Αν δεν υπήρχε ο Mario, τότε σίγουρα ο ρόλος της μασκότ της Nintendo δικαιωματικά θα άνηκε στον εξίσου αγαπημένο Link. O συμπαθής ήρωας μας έχει συνοδέψει σε μερικές από τις πιο φανταστικές περιπέτειες που έχουμε βιώσει, ενώ σε 2 χρόνια περίπου η έμπνευση του Shigeru Miyamoto θα κλείσει μια τριακονταετή παρουσία στον χώρο των video games και στις καρδιές των απανταχού gamers (θυμάστε το πρώτο The Legend of Zelda του 1986, για το NES;).

To The Legend of Zelda: A Link Between Worlds είναι η τελευταία προσθήκη στην πασίγνωστη σειρά παιχνιδιών και κυκλοφορεί αποκλειστικά για το 3DS, όντας ο δεύτερος retail τίτλος για την φορητή κονσόλα της Nintendo μετά το The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. Το παιχνίδι διαδραματίζεται στον ίδιο κόσμο με το θρυλικό πλέον The Legend of Zelda: A Link to the Past, ένα από τα κορυφαία games όλων των εποχών, και μάλιστα καταφέρνει να κλέψει πολλή από την μαγεία του εν λόγω τίτλου έχοντας μια “οικεία” αίσθηση που μας γυρνάει αρκετά χρόνια πίσω. Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο αναλυτική ματιά στο νέο ταξίδι του πρασινοσκούφη ήρωα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το παρελθόν στο μέλλον
Τα γεγονότα του A Link Between Worlds διαδραματίζονται στο “Sealing War” timeline, έξι γενεές μετά από αυτά του Α Link to the Past και ανάμεσα στα Link’s Awakening και The Legend of Zelda. Αν μπερδευτήκατε δεν πειράζει, όσοι είστε βετεράνοι της σειράς ενδεχομένως παίζοντας θα καταλάβετε καλύτερα τον χωροχρονικό προσδιορισμό του παιχνιδιού, μέσα από ορισμένα κομβικά συμβάντα. Ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε πως η μετενσάρκωση του Link εδώ πρόκειται για έναν διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν του A Link to the Past.

Αφήνοντας τα “τεχνικά” ζητήματα και πηγαίνοντας στο ζουμί της υπόθεσης, ξεκινάμε έχοντας ένα κλασικό και πάντα επικό στόρι, το οποίο θέλει την Βασιλική οικογένεια του Hyrule να έχει χωρίσει το triforce σε τρία κομμάτια σε μια προσπάθεια να εμποδίσει την επάνοδο των σκοτεινών δυνάμεων. Κρατώντας αυτά τα ωραία στο μυαλό, ξεκινάτε ουσιαστικά το παιχνίδι όταν ο γιος του σιδερά στον οποίο είστε βοηθός (ως Link εννοείται, αν και μπορείτε να αλλάξετε το όνομα του ήρωα) σας ξυπνάει για να παραδώσετε ένα ξίφος σε κάποιον σημαντικό πελάτη, τον Captain. Ψάχνοντας τον τελευταίο για να εκτελέσετε το θέλημα που σας ανέθεσαν, οδηγείστε στο Sanctuary. Εκεί εμφανίζεται ένας μυστηριώδης τύπος, ο Yuga, ο οποίος φαίνεται πολύ ισχυρός και …κακός. Αφού μετατρέψει τον ιερέα Seres σε πίνακα ζωγραφικής, τον βουτάει και τρέπεται σε φυγή, προειδοποιώντας πως θα επιστρέψει.


Ο Link επιστρέφει σπίτι του με την βοήθεια ενός περίεργου …φίλου, του Ravio, στον οποίο και επιτρέπει να μείνει εκεί (θα σας εξηγήσουμε τον σημαντικό ρόλο του παρακάτω). Πριν προλάβετε καν να καταλάβετε τι έγινε, ο Link επικοινωνεί με την ίδια την Πριγκήπισσα Zelda η οποία τον καλεί στο Hyrule Castle και του αναθέτει να βρει το Master Sword για να μπορέσει να νικήσει τελικά τον σατανικό Yuga. Η συνέχεια επί της οθόνης, που λέμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα αυτά είναι μόνο η αρχή μιας ακόμα συναρπαστικής περιπέτειας για τον μικρό Link, η οποία σφύζει από μια ’90s νοσταλγική διάθεση που είχαμε ίσως καιρό να δούμε στην σειρά. Όλα φαίνονται τόσο γνώριμα και η Nintendo κλείνει φανερά το μάτι σε κλασικές Zelda συνταγές και θεματολογίες, όμως παράλληλα υπάρχει μια αίσθηση φρεσκάδας και αρκετές καινοτομίες που βοηθούν τελικά το A Link Between Worlds να ξεχωρίσει. Δεν θα δυσκολευτείτε να βυθιστείτε στον κόσμο του και να “κολλήσετε” μαζί του.

Συγκίνηση…
Εφόσον μιλάμε τόση ώρα για NES, Α Link to the Past, δεκαετία του ’90 και τέτοια, πιστεύω πως έχετε ίσως πάρει μια ιδέα για το που κυμαίνεται το gameplay. Για αρχή να πούμε πως ακολουθείτε την δράση από μια κλασική top-down οπτική όπως σε παλαιότερα Zelda games, με την δυνατότητα φυσικά για stereoscopic 3D με την χρήση της αντίστοιχης λειτουργίας του 3DS. Η πάνω οθόνη χρησιμοποιείται σαν κύρια, ενώ στην κάτω εμφανίζονται ο χάρτης του κόσμου, το inventory σας και γενικώς όλα τα menu.

Ενώ ο κόσμος του παιχνιδιού μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με αυτόν του A Link to the Past, όλα τα dungeons που εξερευνείτε έχουν παντελώς νέο σχεδιασμό, με νέες προκλήσεις που αξιοποιούν τους καινούριους μηχανισμούς. Το Hyrule είναι όπως το θυμάστε, με τις πράσινες εκτάσεις, τα βραχώδη έρημα βουνά, τα μικρά σπιτάκια, τις γέφυρες, τα ποτάμια, τις μυστικές σπηλιές και όλα αυτά που όταν ήμασταν πιο μικροί έκαναν την φαντασία μας να καλπάζει. Οι αλλαγές από το 1992 σε αυτό το κομμάτι είναι ελάχιστες, με την διαφορά ότι υπάρχει προφανώς μια τεχνική αναβάθμιση.

“Έχω πολλά καλούδια!”
Μια από τις μεγάλες καινοτομίες του A Link Between Worlds είναι η δυνατότητα πλέον να νοικιάζετε τα αντικείμενα που χρειάζεστε για κάποιο quest σας, αλλά και να επιλέγετε την σειρά με την οποία θα επισκεφτείτε τα διάφορα dungeons, κάτι που είχαμε να δούμε από το πρώτο game, πίσω στο 1986. Αυτά τα δύο στοιχεία δίνουν έναν ευπρόσδεκτο “αέρα” ελευθερίας και μια τρομερή αίσθηση περιπέτειας, αφού πλέον υπάρχει η δυνατότητα να φορτωθείτε τον εξοπλισμό που θέλετε και να ξεκινήσετε ένα ταξίδι ανακάλυψης, χωρίς να σας βαραίνει κάποια υποχρέωση προοδευτικής εξέλιξης.

Εδώ είναι το σημείο που μπαίνει στην ιστορία ο απροσδόκητος φίλος σας, ο Ravio. Ο μωβ τύπος με την οξυμένη αίσθηση επιχειρηματικότητας, αποφασίζει να στήσει το μαγαζάκι του στο σπίτι σας -αφού αράζει που αράζει εκεί- με αντάλλαγμα να σας νοικιάζει τον διαθέσιμο εξοπλισμό του. Μπορείτε δηλαδή πολύ νωρίς στο παιχνίδι να εξοπλιστείτε ελεύθερα με αντικείμενα όπως βόμβες, μπούμερανγκ, τόξο ή τα διάφορα rods (πχ. fire rod) για τιμές που κυμαίνονται από 20 έως 100 rupees. Έτσι, δεν είναι ανάγκη πλέον να τα ψάχνετε σε βαθιά μπουντρούμια με κίνδυνο της ζωής σας.

Εάν τύχει να πεθάνετε, τα αντικείμενα επιστρέφονται αυτόματα στον Ravio και έτσι θα χρειαστεί να τα αγοράσετε σε τιμές που φτάνουν στα επίπεδα των 1000 rupees. Ο τελευταίος είναι ένας έξυπνος μηχανισμός που εγγυημένα δίνει άλλη βαρύτητα στον θάνατο του ήρωα και θα σας ωθεί στο να μένετε ζωντανοί όσο περισσότερο αντέχετε!

Ο σωστός Adventurer
Για τους παραπάνω λόγους είναι απαραίτητη και η συλλογή rupees περισσότερο ίσως από άλλα παιχνίδια της σειράς, έτσι ώστε να έχετε την δυνατότητα να αποκτάτε τον εξοπλισμό σας. Μια καλή μέση λύση είναι να αγοράσετε τα αγαπημένα σας αντικείμενα για να τα “καπαρώσετε” και από εκεί και πέρα να νοικιάζετε τα υπόλοιπα. Εξάλλου υπάρχουν quests που απαιτούν κάποιο συγκεκριμένοo αντικείμενο για την επίλυση των puzzles, έτσι θα έχετε την ευκαιρία αλλά και τον λόγο να τα δοκιμάσετε όλα. Επίσης ξαναλέμε πως τίποτα δεν σας εμποδίζει να περιηγηθείτε ελεύθερα εξερευνώντας τον κόσμο και αυτοσχεδιάζοντας με τον εξοπλισμό σας.

Να αναφέρουμε εδώ πως κάθε ειδικό αντικείμενο χρησιμοποιείται εξαντλώντας σταδιακά το magic meter που βρίσκεται κάτω αριστερά στην κύρια οθόνη. Η διαφορά εδώ είναι πως η μπάρα αυτή αναπληρώνεται μόνη της με τον χρόνο και όχι με ειδικά potions. Ο magic meter αντιστοιχεί στα διαθέσιμα πυρομαχικά (πχ. στο τόξο ή τις βόμβες), αλλά χρησιμοποιείται και στην αξιοποίηση άλλων αντικειμένων, δυνάμεων ή abilities, καθώς και στην ικανότητα του Link να εισέρχεται σε τοίχους την οποία θα περιγράψουμε παρακάτω.

Δύο κόσμοι. Ένας ήρωας. Δύο μυτερά αυτιά, ένα πράσινο σκουφάκι.

Σε ρόλο ταπετσαρίας
Μια ακόμη μεγάλη καινοτομία του A Link Between Worlds είναι ο μηχανισμός merge. Χάρης σε ένα μαγικό βραχιόλι που του έδωσε ο Ravio, ο Link αποκτά την ικανότητα να γίνεται πίνακας όπως τα θύματα του Yuga, με τη διαφορά ότι μπορεί να το πράττει κατά βούληση. Έτσι, πατώντας το A όταν βρίσκεστε κολλητά σε τοίχους, ο μικρός πράσινος ήρωας κυριολεκτικά μπαίνει μέσα σε αυτούς καθώς μεταμορφώνεται σε μια δυσδιάστατη τοιχογραφία. Η κάμερα αλλάζει οπτική και έρχεται πιο κοντά στον χαρακτήρα και πλέον μπορείτε να κινείστε κατά μήκος των τοιχωμάτων ενός χώρου εκμεταλλευόμενοι ρήγματα, περάσματα, κενά και γενικώς βλέποντας με άλλο μάτι την αρχιτεκτονική ενός μέρους, για όσο διάστημα διαρκεί ο magic meter.

Ο μηχανισμός αυτός είναι αρκετά διασκεδαστικός από μόνος του, ο σχεδιασμός του Link όταν γίνεται …χαλκομανία είναι πολύ συμπαθητικός καθώς μοιάζει με καρτούν γκραβούρα και είναι ο κύριος τρόπος μετάβασης από το Hyrule στο Lorule, τον εναλλακτικό κόσμο του A Link Between Worlds ο οποίος ξεκλειδώνει μετά από τα τρία περίπου πρώτα dungeons. Ωστόσο, τούτο το στοιχείο του gameplay, όπως και όλα όσα σας περιγράφουμε τόση ώρα, απογειώνονται πραγματικά από την ενσωμάτωσή τους στα puzzles του παιχνιδιού, τα οποία είναι από τα πιο ευφυή και διασκεδαστικά που έχουμε δει σε Zelda game.

Για δυνατούς λύτες
Όπως σας αναφέραμε και προηγουμένως, το παιχνίδι διαθέτει πολλά στοιχεία που φανερώνουν πως ηθελημένα οι developers θέλησαν να δώσουν μια πιο ρετρό αίσθηση στη δημιουργία τους. Ο κόσμος του A Link Between Worlds είναι μια μεταφορά του αντίστοιχου στο A Link to the Past, ο ίδιος ο ήρωας απομακρύνεται από την επικό-τραγική διάσταση που είχε σε παιχνίδια όπως το Ocarina of Time και θυμίζει τον μικρούλη συμπαθητικό Link του NES, ενώ και το σενάριο κυμαίνεται σε ανάλογο ύφος.

Όλα αυτά αποκτούν νόημα όταν ανακαλύψετε πως με τον μανδύα του κλασικού οι developers έντυσαν μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα dungeons -τα οποία είναι νέα σε σχεδιασμό όπως σας είπαμε- της σειράς, τα οποία περιλαμβάνουν ακολούθως ίσως τα πιο έξυπνα και καινοτόμα puzzles που έχουμε δει εδώ και καιρό. Το έξυπνο σύστημα fast travel που υπάρχει δεν θα σας κόβει την φόρα ποτέ, καθώς σας καλύπτει ακόμα και στην περίπτωση που ξεχάσατε ένα βασικό αντικείμενο, και γενικώς όλοι οι μηχανισμοί που περιγράψαμε παραπάνω αποκτούν νόημα εξυπηρετώντας το τρομερό αυτό κομμάτι του παιχνιδιού.

Η ποικιλία που θα συναντήσετε είναι εκπληκτική. Κάθε dungeon είναι ένας μοναδικός μικρόκοσμος με μια δική του λογική και πολλές φορές θα πρέπει να στύψετε καλά το μυαλό σας για να βρείτε το που πρέπει να πάτε και το τι πρέπει να κάνετε. Μέσα σε δαιδαλώδεις διαδρόμους θα ψάξετε για μοχλούς, θα μετατρέψετε την φωτιά σε πέτρα, θα εξοικειωθείτε με το σκοτάδι, θα μπείτε σε τοίχους για να φυλαχθείτε, θα χρησιμοποιήστε τα βέλη σας για να φτάσετε απρόσιτα σημεία και ένα σωρό ακόμα συνταγές που περιμένουν να τις ανακαλύψετε.

Πολλές φορές μπορεί και να πελαγώστε, αλλά το gameplay είναι τόσο όμορφα στημένο που δεν θα νιώσετε την τάση να τα παρατήσετε. Να πούμε πάντως ότι υπάρχει και η επιλογή της βοήθειας μέσω κάποιων hints που σας παρέχονται με την χρήση του αντικειμένου Hint Glasses. Πέραν όμως τούτου, όλος αυτός ο κόπος σας αξίζει τελικά, καθώς το A Link to the Past είναι ένα αυθεντικά έξυπνο και διασκεδαστικό παιχνίδι, με έναν τρόπο που είχαμε καιρό αν δούμε.

Φυσικά δεν παύει να είναι και αρκετά δύσκολο, όχι μόνο από πλευράς γρίφων, αλλά και από πλευράς μαχών, καθώς υπάρχουν αρκετά ολίγον “απάλευτα” σημεία! Για όλους αυτούς τους λόγους θα μπορούσαμε να πούμε πως η διάρκειά του κυμαίνεται ανάμεσα στις 10 με 15 ώρες gameplay, ανάλογα με την σχολαστικότητά σας και τον τρόπο που παίζετε.


Σαν το παλιό καλό κρασί
Νομίζω πως από αυτά που έχουμε πει, έχετε καταλάβει πάνω-κάτω τι παίζει στον τομέα των γραφικών. Χωρίς να “βγάζει μάτι”, ο οπτικός τομέας του A Link Between Worlds έχει πρωτίστως έναν συμπαθητικό ρετρό χαρακτήρα, που θυμίζει μια μείξη της εποχής των ’90s sprites με τα 3D πολύγωνα με πολύ ανώτερα φυσικά επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά. Το όλο αποτέλεσμα λειτουργεί πολύ καλά εν τέλει, ενώ εντυπωσιάζει και στην 3D λειτουργία της φορητής κονσόλας, μπαίνοντας χαλαρά στην λίστα με τα games που αξιοποιούν με τον βέλτιστο τρόπο αυτό το χαρακτηριστικό. Πάντως, μην περιμένετε γενικά κάτι πολύ παραπάνω από ένα καρτουνίστικο ύφος και την γνώριμη “ζεστή”, Nintendo-ική αισθητική.

Στον ήχο έχει γίνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά με θέματα που αποπνέουν ένα κλασικό άρωμα Zelda και θα σας μείνουν στο μυαλό. Μόνη ένσταση η κάπως επαναλαμβανόμενη μουσική στον κεντρικό χάρτη του κόσμου, αλλά αυτό αποτελεί κάτι που είναι ψιλό-δεδομένο πλέον. Από εκεί και πέρα στα εφέ μην περιμένετε τρομερά πράγματα, υπάρχουν αυτά που χρειάζονται για να κάνουν την δουλειά και δεν θα σας απογοητεύσουν.

“-Έχεις 3DS; -Έφυγες”
Μπορεί να ξεκινήσετε να παίζετε το The Legend of Zelda: A Link Between Worlds και στα πέντε – δέκα πρώτα λεπτά να το παρεξηγήσετε. Μπορεί να φάτε “φλασιά” ότι παίζετε ένα remake του A Link to the Past, ή να θεωρήσετε ότι έχουμε μια από τα ίδια. Ε λοιπόν, σας διαβεβαιώνουμε πως μερικά λεπτά αργότερα θα έχετε αρχίσει να “κολλάτε” άσχημα!

Eιδικά όσοι είναι παλιότεροι θα νιώσουν τον ενθουσιασμό και την λαχτάρα για εξερεύνηση που υπήρχε στα πρώτα Zelda εκείνης της εποχής. Όχι ότι αυτό χάθηκε μετέπειτα, αλλά τότε ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, όπως και να το κάνουμε. Το The Legend of Zelda: A Link Between Worlds επαναφέρει επιτυχώς αυτά τα συναισθήματα, κυρίως γιατί είναι το πιο “ελεύθερο” σε λογική gameplay παιχνίδι της σειράς που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα. Εάν σε αυτό προσθέσετε τους απολαυστικούς και έξυπνους γρίφους του και αυτό το πρωτόλειο Action/RPG-ειδές στυλ του που έστω και για λόγους νοσταλγίας μας συγκινεί ακόμα, έχουμε ένα must παιχνίδι για φέτος για τους χρήστες του 3DS!

Θετικά:
– Έξυπνα, ευφάνταστα puzzles και διασκεδαστικά dungeons
– Ρετρό αισθητική που λειτουργεί θετικά
– Έντονη αίσθηση ελευθερίας και περιπέτειας
– Λειτουργικοί νέοι gameplay μηχανισμοί
– Σωστό επίπεδο δυσκολίας

Αρνητικά:
– Ο οπτικός τομέας δεν εντυπωσιάζει, εκτός από το 3D
– Υπάρχουν ορισμένα σημεία που θα νιώσετε ότι τα έχετε ξαναπαίξει

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.5

To Zelda που πρέπει να παίξει κάθε κάτοχος 3DS.

Γρηγόρης Βούλγαρης  

Συντάκτης: grigoris@gameworld.gr (Γρηγόρης Βούλγαρης)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης