Τι θα γίνει αν απαγορευθούν τα ποδήλατα στην Καλκούτα;

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013, 07:25
Τι θα γίνει αν απαγορευθούν τα ποδήλατα στην Καλκούτα;
H αστυνομία της Kαλκούτα, στην Ινδία, απαγόρευσε τα ποδήλατα σε όλους τους δρόμους, τόσο για την αποτροπή κυκλοφοριακής συμφόρησης - καθώς υπολογίζεται ότι κάθε κάτοικος της πόλης των 14 εκατομμυρίων διαθέτει τουλάχιστον ένα ποδήλατο - όσο και για να μην παρεμποδίζεται η ομαλή ροή των μηχανοκίνητων οχημάτων, δημόσιων και Ι.Χ.

Ο τοπικός διοικητής της Τροχαίας επέβαλε την επέκταση του μέτρου της απαγόρευσης κυκλοφορίας σε ποδήλατα και στους 174 κεντρικούς δρόμους. Το μέτρο εφαρμόστηκε πρώτη φορά το 2008, όταν τα ποδήλατα απαγορεύθηκε να κυκλοφορούν σε 35 κεντρικές οδούς. Η κυκλοφορία τους επιτρέπεται μόνο μετά το απόγευμα, όταν δηλαδή έχουν κλείσει καταστήματα και επιχειρήσεις και οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν επιστρέψει στα σπίτια τους.

Το μέτρο προκάλεσε αμέσως αντιδράσεις, όχι μόνο από ακτιβιστές και θιασώτες των ποδοκίνητων δύο τροχών, αλλά και από περιβαλλοντολόγους και επιστήμονες. «Η απόφαση είναι απαράδεκτη και πρέπει να ανακληθεί. Με τέτοια ατμοσφαιρική ρύπανση στη πόλη, πρέπει κανονικά να ωθούμε τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν ποδήλατα κι όχι να τους σπρώχνουμε ξανά στη χρήση του ρυπογόνου αυτοκίνητου», τονίζει η Ανουμίτα Ρόι Τσοντχουρί, εκτελεστική διευθύντρια ερευνών στο Κέντρο Επιστήμης και Περιβάλλοντος στο Νέο Δελχί.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα απ' όλους το έχουν οι γαλατάδες και οι διανομείς εφημερίδων της Καλκούτας, που θα πρέπει πλέον να διανέμουν τα προϊόντα τους διαμέσου παρακαμπτηρίων οδών και δίχως να τους εντοπίσουν οι τροχονόμοι, οι οποίοι μπορούν να τους σταματήσουν και να τους επιβάλλουν πρόστιμο. «Την πρώτη ημέρα που με έπιασε ένας τροχονόμος, σοκαρίστηκα. Μου είπαν πως το ποδήλατο μου απαγορεύεται να κυκλοφορεί. Αλλά τι μπορώ να κάνω; Δεν έχω άλλη επιλογή, από το να εργάζομαι διακινδυνεύοντας να με σταματήσουν οι αστυνομικοί», σημειώνει ο γαλατάς Μεχμούντ Καν που έχει ήδη εισπράξει… 15 χρηματικά πρόστιμα, το ύψος των οποίων κυμαίνεται από ένα έως τέσσερα ευρώ. Κάτι που εξαρτάται μάλιστα, όπως λέει, «από την καλή ή κακή διάθεση του τροχονόμου».

Η Καλκούτα διαθέτει ένα σχετικά καλό σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών με τραμ, λεωφορεία και υπόγειο σιδηρόδρομο. Ωστόσο, το 11% του πληθυσμού της, δηλαδή κάπου 1.,5 εκατομμύριο άνθρωποι, χρησιμοποιεί καθημερινά το ποδήλατο. Το 54% χρησιμοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες, το 19% επιλέγει να πάει στον προορισμό του με τα πόδια και μόλις το 8% οδηγεί αυτοκίνητο.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013, 07:47