Τραγικές είναι οι συνθήκες εργασίας στο λιμάνι τoυ Πειραιά, οι οποίες μάλιστα δεν εμπίπτουν σε κανένα κανονισμό ασφάλειας και υγιεινής, ούτε καν στον ελάχιστο βαθμό που ορίζει το Π.Δ 16/96.

Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας σε συμμόρφωση με την οδηγία 89/654 ΕΟΚ. Οι εργασιακές στη προβλήτα ΙΙ και υπό κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ της Cosco που διαχειρίζεται η Διακίνηση Α.Ε είναι επικίνδυνες για τον οποιοδήποτε εργαζόμενο.

Οι καταγγελίες που έφτασαν στη zougla.gr είναι πολλές και βάσει αυτών πρόκειται για ένα εργασιακό Γκουαντάναμο.

Κανένας από τους 700 και πλέον εργαζόμενους δε γνωρίζει τι βάρδια θα δουλέψει στις επόμενες 24 ώρες. Ειδοποιούνται μέσω μηνυμάτων SMS στο κινητό τους τηλέφωνο. Μηνιαίο πρόγραμμα δεν υπάρχει… ούτε καν εβδομαδιαίο.

Οι καταγγελίες αφορούν:

1.Ελλειπής φωτισμός εργασίας

Κατά τη διάρκεια της εργασίας δεν υπάρχει αρκετός φωτισμός ώστε να αποφευχθούν απλά ατυχήματα ή και να εργαστούν ξεκούραστα και με ασφάλεια. Πολύ συχνά γίνονται διακοπές ρεύματος ( ανά εβδομάδα ) με διάρκεια 10 λεπτών έως και 30 λεπτών χωρίς τον ελάχιστο εφεδρικό φωτισμό προκειμένου ο εργαζόμενος να προφυλαχθεί από τυχόν κινδύνους ή και να έρθει σε ασφαλές σημείο μέχρι να επανέρθει το ρεύμα σε ολόκληρο το λιμάνι.

Σε αυτή τη περίπτωση κινδυνεύουν άμεσα όλοι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν επάνω στα καταστρώματα των πλοίων να πέσουν σε κάποιο ανοιχτό αμπάρι 12 μέτρων βάθους μιας και δουλεύουν χωρίς κάποιο ειδικό εξοπλισμό ασφαλείας όπως ζώνες ασφαλείας λόγω ύψους για προστασία από την πτώση των εργατών που αποσυμπλέκουν τα Container από τις θέσεις κλειδώματός τους . Άμεσος είναι και ο κίνδυνος σε όλους τους εργαζόμενους που χειρίζονται τα ανυψωτικά μηχανήματα όπως και οι οδηγοί νταλίκας μεταφοράς Container έχοντας ελλιπή φωτισμό των ιδίων οχημάτων.

2.Ελλειπής συντήρηση οχημάτων και μηχανημάτων εργασίας

α. Τα οχήματα και μηχανήματα όπως και οι γερανογέφυρες δε υπόκεινται σε περιοδική συντήρηση ούτε καν προληπτική συντήρηση μετά από συνεχόμενες αναφορές χειριστών και οδηγών για κάποιο πρόβλημα που προέκυψε εκτός και αν η βλάβη καθηλώνει το μηχάνημα και σταματά τη παραγωγικότητά του και χρήζει άμεσης βοήθειας από το τεχνικό τμήμα του λιμανιού προκειμένου να αποκαταστήσει τη βλάβη χωρίς να διορθωθεί η βλάβη από τη γένεση της ή χωρίς να συντηρηθεί το μηχάνημα αργότερα κάποια στιγμή της ημέρας προκειμένου να μη ξαναπροκύψει τέτοια βλάβη ώστε να μη συμβεί εις βάρος της ασφάλειας των εργαζομένων.( Π.Δ. 16/96).


(Καμπίνα χειριστή ανυψωτικού μηχανήματος. Ο χειριστής δουλεύει στα 11 μέτρα ύψος. Κλειδαριά ασφαλείας δεν υπάρχει)

β. Τα μηχανήματα είναι ταλαιπωρημένα με ανύπαρκτη συντήρηση και για αυτό οι διαρροές τους είναι διαρκής και σε πολλαπλά σημεία του υδραυλικούς συστήματος των ανυψωτικών μηχανημάτων με συνέπεια να γλιστράνε οι σκάλες ανάβασης στη καμπίνα του χειριστή που βρίσκεται στα 12 μέτρα ύψος σε ποσοστό 80% των μηχανημάτων που μας χορηγούν να εργαστούμε (αρ. 23 )

γ. Οι διαρροές δεν αφήνουν και τους μηχανικούς του τεχνικού τμήματος να κάνουν καλά της δουλειά τους και να συντηρήσουνε σωστά και εις βάθος τα μηχανήματα έργου. Αυτό συμβαίνει γιατί αδιαφορεί η διοίκηση να κατασκευάσει πλυντήριο βαρέων οχημάτων με βιολογικό καθαρισμό και περιβαντολλογική μελέτη για τα ακάθαρτα λύματα γιατί είναι πολύ μεγάλο το κόστος όσο και η κατανάλωση του νερού και των χημικών που θα χρησιμοποιηθούν για όλο το στόλο μηχανημάτων , όπως επίσης και για τη πρόσληψη εξτρά προσωπικού ειδικευμένου σε αυτή την εργασία.

Πυρόσβεση στα Μηχανήματα έργου

Κανένα μηχάνημα δεν έχει πυροσβεστήρα και όσα διαθέτουν δεν έχουν αναγομωθεί από το 2007.

Σημειωτέον πως τα μηχανήματα από τις πολλαπλές διαρροές υδραυλικού λαδιού σε όλα τα σημεία του μηχανήματος έργου ( ΟΣΜΕ ) είναι άκρως επικίνδυνα στη παραμικρή ανάφλεξη και είναι βέβαιο πως ο χειριστής δε θα προλάβει να σωθεί διότι οι διαρροές θα επιταχύνουν το έργο της φωτιάς!

Ειδικά αυτό το γεγονός από μόνο του επιτάσσει την άμεση ανάκληση λειτουργίας του λιμανιού με τη παρέμβαση εισαγγελέα…