας κυνηγούν. Το επίπεδο δυσκολίας έχει πέσει λίγο απ’ το πρώτο μέρος που ήταν πιο κοντά στην hardcore νοοτροπία των παλιών 2D Platform τα οποία και διαδέχτηκε.

Παρόλα αυτά, υπάρχει πλήθος μυστικών για την 100% ολοκλήρωση του παιχνιδιού που μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο έργο για γερά νεύρα. Πλέον δεν συναντάμε κάποιες παράλογες απαιτήσεις του στυλ “Φτάσε μέχρι το τέλος της πίστας χωρίς να χάσεις ζωή και σπάστε όλα τα κιβώτια για να πάρετε ένα διαμάντι”. Αρκεί δηλαδή ένας απλός τερματισμός σε level με σπάσιμο όλων των κιβωτίων. Γι αυτό τον σκοπό υπάρχει ένας μετρητής στο τέλος του επιπέδου που σας ενημερώνει για το πόσα κιβώτια έχετε χάσει.

Στο Crash Bandicoot 2 υπάρχουν πλατφόρμες προς μυστικά σημεία μερικών επιπέδων που θα τις βρείτε μονάχα αν δεν έχετε χάσει μέχρι εκείνο το σημείο. Επιπλέον υπάρχουν μυστικές διακλαδώσεις και τρύπες που σας οδηγούν σε νέα κρυφά επίπεδα και σε ένα κρυφό warp room για να αποκτήσετε όλα τα διαμάντια και κυρίως τα χρωματιστά, που χρειάζονται για την πρόσβαση σε απροσπέλαστα σημεία ώστε να σπάσετε όλα τα κιβώτια σε μια πίστα.

Το δεύτερο μέρος της τριλογίας μπήκε στη λίστα των best sellers όλων των εποχών για το PlayStation και όχι άδικα.

Όσον αφορά ένα από τα γνωστά trademarks, τα ίδια τα κιβώτια, έχουμε την εμφάνιση των Nitro που έχουν την φιλοσοφία των ΤΝΤ αλλά χωρίς αντίστροφή μέτρηση και εκρήγνυνται με το παραμικρό άγγιγμα. Τα καταστρέφετε μαζικά με ένα πράσινο κιβώτιο που βρίσκεται συνήθως στο τέλος των επιπέδων. Επίσης νέα θωρακισμένα κιβώτια τα οποία ο χαρακτήρας σας σπάει πέφτοντας με την κοιλιά πάνω τους (slam) θα σας δυσκολέψουν καθώς η όλη κίνηση αργεί ειδικά σε περίπτωση που ένας τεράστιος βράχος είναι στο δρόμο σας. Τα Bonus Rounds είναι ακόμη εδώ, δυστυχώς χωρίς την Tawna να σας περιμένει για να σας επιβραβεύσει (κακές φήμες του Internet λένε πως το έσκασε με τον Pinstripe Potoroo). Ευτυχώς αν αποτύχετε δε χάνετε την ευκαιρία να τα ολοκληρώσετε καθώς κάνετε respawn δίπλα τους με άπειρες ευκαιρίες να τα τελειώσετε πράγμα που δεν είναι και δύσκολο σε σχέση με τα δαιμονικά bonus round του αρχικού Crash Bandicoot.

Level design
Στο σχεδιασμό των levels συναντάμε μεγάλη ποικιλία από δραστηριότητες, αλλά μικρή θεματολογία ως προς τα περιβάλλοντα. Θα συναντήσετε γενικά πίστες σε ζούγκλα, χιονισμένα τοπία, υγρούς υπονόμους, διάστημα, σε αρχαία μνημεία και σε συνδυασμούς των παραπάνω. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στα επίπεδα όπου ο ήρωας καβαλά μια μικρή πολική αρκούδα στο στυλ του hog ride από το πρώτο μέρος, στην εισαγωγή ενός jet ski οχήματος και τέλος ενός jet pack στα επίπεδα του διαστήματος που αξιοποιεί πλήρως την τρίτη διάσταση, όπου και εντοπίζονται οι περισσότερες καινοτομίες στον τομέα του gameplay.

Δυστυχώς οι μάχες με τα bosses δεν παρέχουν καμία πρόκληση και αποδομούν την ένταση που έχει δημιουργήσει ένα δύσκολο level πριν φτάσετε σε αυτά. Τα bosses σας συναντούν στα ενδιάμεσα των warp rooms, αφού έχετε μαζέψει πέντε κρυστάλλους.

Κυνηγώντας τα διαμάντια
Η διάρκεια της περιπέτειας είναι αρκετά μεγάλη με γενικό σύνολο λίγο κάτω από τις 20 ώρες αλλά με πολύ περισσότερο χρόνο παιχνιδιού αν αποφασίσετε πως θέλετε να ξεκλειδώσετε όλα τα μυστικά. Αν λάβουμε ως δεδομένο πως είναι πολύ ωραία τοποθετημένα δίνοντας ένα αίσθημα επιβράβευσης για τον εντοπισμό τους, τότε να είστε σίγουροι ότι πολλοί από εσάς θα επιχειρήσετε να επαναλάβετε το Crash Bandicoot 2. Βέβαια μερικές φορές ο σχεδιασμός καταφεύγει σε αλλόκοτα τεχνάσματα, όπως π.χ. για ένα από τα διαμάντια που το κερδίζετε μονάχα αν τερματίσετε το επίπεδο χωρίς να αγγίξετε ούτε ένα κιβώτιο. Αυτό αμφιβάλλω πως μπορεί να το βρει κάποιος χωρίς οδηγό στρατηγικής. Παρόλα αυτά, οι δύο τερματισμοί και το πλήθος των κρυφών επιπέδων, θα κρατήσουν τους πιο πεισμωμένους και τελειομανείς παίκτες που βέβαια θα κοπιάσουν για να τα καταφέρουν.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από τη διασκέδαση που προσφέρεται απλόχερα και την μεγάλη αλλαγή από το προηγούμενο Crash Candicoot, δεν υπάρχει μεγάλη καινοτομία στο είδος. Τονίζουμε δε ότι το υψηλό επίπεδο σχεδίασης των levels και το εξαιρετικό art direction, που είναι άλλωστε και χαρακτηριστικό γνώρισμα της Naughty Dog, θα σας ανταμείψουν πλουσιοπάροχα.

Κρυστάλλινη ομορφιά
Από την πρώτη κιόλας επαφή φαίνεται η προσοχή που δόθηκε στο οπτικό κομμάτι του Crash Bandicoot 2. Τα πολύγωνα είναι πιο ευκρινή κι έχουν πλέον διπλασιαστεί, με την δύναμη του PlayStation να αξιοποιείται ακόμη περισσότερο. Ειδικά στις πίστες με παγετό, δίνεται πραγματικά η αίσθηση του παγωμένου και κρυστάλλινου από τις παγωμένες επιφάνειες και τον αντικατοπτρισμό του ήρωα σε αυτές. Επίσης τα εφέ μηδενικής βαρύτητας στο διάστημα δίνουν την αίσθηση της αιώρησης και η βροχή κι η λάσπη στα επίπεδα της ζούγκλας κάνουν την ατμόσφαιρα υγρή και μουντή.

H Naughty Dog αρχικά σκεφτόταν την χρήση ομίχλης για ατμόσφαιρα αλλά και για το κρύψιμο πολυγώνων στα levels, αλλά μετά από μια γενικότερη κατακραυγή άλλων games της εποχής για αυτό το τέχνασμα, άλλαξε τακτική και συνέχισε τους καινοτόμους τρόπους συμπίεσης και αξιοποίησης της σταθερής κάμερας για να απεικονίζονται όσα αντικείμενα χρειάζεται ανά πάσα στιγμή, διατηρώντας έναν γρήγορο και διασκεδαστικό ρυθμό καθ' όλη τη διάρκεια της περιπέτειά σας.

Για την ανάπτυξη προσλήφθηκαν ακόμη περισσότεροι artists και αυτό φαίνεται στην σχεδιαστική αρτιότητα του περιβάλλοντος που διαθέτει υψηλό επίπεδο σχεδίασης και ατμόσφαιρας σε συνδυασμό με χρώματα και γραφικά που θυμίζουν καρτούν της Warner Bros. Φυσικά συναντάμε πλέον πιο ομαλά animations που έδωσαν νέα πνοή στον ήδη αξιαγάπητο χαρακτήρα του Crash, που πλέον αναπνέει, κάνει γκριμάτσες και το γνωστό χορό Crash-has-a-gem. Κανείς από όσους έχουν παίξει δε μπορεί να ξεχάσει τα ποικίλα και διασκεδαστικότατα “death” animations που είναι ηλεκτροπληξία, έκρηξη nitro, μετατροπή σε πάγο-κολώνα, λιώσιμο, στούμπωμα...μέχρι και σμίκρυνση του Crash σε ατομικό επίπεδο.



Οι εχθροί που συναντάτε είναι επίσης καλοσχεδιασμένοι, διαθέτουν μεγαλύτερη ποικιλία, ενώ τα lighting effects χαρακτηρίζονται εντυπωσιακά για την εποχή τους. Ένα χαρακτηριστικό σημείο που μου είχε μείνει ήταν εκεί όπου μια πυγολαμπίδα σας φωτίζει το δρόμο στο σκοτάδι. Γενικά τα γραφικά του παιχνιδιού στέκονται με πλήρη αξιοπρέπεια στις μέρες μας. Αυτό σε περίπτωση που θελήσετε να το δοκιμάσετε μέσω PSN ή κάποιου emulator.

In the jungle...
Τον ήχο και το soundtrack έχει επιμεληθεί ο Mutato Muzika, που αποτελεί ένα από τα ”δυνατά χαρτιά” της σειράς γενικότερα. Για ακόμη μια φορά συναντάται η χρήση ντόπιων εξωτικών οργάνων όπως το ντιτζεριντού και τροπικές μελωδίες ή πιο σκοτεινές στα αρχαία χαλάσματα και βιομηχανικές στους υπονόμους και το διάστημα. Γενικότερα υπάρχει ένα επίπεδο παρόμοιο με κορυφαία στο είδους τους καρτούν, σε βαθμό που ο ήχος που θα απολαύσετε να είναι απόλυτα αναγνωρίσιμος χρόνια μετά. Αρκούν δύο δευτερόλεπτα σε κάθε fan για να αναγνωρίσει την προέλευση της μουσικής και να παρασυρθεί στη δίνη των αναμνήσεων.

Ένα μειονέκτημα είναι πως δεν υπάρχει η επιλογή για υποτίτλους και δεδομένου πως οι διάλογοι δεν είναι πολύ καθαροί, ένας μικρότερος παίκτης σίγουρα θα χάσει πολλά από το σενάριο που βέβαια δεν είναι και ιδιαίτερα πολυσύνθετο. Παρόλο που δεν ακούγονται πολύ καθαρά οι ηθοποιοί που δίνουν την φωνή τους στους Cortex, Brio και το νέο φίλο του Cortex, Dr N.Gin, κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.

Επίλογος
Το Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back είναι ένα αξιοπρεπέστατο sequel για μια μεγάλη σειρά παιχνιδιών που πετυχαίνει τον σκοπό του σχεδόν σε όλους τους τομείς, διορθώνει τα όποια προβλήματα που είναι λογικό να υπάρχουν σε μια πρώτη έκδοση και παρέχει αστείρευτη διασκέδαση. Άλλωστε η επιτυχία του έγκειται στο ότι τόσος κόσμος το παίζει φανατικά ακόμη και σήμερα. Δυστυχώς είναι δυσεύρετο και ακριβό στην original έκδοση αλλά μπορείτε να το χαρείτε μέσω PlayStation Network σε τιμή μόλις 5 ευρώ ή ακόμη και στο λεωφορείο καθώς είναι διαθέσιμο και για PSP/PS Vita.

Θετικά:
- Νέο βολικό save system
- Εμπλουτισμός στις κινήσεις
- Υποστήριξη αναλογικών μοχλών
- Αυξημένη αντοχή με πλήθος μυστικών επιπέδων
- Όμορφη καρτουνίστικη αισθητική

Αρνητικά:
- Υπερβολικά εύκολα bosses
- Έλλειψη υποτίτλων
- Επανάληψη στα θέματα των levels

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.5

Ένα Platform που θα σας συναρπάσει, ακόμα και αν η πρώτη σας επαφή γίνει σήμερα.

Σπύρος Μπλιάγκος

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013, 23:42