Σε εξέλιξη βρίσκεται στο Λιμεναρχείο Καλαμάτας η προανάκριση για το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου και σύμφωνα με πληροφορίες οι Λιμενικοί έχουν εντοπίσει επτά από τους διακινητές που  έβαλαν στο αλιευτικό σκάφος-«φέρετρο» τους μετανάστες και τους μετέφεραν μέχρι το σημείο της τραγωδίας, στα διεθνή ύδατα, 47 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες και οι επτά συλληφθέντες είναι Αιγύπτιοι ενώ ο αριθμός τους ενδέχεται να αυξηθεί τις επόμενες ώρες, με την πρόοδο των ανακρίσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αριθμός των διακινητών δικαιολογείται από το τον μεγάλο αριθμό μεταναστών καθώς μαρτυρίες κάνουν λόγο ακόμα και για 750 ανθρώπους μέσα στο αλιευτικό σκάφος ενώ ανάμεσα στους διακινητές θεωρείται ότι είναι και ο κυβερνήτης του πλοίου που μιλούσε άπταιστα αγγλικά και σύμφωνα με τις ελληνικές Αρχές επικοινωνούσε με το Λιμενικό Σώμα για περισσότερες από δέκα ώρες.

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήδη στις έρευνες έχει ενταχθεί και η ΕΥΠ, κλιμάκιο της οποίας βρίσκεται ήδη στην Καλαμάτα προκειμένου να ερευνήσει τους διακινητές. Μάλιστα, υπάρχει εντολή από τις Αρχές να μη μετακινηθεί κανείς από την Καλαμάτα μέχρι να εντοπιστούν οι διακινητές και να συλληφθούν.

Η ΕΥΠ έχει αναλάβει το έργο να ερευνήσει πόσο επεκτείνεται το δίκτυο αυτών των διακινητών και μέχρι πού επεκτείνονται οι επαφές του και η δράση του. 

 

 

Οι έρευνες στην περιοχή του ναυαγίου συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα και εντάθηκαν με το πρώτο φως της ημέρας. 

Τουλάχιστον 78 νεκροί έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου, που είναι το βαθύτερο σημείο της Μεσογείου, ενώ έχουν διασωθεί 104 άνθρωποι.

Οι διασωθέντες είναι άνδρες, καθώς, σύμφωνα με μαρτυρίες, στο αμπάρι του σιδερένιου αλιευτικού βρίσκονταν τα γυναικόπαιδα για να είναι προστατευμένα. Η ταχύτατη ανατροπή του σκάφους λόγω μετατόπισης βάρους και τα αρνητικά έως τώρα αποτελέσματα των ερευνών για εντοπισμό αγνοουμένων, η κατάσταση που πάει να διαμορφωθεί είναι εφιαλτική για την τύχη αυτών των ανθρώπων.

Οι διακινητές δεν έδωσαν σωσίβια στους επιβάτες για να στριμωχτούν περισσότεροι στα αμπάρια και το κατάστρωμα. Έως τώρα δεν έχει διασωθεί γυναίκα ή παιδί ούτε έχει ανασυρθεί σορός που ανήκει σε γυναίκα ή παιδί.

Συνήθως, σε τέτοιου είδους αλιευτικά σκάφη στοιβάζουν από 400 έως 750 άτομα. Το σοκαριστικό είναι ότι τους τοποθετούν παντού. Στο κατάστρωμα, στα αμπάρια, ακόμα και κάτω, στο μηχανοστάσιο. Για να φτάσουν από την Λιβύη, όπου συνήθως είναι το σημείο αναχώρησης, μέχρι τις ιταλικές ακτές τα υπερφορτωμένα σκάφη, χρειάζονται περί τις 3 – 4 ημέρες.

Οι διασωθέντες περιέγραψαν στους άνδρες του Λιμενικού ότι λίγο μετά τον απόπλου και λόγω του υπέρβαρου η μηχανή του σκάφους παρουσίασε προβλήματα. Αρκετοί, ανησυχώντας για την έκβαση του ταξιδιού, ζήτησαν να γυρίσουν πίσω στη Λιβύη. Δεν εισακούστηκαν, με τους διακινητές να αποφασίζουν να συνεχίσουν το δρομολόγιο προς Ιταλία προκειμένου προφανώς να εξασφαλίσουν τα έσοδα από τη διακίνηση. Ορισμένες πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι χτύπησαν με σχοινιά όσους αντέδρασαν.

Οι τιμές για τη μετάβαση, κυμαίνονται από 4 έως 6 χιλιάδες ευρώ κατ’ άτομο. Τα κέρδη αποτιμώνται περί τα 2-3 εκατομμύρια ευρώ ανά δρομολόγιο. Οι χειριστές των σκαφών συχνά είναι Αιγύπτιοι και συχνά δεν πληρώνονται, αλλά το κίνητρό τους είναι να φτάσουν στην Ιταλία χωρίς να πληρώσουν τους δουλεμπόρους.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης