«Ψήφο εμπιστοσύνης» στα βιολογικά προϊόντα εξακολουθούν να δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, παρά την απομείωση της αγοραστικής τους δύναμης εν μέσω κρίσης, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Πέτρος Δασόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων.

Υιοθετώντας καλύτερες πρακτικές στην παραγωγή, οι βιοκαλλιεργητές, σύμφωνα με τον κ. Δασόπουλο, κατάφεραν να ρίξουν το κόστος των προϊόντων τους το 2011, με αποτέλεσμα να αυξήσουν τις πωλήσεις και να διατηρήσουν τον ετήσιο τζίρο τους στα ίδια επίπεδα με το 2010 (γύρω στα 100 εκατ. ευρώ), παρά την οικονομική δυσπραγία, όπως διευκρίνισε ο κ. Δασόπουλος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντική ώθηση στην αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα δίνει η τοποθέτησή τους -συσκευασμένα και φρέσκα προϊόντα- στα ράφια των σούπερ-μάρκετ, απ’ όπου υπολογίζεται ότι προέρχεται το 60% του ετήσιου συνολικού τζίρου της αγοράς, σημείωσε ο κ. Δασόπουλος.

Διευκρίνισε δε, ότι η ψαλίδα στις τιμές των βιολογικών έναντι των συμβατικών κλείνει διαρκώς, με τα πρώτα να είναι κατά 20-30% ακριβότερα από τα δεύτερα.

Μάλιστα, σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού, όπως η Γερμανία και η Δανία, πολλά από τα βιολογικά προϊόντα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά, γεγονός που αποδίδεται στην καλύτερη ενημέρωση των αγροτών για προϊόντα και πρακτικές, που μπορούν να “ρίξουν” το κόστος παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Δασόπουλος εκτιμά πως για να επιτευχθεί το «άνοιγμα» των βιολογικών προϊόντων σε περισσότερους καταναλωτές, απαιτείται άμεσα «η υιοθέτηση ενιαίας στρατηγικής στην τιμολόγησή τους και η θέσπιση ενός μηχανισμού ελέγχου της αισχροκέρδειας που παρατηρείται».

«Ανάλογα με το προάστιο και την πόλη, διαμορφώνεται και η τιμή των βιολογικών προϊόντων. Αυτό πρέπει να παύσει οριστικά και αμετάκλητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιμέλεια:Xρήστος Μαζάνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης