Δεκάδες πολύτιμοι πίνακες, οι οποίοι θεωρείτο πως ήταν ασφαλείς στο μουσείο Munch του Όσλο, σήμερα αγνοούνται, ενώ ανακοινώθηκε ότι διετάχθη έρευνα.
Αγνοείται η τύχη 47 έργων τέχνης, όπως ανακοίνωσε συγκλονισμένος εκπρόσωπος του μουσείου, ο οποίος έκανε την παράδοξη δήλωση ότι «η απώλεια είναι μεγαλύτερη από εκείνη που αναμενόταν».
Πέρυσι το μουσείο του Όσλο είχε παραδεχθεί στην εφημερίδα « Dagbladet» πως 26 έργα τέχνης εξαφανίστηκαν από τις αποθήκες του. Ανάμεσά τους κι έξι πίνακες του Edvard Munch.
Οι πίνακες που έχουν εξαφανισθεί και προφανώς κλαπεί αποτελούσαν μέρος της συλλογής Stenersen, που περιλάμβανε 900 έργα τέχνης τα οποία είχαν γίνει δωρεά στην πόλη Aker (που σήμερα αποτελεί μέρος της πρωτεύουσας της Νορβηγίας).
To μουσείο
Οι πίνακες είχαν κρεμαστεί στους τοίχους του πανεπιστημιακού «Sogn Student Village» το 1952 και είχαν παραμείνει εκεί έως το 1973.
Περιστατικό κλοπής που είχε συμβεί τότε στάθηκε η αφορμή να ληφθεί από τις δημοτικές αρχές η απόφαση να αφαιρέσουν -για λόγους ασφαλείας- τους πολύτιμους πίνακες που ήταν κρεμασμένοι στους τοίχους των διαδρόμων του Sogn που χρησιμοποιούσαν ως κοιτώνα φοιτητές.
Ο εν λόγω πίνακας που είχε κλαπεί βρέθηκε τυλιγμένος σε πλαστική σακούλα σε κοντινό πάρκο.
Είχαν χαθεί κι άλλοι πίνακες, αλλά οι υπάλληλοι του μουσείου πίστευαν πως μπορούν να βρεθούν επειδή «ενδεχομένως να τους είχαν πάρει πρώην φοιτητές», που είχαν μείνει στο Sogn.
Αφού είχαν παραμείνει 20 χρόνια στις αποθήκες, οι πίνακες της συλλογής Stenersen είχαν εκτεθεί και πάλι δημόσια το 1994, όταν δημιουργήθηκε και το ομώνυμο μουσείο στο Όσλο.
Το 2010 το μουσείο Munch είχε παραλάβει τη συλλογή που περιλάμβανε έργα των Erik Harry Johannesen, Ludvig Karsten, και Kai Fjell, εκτός από του Munch.
Αλλά ούτε το μουσείο Munch μπορούσε να θεωρηθεί ασφαλές, επειδή δύο από τα διασημότερα έργα του, «η Κραυγή» και η «Μαντόνα», είχαν κλαπεί από δύο ενόπλους που είχαν απειλήσει τουρίστες και προσωπικό ένα πρωινό του 2004, κατεβάζοντας τους πίνακες από τον τοίχο. Οι πίνακες είχαν βρεθεί και επιστραφεί στο μουσείο δύο χρόνια αργότερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης