Σε 8.470 ανήλθαν οι καταγγελίες και τα παράπονα πολιτών – μέσα στο πρώτο οκτάμηνο της τρέχουσας χρονιάς – που απευθύνθηκαν στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.). Το ίδιο χρονικό διάστημα, εξάλλου, οι καταναλωτές – μέλη του Κέντρου ωφελήθηκαν από τη μεσολάβησή του με το συνολικό ποσό των 434.185,28 ευρώ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική, σημερινή ανακοίνωση στη λίστα των καταγγελιών-παραπόνων, την πρωτοκαθεδρία έχει η κατηγορία με τα ελαττωματικά προϊόντα (1.246). Ακολουθούν υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος (1.184), χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (1.184), οι διαμαρτυρίες των καταναλωτών για το πτωχευτικό δίκαιο (937), η κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες (470) και τα παράπονα – καταγγελίες για τουριστικές υπηρεσίες (438).

Αρκετά παράπονα έγιναν και για τον φόρο της δεύτερης κατοικίας (344), τις δημόσιες υπηρεσίες και τις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. (276) αλλά και για ασφαλιστικές υπηρεσίες (204), τα ακατάλληλα τρόφιμα (194), τα ινστιτούτα – γυμναστήρια (190), την παραπλανητική διαφήμιση (162), τα ενοίκια – κοινόχρηστα (160), τις αυξήσεις τιμών (102), τις προκαταβολές (64), τις πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος (50), τις πωλήσεις από απόσταση (44), τη νοθεία καυσίμων (42), τα σούπερ μάρκετ (30) και τις εκπτώσεις (26).

Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο δεύτερο τετράμηνο του 2010 τα παράπονα – καταγγελίες παρουσίασαν σημαντική άνοδο λόγω καλοκαιριού. Σε σύνολο οκταμήνου 2010 ανήλθαν στα 438 και αφορούσαν κατά κύριο λόγο σε ξενοδοχεία και καταλύματα, αεροπορικές εταιρίες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, υπερβολικές χρεώσεις σε καφέ, ξαπλώστρες και σούπερ μάρκετ.