Οι καταγγελίες για γυμναστήρια και κέντρα αδυνατίσματος που χρησιμοποιούν αθέμιτες πρακτικές και δελεαστικές προτάσεις προκειμένου να προσελκύσουν νέους πελάτες, σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων τους, είναι συνεχείς και αέαναες. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε νομοθέτημα ευνοούσε την ασύδοτη και εκμεταλλευτική πρακτική τους. Με τη νέα υπουργική απόφαση Z1-1262/2007, όμως, τίθενται αυστηρότερες προϋποθέσεις και κριτήρια για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Η πλέον συνήθης τακτική είναι η οικονομική εκμετάλλευση και η παραβίαση των δικαιωμάτων των χρηστών των υπηρεσιών αυτών. Όλοι, άλλωστε, θυμούνται ή ακόμη και έχουν «πέσει» θύμα της ιστορίας των γυμναστηρίων “Universal” ή των κέντρων αδυνατίσματος “Beauty and Diet” ή και άλλων, αναγκαζόμενοι να καταβάλλουν, μέχρι και σήμερα, το αντίτιμο για υπηρεσίες που ουδέποτε εκτέλεσαν!

ΣΥΜΒΟΥΛΗ:
Οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίες παρέχονται σε περισσότερες της μίας επίσκεψης και οι οποίες καταρτίζονται από τις μονάδες αδυνατίσματος και τα γυμναστήρια, είναι άκυρες υπέρ του καταναλωτή εάν δεν καταρτιστούν με δύο όμοια πρωτότυπα έγγραφα ένα εκ των οποίων παραδίδεται στον καταναλωτή.

Η σύμβασή σας πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

· το όνομα, την επωνυμία, το διακριτικό τίτλο, την πλήρη διεύθυνση του παρόχου υπηρεσιών, το ΑΦΜ, τη ΔΟΥ, τον Αριθμό Μητρώου της επιχείρησης, καθώς και το όνομα και την ιδιότητα αυτού που συμβάλλεται στο όνομα και για λογαριασμό του,

· τον αριθμό άδειας λειτουργίας της επιχείρησης,

· τη χρονολογία και τον τόπο κατάρτισης της σύμβασης,

· την αναλυτική περιγραφή της φύσης και των χαρακτηριστικών των υπηρεσιών, ιδίως δε την επιμέρους χρονική διάρκεια κάθε συνεδρίας και το συνολικό αριθμό των συνεδριών ανά κατηγορία υπηρεσιών με σαφή διαχωρισμό των τυχόν δωρεάν υπηρεσιών,

· τους όρους εκτέλεσης της σύμβασης και ιδίως τον τρόπο και τον χρόνο παροχής των υπηρεσιών,

· την ολική επιβάρυνση του καταναλωτή (τη συνολική αξία του προγράμματος με ανάλυση της αξίας της κάθε μεμονωμένης υπηρεσίας που θα περιέχεται σε αυτό) και τους όρους πληρωμής και ιδίως τον τρόπο και τον χρόνο παροχής των υπηρεσιών και ιδίως δε σε περίπτωση πίστωσης του τιμήματος ή πληρωμής με δόσεις, να μνημονεύονται τα οριζόμενα στις υφιστάμενες διατάξεις περί καταναλωτικής πίστης (ΚΥΑ Φ-1 983 / 1991 – ΦΕΚ 172 Β΄ ), όπως εκάστοτε αυτές ισχύουν και ιδίως το Συνολικό Ετήσιο Πραγματικό Ποσοστό Επιβάρυνσης (ΣΕΠΠΕ),

· χωριστό έντυπο, υπόδειγμα δήλωσης υπαναχώρησης του καταναλωτή από τη σύμβαση,

· τη δυνατότητα εξώδικης επίλυσης διαφορών με προσφυγή στις Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού ή στον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε ότι:

· Έχετε δικαίωμα να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση αναιτιολογήτως εντός (30) ημερολογιακών ημερών από την επομένη της παραλαβής του πρωτοτύπου της σύμβασης, η οποία θα πρέπει να γίνεται με ευθύνη του προμηθευτή κατά την ημερομηνία υπογραφής της, εκτός εάν σε αυτή προβλέπεται μεγαλύτερη προθεσμία.

· Αποστέλλετε τη δήλωση υπαναχώρησής σας προς το γυμναστήριο ή το κέντρο αδυνατίσματος, εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας, εγγράφως με επιστολή – δήλωση υπαναχώρησης (υπόδειγμα)

· Η λύση της σύμβασής επέρχεται από την ημερομηνία παραλαβής της δήλωσης υπαναχώρησης από τον προμηθευτή, εφόσον η αποστολή της με συστημένη επιστολή έλαβε χώρα εντός των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών.

· Δικαιούστε να καταγγείλετε τη σύμβαση οποτεδήποτε, κατά τη διάρκεια αυτής, ακόμη και πριν τη λήξη του συμφωνημένου προγράμματος, οπότε και υποχρεούστε να καταβάλετε το αντίτιμο των υπηρεσιών που σας έχουν αποδεδειγμένα παρασχεθεί.

· Οφείλετε να καταβάλετε αποζημίωση στην επιχείρηση ποσοστού μέχρι 2,5% επί της αξίας του υπολοίπου ανεκτέλεστου προγράμματος και το οποίο θα προβλέπεται στη σύμβαση ρητά.

· Καταβάλετε και σε περίπτωση υπαναχώρησης το αντίτιμο μόνο για τις υπηρεσίες που σας έχουν αποδεδειγμένα παρασχεθεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Είναι άκυροι όροι κατά τους οποίους παρεχόμενη έκπτωση δεν ισχύει σε περίπτωση εκτέλεσης μέρους μόνο των υπηρεσιών ενός προγράμματος και έχουν ως αποτέλεσμα την επανακοστολόγηση των υπηρεσιών.
Απαγορεύεται και είναι άκυρη η προκαταβολή, με οποιονδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένης και της τυχόν εγγραφής, ποσοστού που υπερβαίνει το 2,5% του συμφωνηθέντος συνολικού τιμήματος πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης από τις μονάδες αδυνατίσματος ή τα γυμναστήρια.

Τι πρέπει να προσέχετε κατά τη σύναψη σύμβασης με πίστωση :

· Λάβετε αντίγραφο της σύμβασης που υπογράψατε.

· Ασκήστε το δικαίωμα υπαναχώρησης με δήλωση – έγγραφη όχληση απευθυνόμενη προς τον τρίτο (τράπεζα), ο οποίος υποχρεούται από τη λήψη αυτής να σας απαλλάξει από τυχόν υπόλοιπα οφειλών χρεωμένων σε πιστωτική κάρτα για μη παρασχεθείσες υπηρεσίες.

· Ζητήστε από τα κέντρα αδυνατίσματος και τα γυμναστήρια (όπως άλλωστε υποχρεούνται) να ενημερώσουν σχετικά τον τρίτο (τράπεζα), προκειμένου αυτός να προχωρήσει στην διακοπή περαιτέρω πληρωμών για το μέρος του προγράμματος του οποίου δεν πρόκειται να γίνει χρήση λόγω της υπαναχώρησης ή καταγγελίας της σύμβασης.

· Ζητήστε από τον προμηθευτή (υποχρεούται) σε διάστημα τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση της υπαναχώρησης ή της καταγγελίας, να σας επιστρέψει στη συμφωνηθείσα τιμή τυχόν αχρεωστήτως εισπραχθέντα χρηματικά ποσά ή να σας απαλλάξει από την πληρωμή των δόσεων καρτών ή υπολοίπου οφειλής χρεωμένης σε πιστωτική κάρτα που δεν αντιστοιχούν σε αποδεδειγμένα παρασχεθείσες υπηρεσίες.

· Την ίδια υποχρέωση έχουν οι τράπεζες, οι οποίες σε περίπτωση καταγγελίας ή υπαναχώρησης του καταναλωτή οφείλουν να απόσχουν από κάθε ενέργεια είσπραξης των δόσεων από τον καταναλωτή, στρεφόμενες αποκλειστικά κατά του προμηθευτή προς τον οποίο έχουν τυχόν προκαταβάλλει τα ποσά που αντιστοιχούν σε μη παρασχεθείσες υπηρεσίες.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Σε περίπτωση που το τίμημα καλύπτεται εν όλω ή εν μέρει από πίστωση, η οποία σας έχει χορηγηθεί από τρίτον, δυνάμει συμφωνίας συναπτόμενης μεταξύ του τρίτου και του προμηθευτή και κατά τη διάρκεια της σύμβασης ο προμηθευτής πτωχεύσει ή για οποιονδήποτε λόγο παύσει της εργασίες του, τότε ο τρίτος – πιστωτής δικαιούται να ζητήσει από σας μόνο το τίμημα για το οποίο έχουν παρασχεθεί οι υπηρεσίες και μέχρι το χρόνο που υπήρχε η δυνατότητα παροχής των υπηρεσιών.