Ο διευθυντής του «Der Spiegel» ανακοίνωσε μια «θεραπεία» λιτότητας για το μεγαλύτερο περιοδικό της Γερμανίας, το οποίο αντιμετωπίζει πτώση των διαφημιστικών εσόδων και της κυκλοφορίας του, σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα από την εφημερίδα «Suddeutsche Zeitung».

«Μόνον ένα σωστό αποτέλεσμα μας επιτρέπει να εγγυόμαστε την οικονομική ανεξαρτησία μας και ως εκ τούτου να διατηρούμε τη δημοσιογραφική ανεξαρτησία μας και την εξαιρετική δημοσιογραφική ποιότητά μας» εξήγησε ο Όφε Ζάφε, διευθυντής του ομίλου Spiegel. «Ο συνολικός τζίρος μας θα μειωθεί φέτος κατά 6% στα 307 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή επιστρέφουμε στο επίπεδο που ήταν το 2003» διευκρίνισε υπογραμμίζοντας το δύσκολο περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται όλα τα μέσα ενημέρωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η έντυπη έκδοση του ”Der Spiegel” έχασε περίπου το 10% των διαφημιστικών εσόδων της και ακόμη και οι εισπράξεις από τη διανομή μπορεί να σημειώσουν πτώση για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια» τόνισε. «Γι’ αυτό πρέπει να κάνουμε οικονομίες και να προσαρμόσουμε τη δομή του κόστους μας» πρόσθεσε ο Ζάφε, διαβεβαιώνοντας ωστόσο πως οι οικονομίες δεν θα γίνουν εις βάρος της ποιότητας του περιοδικού.

Το «Spiegel» πουλά περισσότερα από 900.000 τεύχη κάθε εβδομάδα, σύμφωνα με το γερμανικό γραφείο ελέγχου κυκλοφοριών (IVW). «Οι μισθωτοί του ομίλου Spiegel απολαμβάνουν ιδιαίτερα καλές συνθήκες εργασίας, με υπηρεσίες, αυξημένες κοινωνικές παροχές και έναν μισθό ανώτερο από τον μέσο όρο» ανέφερε μεταξύ άλλων. «Κάτι τέτοιο εξηγείται από το γεγονός πως το προϊόν που παράγουμε είναι αναλόγως ανώτερο από τον μέσο όρο. Εντούτοις, είναι δυνατό να γίνουν οικονομίες σε όλους τους τομείς» διαβεβαίωσε. Ο Ζάφε, πάντως, δεν απέκλεισε ενδεχόμενες περικοπές θέσεων εργασίας, για να «προσαρμόσουμε τη γενική οργάνωσή μας στις διαρθρωτικές αλλαγές στα μέσα ενημέρωσης και στις αλλαγές της αγοράς».

Από παλαιότερη διαφημιστική καμπάνια του περιοδικούΣτη συνέχεια, ο Ζάφε υπογράμμισε πως η ιστοσελίδα του Spiegel είναι κερδοφόρα εδώ και καιρό, ενώ μίλησε θετικά για τη θετική δυναμική των πωλήσεων που φέρνουν εφαρμογές για ταμπλέτες και smartphones. «Όμως, η ανάπτυξη στον ψηφιακό τομέα δεν πρόκειται να αντισταθμίσει μεσοπρόθεσμα τις απώλειες στην καρδιά του επαγγέλματός μας» πρόσθεσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, ας σημειωθεί ότι το τοπίο των γερμανικών μέσων ενημέρωσης συγκλονίστηκε πρόσφατα από την πτώχευσης της εφημερίδας «Frankfurter Rundschau», τον προαναγγελθέντα για τις αρχές Δεκεμβρίου θάνατο των «Financial Times Deutschland» και την πτώχευση του πρακτορείου ειδήσεων DAPD.


Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης