Η τεχνική κατάρρευση στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που σημειώθηκε τη Δευτέρα 28 Αυγούστου, μπορεί να τέθηκε υπό έλεγχο, αλλά το ντόμινο καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνεχίζεται. Εκατομμύρια άνθρωποι έχουν έρθει αντιμέτωποι με ένα ταξιδιωτικό «αλαλούμ» που επηρεάζει τόσο τη χώρας μας, όσο και ολόκληρη την Ευρώπη.

Η διακοπή λειτουργίας του συστήματος άφησε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να εισάγουν χειροκίνητα τις διαδρομές των πτήσεων, αφού τα ψηφιακά συστήματά τους έπεσαν σε μια «δικτυακή» βλάβη του υπολογιστή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακυρώθηκαν περίπου 1.200 πτήσεις

Εκτιμάται ότι 1.200 πτήσεις από και προς τη Βρετανία ακυρώθηκαν, σύμφωνα με την Independent, ενώ χιλιάδες άλλες καθυστέρησαν, δημιουργώντας σύγχυση στους επιβάτες. Οι καθυστερήσεις, φτάνουν και τις 12 ώρες σε ορισμένες περιπτώσεις, και αφορούν τέσσερις στις πέντε πτήσεις στις οποίες εμπλέκονται βρετανικά αεροδρόμια. Υπάρχουν περίπου 80 πτήσεις που έχουν επηρεαστεί για τους επιβάτες από την Ελλάδα.

Η Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS) δήλωσε στις 15:15 το μεσημέρι (τοπική ώρα) της Δευτέρας ότι «εντόπισε και αποκατέστησε» το τεχνικό πρόβλημα, αλλά αργότερα προειδοποίησε πως η αναστάτωση που ακολούθησε θα μπορούσε να διαρκέσει για μέρες. Η NATS επισήμανε επίσης ότι η βλάβη θα διερευνηθεί «πολύ διεξοδικά».

Περίπου ένα εκατομμύριο επιβάτες επρόκειτο να πετάξουν από και προς τη Βρετανία τη Δευτέρα (28/8), ημέρα αργίας για το «νησί», με πολλούς επιβάτες να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις έως και 12 ώρες.

Προειδοποιούν τους επιβάτες για «πολύ μεγάλες» καθυστερήσεις

Η ευρωπαϊκή αρχή εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε για «πολύ μεγάλες» καθυστερήσεις, και τα αεροδρόμια τόσο εντός, όσο και εκτός Βρετανίας ενημέρωσαν τους επιβάτες να προετοιμαστούν για αναμονές και ακυρώσεις. Οι επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να πετάξουν προς τη Βρετανία από ευρωπαϊκά αεροδρόμια δήλωσαν ότι τους είπαν να αναμένουν καθυστερήσεις αρκετών ωρών ή και περισσότερο.

Δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν στο Χίθροου -τον πιο πολυσύχναστο αεροπορικό κόμβο της Ευρώπης-, το οποίο προέτρεψε τους επιβάτες «να ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο μόνο εάν επιβεβαιωθεί ότι η πτήση τους εξακολουθεί να εκτελείται».

«Οι εργαζόμενοι στο Χίθροου εργάζονται όσο πιο σκληρά μπορούν για να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις και να βοηθήσουν εκείνους των οποίων τα ταξίδια έχουν επηρεαστεί», ανέφερε σε ανακοίνωσή του.

Το Γκάτγουικ του Λονδίνου έχει γνωστοποιήσει ότι σχεδιάζει να λειτουργήσει κανονικά την Τρίτη. Ωστόσο, οι επιβάτες έχουν ενημερωθεί να ελέγχουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία πριν πάνε στο αεροδρόμιο.

Το London Stansted δήλωσε επίσης ότι σχεδιάζει να εκτελέσει κανονικό πρόγραμμα πτήσεων την Τρίτη, αλλά πρόσθεσε πως «ο τερματικός μας σταθμός μπορεί να έχει μεγαλύτερη κίνηση από την αναμενόμενη». Και μεγάλες βρετανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Tui και η BA, προειδοποίησαν για «σημαντικές καθυστερήσεις» τους επιβάτες εν μέσω αλλαγών στα δρομολόγια.

Εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβισμένοι

Παράλληλα, εκατοντάδες ήταν οι επιβάτες που έμειναν «εγκλωβισμένοι» σε ισπανικό νησί μετά από την τεχνική βλάβη, όπως γράφει το Sky News. Ήταν μεταξύ των χιλιάδων επιβατών που εγκλωβίστηκαν στο εξωτερικό όταν οι πτήσεις τους ακυρώθηκαν.

Ο Marco McCool δήλωσε ότι περίπου 300 επιβάτες που επέστρεφαν από τα Γκραν Κανάρια στο Εδιμβούργο είχαν εγκλωβιστεί στο αεροδρόμιο σε «απολύτως σοκαριστικές» συνθήκες, χωρίς φαγητό, χωρίς διαμονή και χωρίς αρκετό νερό.

Είπε ότι οι ταξιδιώτες ενημερώθηκαν αρχικά για την καθυστέρηση της πτήσης τους πριν φτάσουν στην πύλη, για να μάθουν μετά ότι η πτήση ακυρώθηκε επειδή το προσωπικό του αεροσκάφους είχε συμπληρώσει το συνιστώμενο ωράριο εργασίας. Στη συνέχεια, οι εγκαταλελειμμένοι ταξιδιώτες ενημερώθηκαν ότι η επόμενη απευθείας πτήση θα καθυστερούσε τουλάχιστον άλλη μια εβδομάδα και ότι υπήρχε «μηδενική πιθανότητα» για πτήση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εγκλωβισμένοι επιβάτες έπρεπε να μείνουν στο αεροδρόμιο, ενώ περίμεναν περισσότερες πληροφορίες, επειδή δεν μπορούσαν να κλείσουν κατάλυμα. Περιέγραψε παιδιά που κοιμόντουσαν στο πάτωμα και χρησιμοποιούσαν τις βαλίτσες τους ως μαξιλάρια, ενώ κατσαρίδες σέρνονταν εκεί κοντά.

Ο κ. McCool δήλωσε ότι στους επιβάτες δόθηκε αρχικά ένα καφάσι με μπουκάλια νερού -αλλά όχι αρκετά για όλους- και δεν τους δόθηκε φαγητό ή κουπόνια.

Ο ίδιος πολίτης δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία είχε πει στους επιβάτες ότι θα μπορούσαν να κλείσουν κατάλυμα και στη συνέχεια να ζητήσουν τα χρήματα πίσω, αλλά όλα τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα Airbnb ήταν ήδη κλεισμένα. Στους επιβάτες είπαν ότι μπορούσαν να κάνουν κράτηση σε άλλες αεροπορικές εταιρείες, αλλά τόνισε ότι «οι πτήσεις έχουν εκτοξευθεί στα ύψη» και κάθε διαδρομή προς το Ηνωμένο Βασίλειο συνεπάγεται πολλές συνδέσεις, με ορισμένες να διαρκούν έως και 48 ώρες.

«Δεν πιστεύω ότι δεν μπορούν να κάνουν άλλη πτήση», δήλωσε ο κ. McCool. «Είμαστε εγκλωβισμένοι χωρίς επιλογές. Είμαστε φοιτητές, οπότε δεν έχουμε τα χρήματα για να κλείσουμε άλλη πτήση. Μας άφησαν κυριολεκτικά να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας».

Ερωτηθείς αν η εταιρεία τους προσέφερε αποζημίωση, είπε: «Η εταιρεία δεν έχει προσφέρει αποζημίωση. Δεν έχουμε ιδέα, μας λένε συνεχώς διαφορετικά πράγματα. Τη μια στιγμή (λένε) θα πάρουμε αποζημίωση για τα πάντα, αν κρατήσουμε κάθε μία από τις αποδείξεις μας, αλλά μας είπαν επίσης ότι θα πάρουμε αποζημίωση μόνο για μια νύχτα διαμονής και για φαγητό μιας ημέρας. Ειλικρινά δεν βγάζει νόημα».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης