Με καθυστερημένα αντανακλαστικά, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας κινητοποιήθηκε μετά τις αποκαλύψεις της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας για το διαχρονικό σκάνδαλο νοθείας στα καύσιμα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Από τις αναλύσεις προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο, καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg, ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg, όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
Οι αποκαλύψεις συνεχίστηκαν. Στρατιωτική μονάδα της Βόρειας Ελλάδας χρησιμοποιεί νοθευμένα
Επιπτώσεις από νοθευμένο πετρέλαιο
Βάσει επιστημονικών εκτιμήσεων, το πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο:
• βλάπτει τα δάση, τις λίμνες, τα κτήρια και τα μνημεία
• προκαλεί βλάβες στους κινητήρες και στα συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων
• επιφέρει αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και αυξάνει τη θνησιμότητα.
Τι διαπίστωσε εν τέλει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Μετά τις αποκαλύψεις διενεργήθηκαν έλεγχοι, έπειτα από εντολή του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Κ. Σπηλιόπουλου. Άλλωστε, οδηγοί εκατοντάδων τζιπ, αλλά και αρμάτων μάχης είχαν διαπιστώσει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τους κινητήρες. Στις 26 Οκτωβρίου διενεργήθηκαν από το Γενικό Χημείο του Κράτους δειγματοληπτικοί έλεγχοι στα καύσιμα κίνησης που χρησιμοποιούσαν τρεις μονάδες στην Κεντρική Ελλάδα. Σύμφωνα με το πόρισμα που έχει συνταχθεί και παραδόθηκε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, προκύπτει ότι:
– Τα καύσιμα και στις τρεις μονάδες «ήταν μη κανονικά», περιείχαν ουσίες επικίνδυνες για τον κινητήρα των οχημάτων.
– Στις δύο από τις τρεις μονάδες, τα καύσιμα ήταν και νοθευμένα με νερά ή κατάλοιπα πετρελαιοειδών.
Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας έδωσε εντολή να παραπεμφθεί η υπόθεση για ανάκριση στον εισαγγελέα Στρατοδικείου Λάρισας και με έγγραφό του ζητούσε έως τις 15 Νοεμβρίου να διενεργηθούν έλεγχοι στα καύσιμα όλων των μονάδων (περιλαμβανομένων και της Πολεμικής Αεροπορίας) και τα πορίσματα να αποσταλούν στο υπουργείο.
Αν και πέρασαν πολλές ημέρες, μέχρι και χθες καμία μονάδα δεν απέστειλε τα αποτελέσματα του ελέγχου που έπρεπε να διενεργήσει. Με νέα εντολή του, ο υφυπουργός, αφού επιμένει στους ελέγχους, διευκρινίζει ότι «ο έλεγχος θα πρέπει να αφορά στο στάδιο της προμήθειας των καυσίμων, όσο και τη μεταφορά των καυσίμων στις μονάδες».
Eπιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος