Για το Σκοπιανό, και όχι μόνο, μίλησε χθες το πρωί ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος από το γραφείο του στην Καλαμάτα. Ειδικότερα, σε ερώτηση που του τέθηκε για το Σκοπιανό, είπε ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας εκφράσθηκε και πήρε θέση απέναντι σε αυτό το επίκαιρο ζήτημα της ονομασίας του νέου κράτους που μέχρι σήμερα χαρακτηριζόταν ως Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, όπως για πολλά θέματα που αφορούν στην ελληνική κοινωνία εκφράζει την αγωνία της, μεταφέροντας έτσι την αγωνία του λαού και του ποιμνίου της.

Όπως είπε, θεωρεί ότι η Εκκλησία δεν έκανε πρόταση ονόματος, αλλά ανέφερε ότι το όνομα Μακεδονία, εάν είναι στοιχείο του συνθετικού ή του διπλού ονόματος, θα αποτελέσει αιτία δυσθυμίας και μη αποδοχής από μέρους του ελληνικού λαού, μεταφέροντας με αυτόν τον τρόπο αυτό το οποίο οι μητροπολίτες της Μακεδονίας και της Βορείου Ελλάδος ακούν καθημερινά από το ποίμνιό τους, αλλά και τις παν-μακεδονικές οργανώσεις που υπάρχουν στο εξωτερικό. Συνεπώς, η Εκκλησία, συνέχισε, με την απόφασή της αυτή δε χαράζει πολιτική και αδίκως χαρακτηρίστηκε από κάποια κυβερνητικά στελέχη ότι συντάσσεται με τη Χρυσή Αυγή.

Κατά τη γνώμη του, και άλλοι κομματικοί σχηματισμοί και, μάλιστα, σχηματισμός που είναι συγκυβερνών έβγαλε ανακοίνωση ότι δε δέχεται τη χρήση του όρου Μακεδονία, αλλά κανείς δεν τόλμησε από τα κυβερνητικά στελέχη να βγει να δώσει αυτόν το χαρακτηρισμό, ότι δηλαδή συντάσσονται με τη Χρυσή Αυγή.

Επίσης, συμπλήρωσε ότι αυτό που θα χρησιμοποιηθεί ως όνομα για το νέο κράτος δεν είναι απλά μια ονομασία η οποία θα το χαρακτηρίσει στις διεθνείς του σχέσεις, και θα προσδιορίσει την εσωτερική δομή ή την παρουσία του στο ίδιο το κράτος. Αφού, όπως εξήγησε, εάν η ονομασία περιέχει το όνομα Μακεδονία, είναι μια αμφισβήτηση της ιστορικότητας και της ιστορικής εδαφικότητος αυτού που σήμερα ονομάζουμε Μακεδονία. Επίσης, και τα παράγωγα αυτής της ονομασίας, όπως η γλώσσα που θα ομιλεί το κράτος αυτό, η εθνικότητα που θα αναγνωρίζεται σε αυτό ή η υπηκοότητα των πολιτών. Κλείνοντας ανέφερε την Εκκλησία που θα δημιουργηθεί σε αυτό το κράτος.

Τα παραπάνω, όπως είπε, είναι παράγοντες που αφορούν στο ιστορικό παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον του συγκεκριμένου κράτους, παράγοντες που θα χαρακτηρίζουν και τη σχέση του με την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Αλβανία, αλλά και προς τη Σερβία.

Έτσι από το πώς θα χαρακτηριστούν οι παραπάνω παράγοντες, συνακόλουθα θέματα προς την ονομασία του κράτους, θα επιβεβαιωθεί ή όχι ο αλοτροπισμός της χώρας αυτής έναντι τρίτων.
Για αυτό και η Εκκλησία επιμένει ότι θα πρέπει να υπάρξει σύνεση, μια σκέψη σωστή, ώστε η χρήση του νέου ονόματος να μη δημιουργήσει παρεπόμενες συνέπειες ή απώλειες.
Πηγή: tharrosnews.gr