«Φρένο» στην προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων για την ενίσχυση του στόλου της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας έβαλε το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το σώμα απέρριψε την ανάθεση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της προμήθειας των οχημάτων στην εταιρεία που κέρδισε τον διαγωνισμό, βάζοντας σε περιπέτειες τον ΟΑΣΘ, που επένδυε στα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία για να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Μιλώντας στη Voria.gr κύκλοι του υπουργείου ανέφεραν ότι η απόφαση αυτή δεν είναι τελεσίδικη, ωστόσο θεωρείται δεδομένο πλέον ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στην προμήθεια, που αρχικά υπολογιζόταν στα τέλη Σεπτεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απόφαση αφορά για το τμήμα 5 του μεγάλου διαγωνισμού για την προμήθεια λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την προμήθεια συνολικά 250 ηλεκτρικών οχημάτων, 12 μέτρων, με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα, μαζί με τους φορτιστές βραδείας φόρτισης αλλά και τους ταχυφορτιστές τους, εκ των οποίων τα 100 – 130 θα πάρει ο ΟΑΣΘ. Προσωρινός ανάδοχος του συγκεκριμένου τμήματος του διαγωνισμού αναδείχτηκε η κινεζική εταιρεία YUTONG BUS CO. LTD η οποία κατέθεσε προσφορά ύψους 110.825.000 ευρώ.

Στην απόφαση που ελήφθη κατά πλειοψηφία (μεταξύ των διαφωνούντων ήταν και ο εισηγητής πάρεδρος) επισημαίνεται ότι -κάτι που αποτέλεσε βασικό αιτιολογικό- η ανάδοχος εταιρεία δεν προέρχεται από χώρα που έχει υπογράψει συμφωνίες προώθησης και αμοιβαίας προστασίας επενδύσεων ή ανάλογες οικονομικές συμφωνίες/συμβάσεις με την Ελλάδα. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «συνέτρεξε ουσιώδης νομική πλημμέλεια στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, συνιστάμενη στη συμμετοχή (πολλώ δε μάλλον και στην κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού), του οικονομικού φορέα YUTONG BUS CO. LTD ο οποίος δεν ανήκει στους δικαιούμενους συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 255 παρ. 1 του νόμου 4412/2016».

Μιλώντας στη Voria.gr, κύκλοι του υπουργείου σημείωναν ότι το ζήτημα αυτό δεν τέθηκε καν στις προσφυγές που κατατέθηκαν από τις ευρωπαϊκές εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό όταν βγήκαν τα τεύχη στον αέρα και οι αξιολογήσεις των διαγωνιζομένων. Επισήμαναν, δε, ότι η εν λόγω εταιρεία έχει πουλήσει σε άλλες δέκα ευρωπαϊκές χώρες με το ίδιο σχήμα, ενώ και η Ελλάδα έχει κάνει σοβαρές προμήθειες από την Κίνα. Άλλωστε, όπως εξήγησαν, το 95% των μπαταριών διεθνώς έρχονται από την Κίνα, ενώ όλες οι σοβαρές εταιρείες που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη έχουν πολύ μεγάλο κομμάτι της παραγωγής τους στη συγκεκριμένη χώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η απόφαση αυτή δεν σημαίνει ότι ματαιώνεται ο διαγωνισμός, ο οποίος έγινε με όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Αυτό απομένει να γίνει αποδεκτό από το Ελεγκτικό Συνέδριο με τις διαδικασίες που ακολουθούνται», είπαν χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι προβλέπεται σειρά νομικών διαδικασιών μέχρι το τελικό στάδιο, που είναι η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Σε κάθε περίπτωση, το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, σενάριο που έτσι κι αλλιώς ήταν δύσκολο, πλέον θεωρείται απίθανο και η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 25ης Ιουνίου θα πρέπει να επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να καλύψει τον χαμένο χρόνο και να ολοκληρωθεί η προμήθεια μέχρι τέλος του χρόνου, σημείο – ορόσημο για τον οργανισμό, καθώς λήγει τόσο η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, όσο και η σύμβαση του leasing για τα 220 λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα στην πόλη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης