Καλοκαίρι, διακοπές και διατήρηση βάρους

Καλοκαίρι, διακοπές και διατήρηση βάρους
Περιμένουμε πώς και πώς την ώρα για να ετοιμαστούμε για την παραλία. Ωστόσο, κάτι μας απασχολεί. Τι θα φάμε και πώς θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας, δίχως να πάρουμε κιλά;

Όπως επισημαίνει η διαιτολόγος- διατροφολόγος Σταματίνα Αντωνίου, προσέχοντας αρκετά τη διατροφή μας το καλοκαίρι, μπορούμε να διατηρήσουμε το βάρος μας σταθερό ή ακόμα και να το μειώσουμε, με λίγη παραπάνω κινητικότητα.

Αυτό που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι η σωστή ενυδάτωση. Αυξημένη κατανάλωση νερού, φρούτων και χυμών. Η αυξημένη θερμοκρασία έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη αποβολή ιδρώτα, δηλαδή αποβολή ηλεκτρολυτών από το σώμα και τη διατάραξη της ισορροπίας υγρών του σώματος, που πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα. Για την ισορροπία των υγρών στο σώμα χρειάζεται μία πρόσληψη νερού, που να υπερβαίνει το 1,5 λίτρο την ημέρα.

Ξεκινήστε με πρωινό, ακόμη κι αν ξυπνάτε αργότερα απ’ το συνηθισμένο. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει μια μερίδα γαλακτοκομικού και μια μερίδα δημητριακών. Μπορείτε να τρώτε επιπλέον με το πρωινό σας και ένα με δύο φρούτα.

Όσο αφορά τώρα στο κυρίως γεύμα της ημέρας, καλό θα ήταν αυτό να είναι ένα την ημέρα, ή το μεσημέρι, ή το βράδυ. Αυτό θα περιλαμβάνει σίγουρα ένα πιάτο σαλάτα εποχής, που μπορεί να συνοδεύεται με ζωικές τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Άλλοτε, με ψάρι ή θαλασσινά, άλλοτε με κρέας ή με κοτόπουλο.

Από τις πρωτεΐνες ο οργανισμός θα πάρει τα απαραίτητα αμινοξέα για τη σύνθεση των ιστών και για τη συντήρηση του οργανισμού, αντικαθιστώντας γενικά τις φθορές του. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονισθεί ότι υπερβολική κατανάλωση πρωτεϊνών και αμινοξέων μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση, σε απώλειες ασβεστίου, σε βλάβες των νεφρών αλλά και σε παχυσαρκία.

Από την άλλη, οι υδατάνθρακες αποτελούν τη βασική «καύσιμη ύλη». Καλό είναι να καταναλώνετε καθημερινά τροφές, όπως προϊόντα ολικής αλέσεως, όπως ζυμαρικά, δημητριακά, ψωμί, αλλά και φρούτα και λαχανικά. Ένα κουτάκι ή ένα ποτήρι χυμός (10-20) λεπτά πριν το γεύμα, θα σας βοηθήσει να κάτσετε με ηρεμία στο τραπέζι, απομακρύνοντας αυτό το δυσάρεστο αίσθημα την άκρατης πείνας.

Αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, όπως είναι τα μαγειρευτά φαγητά, τα κόκκινα κρεατικά και τα τηγανητά. Και αυτό γιατί ο οργανισμός επιβαρύνεται ιδιαίτερα με τη διαδικασία της πέψης και εμφανίζονται συμπτώματα δυσπεψίας, υπνηλίας, δυσφορίας, αυξημένης εφίδρωσης μετά το γεύμα.

Ωφέλιμο θα ήταν να αποφεύγεται η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ, καφέ, αναψυκτικών τύπου cola, διότι έχουν διουρητική δράση, επιβαρύνουν σε κενές θερμίδες (ζάχαρη) τον οργανισμό και εντείνουν ιδιαίτερα την κατάσταση αφυδάτωσής του.

Είναι λάθος να χαλαρώσετε. Το αντίθετο μάλιστα! Βόλεϊ, ρακέτες ακόμη και περπάτημα στη παραλία ενδείκνυνται. Μπορούμε, επίσης, να κάνουμε, ασκήσεις και μέσα στο νερό. Ακόμη και αν δεν ξέρουμε κολύμπι, η συνεχής κίνηση στο νερό είναι ευεργετική στην κυτταρίτιδα, δυναμώνει, σφίγγει όλο το σώμα και γυμνάζει το στήθος, την κοιλιά, τα χέρια και τα πόδια.

Προτεινόμενα σνακ για την παραλία:

• τοστ με τυρί – γαλοπούλα, χαμηλά σε λιπαρά
• ένα μικρό μπολ φρέσκα φρούτα κομμένα σαν σε φρουτοσαλάτα
• παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη
• γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με προσθήκη κάποιου μικρού εποχιακού φρούτου
• μια μέτρια ποσότητα ανάλατων ωμών ξηρών καρπών
• μια μπάρα και ένα φρέσκο φρούτο / ή ένα κουτάκι χυμός
• 1 μικρό παγωτό χαμηλό σε θερμίδες ή μια γρανίτα.

Τις παραπάνω εναλλακτικές προτάσεις μπορείτε να τις απολαύσετε δίχως ενοχές, διατηρώντας ταυτόχρονα τη σιλουέτα σας. Καλό είναι να τις προσλαμβάνετε, δυο με τρεις ώρες μετά τα κύριο γεύμα σας, σε συνδυασμό πάντα με κάποιο φρούτο ή φυσικό χυμό. Κάποια από τα παραπάνω τρόφιμα είναι φτωχά σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, ενώ μερικά περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες ή συνδυάζονται με πρωτεΐνη (γάλα, γιαούρτι), στοχεύοντας στον έλεγχο της πείνας αλλά και την καλή λειτουργία του βασικού μεταβολισμού μας.

Όσον αφορά στις νυχτερινές εξορμήσεις σας, πρέπει να ξεκινούν με περπάτημα και να συνοδεύονται λίγο αργότερα με χορό. Σε ό,τι έχει να κάνει με το ποτό, καλό είναι να επιλέξετε καθαρό αλκοόλ και όχι κάποιο «γλυκό» ποτό που θα περιέχει ζάχαρη ή στο οποίο έχει προστεθεί κάποιο αναψυκτικό, τύπου cola. Ιδανική λύση είναι το κρασί και η μπίρα. Αρκεί να είναι με μέτρο η κατανάλωσή τους.

Να θυμάστε ότι στις διακοπές μάς επιτρέπεται να «ξεφύγουμε» και λίγο και να απολαύσουμε τις μικρές χαρές της ζωής, χωρίς ενοχές, έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι η ισορροπία είναι το «κλειδί» στην επιτυχία.

Πηγή: MediDiatrofi.blogspot.com

Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012, 13:27