Το 2010 ήταν η χρονιά που η Milestone ξεκίνησε να ασχολείται την σειρά WRC: FIA World Rally Championship. Αν και με την πρώτη της προσπάθεια τα πράγματα δεν πήγαν και τόσο καλά, τελικά δεν το έβαλε κάτω και κυκλοφόρησε άλλους 2 τίτλους για την εν λόγω σειρά. Όλα κύλισαν στο ίδιο μοτίβο, είδαμε δηλαδή την ιταλική εταιρία να αναπτύσσει μέτριους τίτλους που δεν διόρθωναν τα λάθη των προηγούμενων και ταυτόχρονα απογοήτευαν το κοινό.

Παρόλα αυτά το WRC 3 κατάφερε να προσελκύσει αρκετό κόσμο όχι και τόσο για τα περιεχόμενά του, αλλά γιατί μέσα σε μερικούς μήνες δημιουργήθηκαν αρκετά mods τα οποία έδωσαν άλλη πνοή στο παιχνίδι. Φέτος η Milestone έχοντας δει τι θέλει ο κόσμος μέσω των δημιουργιών του fanbase, υπόσχεται να προσφέρει τον απόλυτο εξομοιωτή αγώνων ράλι. Τελικά θα δει φως στον ορίζοντα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι παίζει
Βάζοντας το δισκάκι στην κονσόλα, το πρώτο πράγμα που σας ζητείται είναι να δημιουργήσετε ένα προφίλ οδηγού. Οι επιλογές είναι ελάχιστες και αυτά που σας ζητούνται να συμπληρώσετε είναι το όνομα σας, η εθνικότητά σας και το όνομα του συνοδηγού σας. Πέρα από αυτά, θα πρέπει να επιλέξετε για τον συνοδηγό σας μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία από τις ήδη υπάρχουσες. Μόλις το ολοκληρώσετε θα ερωτηθείτε για το αν θέλετε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο tutorial που παρουσιάζει κάποιες βασικές λειτουργίες χειρισμού. Αφού κάνετε όλα τα παραπάνω, θα βρεθείτε τελικά στο κεντρικό μενού. Αν και λιτό, είναι κατατοπιστικό και δεν θα σας μπερδέψει. Σε αυτό υπάρχουν οι επιλογές Quick Stage, Rally Mode, Career, Multiplayer και βέβαια τα Options.

Στο Quick Stage τα πράγματα είναι πολύ απλά. Με το που διαλέξετε την εξής επιλογή μετά από ένα χρονοβόρο loading screen θα βρεθείτε σε μια τυχαία διαδρομή με ένα τυχαίο αυτοκίνητο. Ξεκινώντας τον αγώνα θα συνειδητοποιήσετε πως είστε ο μόνος αγωνιζόμενος που βρίσκεται πάνω στην πίστα και στην ουσία κάνετε μια μάχη με τον χρόνο που έκαναν οι αντίπαλοί σας.


Συνεχίζοντας με τo Rally Mode, παρατηρείται πως είναι πιο εμπλουτισμένο από την προηγούμενη επιλογή αφού αποτελείται από τρεις ακόμη υποεπιλογές. Το Single Rally, το Single Stage και το Championship. Στο Single Rally καλείστε να αγωνιστείτε σε ένα ολόκληρο ράλι (π.χ. στο Rally Acropolis) αυτή τη φορά με όποιο αυτοκίνητο θέλετε. Τερματίζοντας μια διαδρομή μαζεύετε πόντους. Ολοκληρώνοντας όλες τις διαδρομές του ράλι, ο οδηγός με τους περισσότερους πόντους κερδίζει. Βέβαια θα πρέπει να προσέχετε να μην προκαλέσετε πολλές ζημιές στο αμάξι σας αφού ολοκληρώνοντας τη μια διαδρομή, θα ξεκινάτε την επόμενη έχοντας το αυτοκίνητό σας στην κατάσταση που το αφήσατε προηγουμένως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο Single Stage επιλέγετε όποια πίστα από όποιο ράλι θέλετε και απλώς προσπαθείτε να βγείτε πρώτοι. Αντίθετα, στο Championship δημιουργείτε ένα προσαρμοσμένο ράλι το οποίο περιλαμβάνει όσες και όποιες διαδρομές θέλετε. Πρέπει να τονίσουμε πως το WRC 4: FIA World Rally Championship περιλαμβάνει όλα τα επίσημα αυτοκίνητα, τις πιστές και τους οδηγούς που έτρεξαν το 2013 μιας που το παιχνίδι έχει αποκτήσει όλα τα πνευματικά δικαιώματα από την διοργανώτρια του WRC την FIA.

Βέβαια, στα racing όλοι περιμένουν να νιώσουν τις συγκινήσεις που έχει να προσφέρει το career mode. Δυστυχώς, στο WRC 4 δεν έχετε να δείτε και πολλά μιας που στην συγκεκριμένη επιλογή καριέρας δεν θα βρείτε κάτι το διαφορετικό από τα υπόλοιπα modes! Χωρίς πολλά-πολλά, αρχίζοντας το Career θα βρεθείτε να είστε οδηγός στην κατηγορία Junior WRC. Στόχος σας είναι να ανεβείτε κατηγορίες κερδίζοντας στα ράλι. Συνολικά υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες. Τα Junior WRC, WRC 3, WRC 2 και WRC. Το να πάρετε “προαγωγή” κλείνοντας συμφωνίες με μεγαλύτερες ομάδες δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο μιας που το να κατακτήσετε μια καλή θέση σε όλες τις πίστες αποδεικνύεται παιχνιδάκι. Πέρα ν αυτού δεν πρόκειται να συναντήσετε κάποια άλλη επιλογή στο Career, πράγμα που σίγουρα απογοητεύει και δίνει την αίσθηση πως ο συγκεκριμένος τίτλος έχει αρκετές ελλείψεις.

Δύσκολη η οδήγηση στο χώμα
Πάντως αν και τα περιεχόμενα του WRC 4 είναι λειψά, το κομμάτι της οδήγησης μπορεί και καλύπτει ως ένα βαθμό το κενό αυτό. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του κειμένου, ο χειρισμός του προηγούμενου WRC είχε βελτιωθεί αρκετά χάρις σε μερικά mods που δεν άργησαν να κυκλοφορήσουν. Όμως τι γίνεται με το φετινό WRC; Απ’ ότι φαίνεται η Milestone πράγματι έδωσε βάση στις προσδοκίες τους κοινού και βελτίωσε σε μεγάλο βαθμό την οδηγική συμπεριφορά των οχημάτων. Αναλυτικότερα, παρατηρείται πως τα αυτοκίνητα ανταποκρίνονται πιο σωστά στα απότομα φρεναρίσματα ενώ οι στροφές 180 μοιρών που απαιτούν χειρόφρενο γίνονται με ακόμη πιο ρεαλιστικό τρόπο σε σχέση με πέρσι. Κάτι ακόμη που θα σας εντυπωσιάσει είναι ότι ανάλογα με την επιφάνεια που βρίσκεστε, ο τρόπος που κουμαντάρετε το αυτοκίνητο μεταβάλλεται. Έτσι αν θέλετε να μείνετε στο δρόμο, θα πρέπει κάθε λίγο και λιγάκι να αλλάζετε τον τρόπο που οδηγείτε.

Αν κάτι τέτοιο σας φαίνεται δύσκολο τότε το πιο πιθανό είναι να συγκρουστείτε σε κάποιο τοίχο ή φυσικό εμπόδιο και να προκαλέσετε ζημιές στο αμάξωμα αλλά και στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου σας. Ακόμη και ένα μικρό τρακάρισμα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που συμπεριφέρεται το όχημά σας στο δρόμο άρα όπως γίνεται αντιληπτό θα πρέπει πάντοτε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, πριν από κάθε αγώνα σας δίνεται η δυνατότητα να πειραματιστείτε με τις μηχανικές ρυθμίσεις του αγωνιστικού σας. Οι επιλογές που είναι διαθέσιμες δεν είναι πάρα πολλές. όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να κάνουν το χειρισμό του αυτοκινήτου σας μοναδικό.

Η σειρά WRC: World Rally Championship χρειάζεται είτε πολύ δουλειά ακόμη για να καταφέρει να τραβήξει τα βλέμματα του κόσμου, είτε έναν νέο developer.

Πέρα από αυτές μπορείτε ανά πάσα στιγμή να ενεργοποιήσετε και δυο ακόμη υποβοήθειες μέσα από τα options, το brake assistance και το traction control. Αυτές οι δύο λειτουργίες βοηθούν αφάνταστα στο να έχετε καλύτερα κρατήματα στις στροφές και στα απότομα φρεναρίσματα ενώ ενδείκνυται η ενεργοποίηση τους αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία από κάποιο άλλο racing.

Είσαι για μια κόντρα;
Μόλις μάθετε να χειρίζεστε καλά τα αυτοκίνητα τότε μπορείτε να ξεκινήσετε την ενασχόλησή σας με το πιο ενδιαφέρον μέρος του WRC 4, το multiplayer. Βέβαια δεν μιλάμε για το τοπικό παιχνίδι αλλά για το online αφού η Milestone δεν θέλησε να προσθέσει κάποιο split-screen ή έστω μια επιλογή LAN αλλά μόνο την δυνατότητα για hotseat. Στην ουσία αν θελήσετε να παίξετε με κάποιο φίλο σας το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να τρέχετε ο καθένας ξεχωριστά και αφού το τερματίσετε, να δείτε στο τέλος ποιος έκανε τον καλύτερο χρόνο. Αυτό εν έτη 2013 δεν είναι και ότι καλύτερο για ένα racing.

Από την άλλη αν θέλετε να δοκιμάσετε τις ικανότητές σας ενάντια σε περισσότερο κόσμο μπορείτε να συνδεθείτε online και να αναμετρηθείτε με περισσότερους παίκτες. Οι αγώνες διεξάγονται χωρίς lag αλλά για άλλη μια φορά δεν βρίσκεστε αντιμέτωποι με τους ίδιους τους οδηγούς αλλά με τα ghost cars τους. Όπως και να ‘χει, στο online game υπάρχουν μόλις δυο επιλογές, το Single Race και το Single Rally. Στο Single Race, όπως προϊδεάζει και το όνομά του, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κερδίσετε σε έναν και μόνο αγώνα. Αντίθετα στο Single Rally πρέπει να κατακτάτε μια υψηλή θέση σε όσες πίστες περιλαμβάνει ένα ολόκληρο ράλι, όπως ακριβώς γίνεται και στο Rally Mode.

Καλά από πότε έχεις να το πλύνεις το αμάξι σου;
Δυστυχώς, δεν πρόκειται να παρατηρήσετε κάτι το καινοτόμο ούτε στον οπτικό τομέα. Τα περιβάλλοντα αν και είναι γεμάτα, δεν είναι ιδιαίτερα προσεγμένα. Ο σχεδιασμός τους είναι ελλειπής και γενικώς παρατηρείται πως τα textures στα πάντα γύρω σας είναι κάπως αλλοιωμένα. Αυτό μπορεί να σας ενοχλήσει μιας που σε αρκετά σημεία η αναγκαστική ελάττωση της ταχύτητάς σας κάνει εμφανή αυτά τα ελαττώματα.


Παρόλα αυτά, η εξωτερική εμφάνιση όλων των αυτοκινήτων είναι άριστη ενώ μάλιστα μεταβάλλεται ανάλογα με την πίστα που οδηγείτε. Για παράδειγμα αν βρεθείτε σε μια λασπωμένη διαδρομή τότε όλο σας το αυτοκίνητο θα καλυφθεί με λάσπες ενώ κάτι ανάλογο παρατηρείται και στις χιονισμένες πίστες. Επιπλέον, το frame rate παραμένει πάντοτε σταθερό ακόμη και αν σηκωθεί πολύ χώμα ή χιόνι από τις απότομες μανούβρες σας. Όσο αφορά τη εσωτερική εμφάνιση των οχημάτων, αν και είναι διαφορετική για το κάθε ένα από αυτά σίγουρα χρειάζονταν περισσότερη δουλειά από την ιταλική εταιρία. Αυτό συμβαίνει γιατί οι πληροφορίες που αναγράφονται στα ταμπλό είναι ελάχιστες και δεν θυμίζουν ένα πραγματικό αγωνιστικό του WRC.

Βρουμ-Βρουμ
Απ’ την άλλη, όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος το ατού του WRC 4 είναι το κομμάτι του ήχου. Κάθε ένας από τους κινητήρες βγάζει κι από έναν ξεχωριστό “βρυχηθμό”, ενώ τα εφέ από τα φρεναρίσματα ή ακόμη και τις συγκρούσεις είναι αρκετά ρεαλιστικά. Πέρα από αυτά, στους αγώνες σας συντροφεύει πάντοτε και η φωνή του συνοδηγού σας. Πριν από κάθε στροφή σας εξηγεί το αν είναι απότομη ή όχι ενώ αν χτυπήσετε κάπου πάντοτε ρωτάει αν είστε καλά. Μερικές φορές μπορεί να σας φανεί ενοχλητικός μιας που η φωνή είναι κάπως μονότονη. Παρόλα αυτά, αν μάθετε να χρησιμοποιείτε τα προειδοποιητικά βελάκια ή τον χάρτη που υπάρχει στο HUD θα παρατηρήσετε πως μπορείτε άφοβα να κάνετε τον συνοδηγό σας να… το βουλώσει μέσω των options!

Πάντως για να απολαύσετε το παιχνίδι στο μάξιμουμ θα πρέπει να έχετε στην κατοχή σας είτε ένα surround σύστημα είτε ένα καλό ζευγάρι ακουστικών αφού η δουλεία που έχει γίνει δεν περνάει απαρατήρητη. Από κάθε ηχείο ακούγεται κι από ένας διαφορετικός ήχος ενώ αν θελήσετε να οδηγήσετε χρησιμοποιώντας την κάμερα του cockpit θα αισθανθείτε ότι πράγματι βρίσκεστε μέσα στο αγωνιστικό. Απ’ την άλλη αν και ο προγραμματισμός του ήχου έχει γίνει ως ένα βαθμό σωστά, δυστυχώς δεν καταφέρνει να περάσει τον πήχη που έχει θέσει το Dirt 3 της Codemasters αρκετά χρόνια πριν.

Μια στάσιμη σειρά
Το WRC 4: FIA World Rally Championship παρόλο που έχει όλα τα δικαιώματα της FIA δεν καταφέρνει να κάνει την διαφορά. Οπτικά, ακουστικά, αλλά και από πλευράς gameplay δεν θυμίζει παιχνίδι που προσπαθεί να πρωτοπορήσει ενώ έχει σοβαρές ελλείψεις σε αρκετούς τομείς. Σίγουρα μπορεί σε κάποιους από εσάς το γεγονός ότι ο τίτλος είναι fully licensed να σας προσελκύσει. Παρόλα αυτά, αν σας ενδιαφέρει περισσότερο το να παίξετε ένα πιο άρτιο παιχνίδι που δίνει περισσότερο βάση στον ρεαλισμό αλλά και στην ποικιλία των modes τότε κάποιος τίτλος όπως το Dirt 3 ή ακόμη και το Grid 2 θα σας κάλυπτε περισσότερο.

Θετικά:
– Δεν λείπει τίποτα από την σεζόν του 2013
– Σταθερό frame rate
– Βελτιωμένα physics
– Άρτιος τομέας του ήχου

Αρνητικά:
– Αδιάφορο Career Mode
– Χρονοβόρα loading screens
– Η οδήγηση με μόνο αντίπαλο τον χρόνο
– Δεν υπάρχει πραγματικό τοπικό multiplayer

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 6.6

Το WRC 4: FIA World Rally Championship αποτελεί μια ακόμη μέτρια προσπάθεια της Milestone που θέλει ακόμη αρκετή δουλειά για να καταφέρει να φτάσει στο επίπεδο των ανταγωνιστών.

Μπάμπης Χαραλάμπους

Συντάκτης: bigbossgr@live.com (Μπάμπης Χαραλάμπους)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης