Όταν οι «Χαμηλοπήχηδες τής Τηλεόρασης» παρουσιάζουν το «Big Brother».

Κάποτε ο Γούντι Έλεν περιέγραψε την κοντόθωρη νοοτροπία τού Μέσου Αμερικανού

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

με την έξοχη σουρεαλιστική ατάκα

«Οι καλοί Αμερικανοί νομίζουν πως όταν πεθάνουν θα πάνε στο Παρίσι.».

Ε, λοιπόν, η συγκεκριμένη φράση έχει και τη νεοελληνική τηλεοπτική εκδοχή της:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι καλοί πανελίστες νομίζουν πως όταν πεθάνουν θα πάνε στην παρουσίαση τού “Big Brother”.».

 

Ευτυχώς,

ο Γρηγόρης Γκουντάρας και η Ναταλί Κάκκαβα δεν χρειάστηκε να εκμετρήσουν το ζην

προκειμένου να βιώσουν την παραδεισένια κορύφωσή τους.

Ατυχώς,

εμείς ως τηλεθεατές είμαστε υποχρεωμένοι

να υφιστάμεθα τις επιπτώσεις των ονειρώξεων ενός ζεύγους

που μετατρέπει την Παρουσίαση σε συνώνυμη με τον Μικροαστισμό.

 

Η χθεσινή πρεμιέρα τού πλέον εμβληματικού ριάλιτι παγκοσμίως,

έκανε δυσοίωνες ομοιοκαταληξίες  

με την περίφημη ρήση τού Ηράκλειτου «Τα πάντα ρει…»,

καθώς ήταν ΚΑΙ χλιαρή, ΚΑΙ θλιβερή.  

Ναι μεν είναι απολύτως ανθρώπινο που οι δύο σύζυγοι επέχαιραν

για την αναβάθμισή τους στο μιντιακό σύστημα τής χώρας, 

αλλά η πραγματικότητα απεδείχθη -για νιοστή φορά- αμείλικτη

και συμπυκνώνεται στο άρτι εμπνευσθέν απόφθεγμά μου:

«Σε όποια κατσαρόλα κι αν τις βάλεις τις φακές, θα παραμείνουν φακές.».

 

Άμα τη εμφανίσει των δύο παρουσιαστών, ήρθε και η πρώτη κρυάδα·

η Συλλογική Αισθητική επλήγη βάναυσα,

αντικρίζοντας τον εκμοντερνισμένο τσέλιγκα που έχει πουλήσει σε καλή τιμή το κοπάδι του

και ξαναμμένος κατεβαίνει σε κωλάδικο τής επαρχιακής οδού

που συνδέει την Άνω Τραχανοπλαγιά με τα Κάτω Μπαρμπούτσαλα, 

για να απολαύσει την «dolce vita» 

υπνωτισμένος από τα κάλλη τής λυγερόκορμης και απαστράπτουσας ξανθιάς τραγουδιάρας.

 

Όμως, το ενδυματολογικό σκέλος ήταν μόνον η αρχή·

η Εικόνα έδωσε τη θέση της στην Ουσία,

το Σύγκρυο έδωσε τη θέση του στην Ψυχρολουσία.

 

Το «ζευγαράκι τής Αγίας Μικροαστίλας», ο Γρηγόρης Γκουντάρας και η Ναταλί Κάκκαβα,

θεωρούν ότι η συζυγική καθημερινότητά τους και οι προσωπικοί κώδικές τους

αποτελούν στοιχεία που αξίζουν τη διαρκή και επιδεικτική δημοσιοποίηση·

έτσι,

σε κάθε ευκαιρία επιδίδονται σε γλυκανάλατες προσφωνήσεις οικειότητας

και σε άνοστα αλληλοπειράγματα που ευφημιστικώς συστήνονται ως «ερωτική ζήλια»,

αλλά στην πραγματικότητα μαρτυρούν την υφέρπουσα ρουτίνα και ανία.

 

Χαριτωμενιές, λοιπόν.

Χαριτωμενιές συνεχώς.

Χαριτωμενιές που μάς προκαλούν κατατονία

και απευθύνονται σε γερασμένο -έως και λοβοτομημένο- «target group».

Χαριτωμενιές που φτάνουν να έχουν ως περιεχόμενο το Ροχαλητό

και άλλες παρεμφερείς συνήθειες ενός παλαιομοδίτικου ζεύγους.

Χαριτωμενιές που καταλήγουν να ζέχνουν μεσαιωνισμό

και να εκφράζονται άλλοτε με φτηνιάρικες σεξιστικές «ατάκες»,  

και άλλοτε με αδιάκριτους χειρισμούς που παραπέμπουν σε καθυστερημένες κοινωνίες

(εν έτει 2021, είναι από απαράδεκτο έως χυδαίο το γεγονός,

ότι η καλεσμένη τής πρώτης εκπομπής και προηγούμενη νικήτρια τού ριάλιτι,

η Άννα-Μαρία Ψυχαράκη,

εδέχθη επανειλημμένα -είτε υπό τη μορφή ερωτήσεων, είτε υπό τη μορφή αστεϊσμών-

οχλήσεις για την προσωπική της ζωή και για το γεγονός ότι δεν έχει κάνει γάμο).

 

Εν κατακλείδι, 

οι νυν παρουσιαστές τού «Big Brother» δημιουργούν ατμόσφαιρα ναφθαλίνης

και αποπνέουν μία ανυπόφορη αίσθηση πρόωρου γήρατος. 

 

Ο Γρηγόρης Γκουντάρας έχει πιστοποιηθεί στην τηλεοπτική συνείδηση ως ρολίστας·

επί πολλά χρόνια στο πλευρό τής Ελένης Μενεγάκη

και -από κάποια στιγμή και μετά- βολεμένος επαγγελματίας

που οδηγούσε σταθερά τη «Βασίλισσα» στην πτώση

με το τραγικό χιουμοράκι που εμπεριείχαν οι σχοινοτενείς παρακμιακές έρευνές του 

(μιλάμε για δήθεν πιπεράτες έρευνες,

όπου ήταν διάχυτη η σιελόρροια τού καταπιεσμένου και στερημένου Πουριτανού).

Σύντομα, όμως,

η ευφυής Μενεγάκη αντελήφθη ότι η πολυετής κυριαρχία της απειλούταν με εξαφάνιση

διότι η εκπομπή είχε προσβληθεί από «οξεία γκουνταρίτιδα»·

έτσι, η συνεργασία διεκόπη.

 

Κατόπιν, ήρθε το επόμενο βήμα με την παρουσία τού Γκουντάρα στο «Open»,

όπου οι απαιτήσεις ήταν εξαιρετικά περιορισμένες

και έτσι υπήρξε το πρόσφορο έδαφος ώστε να λάμψει ο διάττων… φωστήρ.

 

Και τώρα, το μεγάλο στοίχημα που θα ορίσει εν πολλοίς το μέλλον.

Η παρουσίαση τού «Big Brother» μπορεί να σε απογειώσει,

αλλά μπορεί και να σε ισοπεδώσει.

 

Απ’ την άλλη,

η Ναταλί Κάκκαβα δεν διαθέτει στο μιντιακό βιογραφικό της κάποιαν αξιοσημείωτη επιτυχία·

μάλιστα, σε αντίθεση με τον έχοντα συμπαθητική αύρα σύζυγό της,

η πάλαι ποτέ τηλε-μετεωρολόγος δεν είναι και η πιο ελκυστική περσόνα,

με συνέπεια να καταπίπτουν στο κενό οι προσπάθειές της να εκπέμψει γλυκύτητα.

 

ΗΗΗΗηηηηηηηηηΑΑΑΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ αποτυχία δημιουργίας ενός θελκτικού δημόσιου προφίλ είναι εκκωφαντική·

η στρυφνάδα τής Κάκκαβα διασπείρεται σε χρόνο dt,
τα κατά συνθήκην χαμόγελά της πείθουν ελάχιστους, 

τα σφιγμένα χείλη αδυνατούν να απαγορεύσουν την έξοδο στον ξεχειλίζοντα δεσποτισμό.

 

«Γρηγόρης Γκουντάρας-Ναταλί Κάκκαβα»: 

Ένα ζεύγος που ενσαρκώνει την «Κουλτούρα τής Παντόφλας».

 

Δύο τηλεοπτικά πρόσωπα που εκπροσωπούν στον υπέρτατο βαθμό τον Μικροαστισμό.

Και ποιο είναι το Ίδιον τού Μικροαστού;

Το Ίδιον τού Μικροαστού είναι ότι -αντί να ντρέπεται και να αισχύνεται-

απολαμβάνει την «Κουλτούρα τής Παντόφλας».

 

Εν προκειμένω, τι εστί «Παντόφλα»;

Η «Παντόφλα» σημαίνει βόλεμα, άραγμα, γήρας,

αλλά και μία νομιμοποιημένη μορφή ενδοοικογενειακής βίας·

ποιος θα ετόλμαγε να καταγγείλει στο δικαστήριο

ότι το ταίρι του τον χτυπάει με την παντόφλα

ή ότι τού πετάει παντόφλες κατά τη διάρκεια των συζυγικών τσακωμών..;

 

«Μικροαστός-Παντόφλα»:

Ένα ζεύγος που έχει και τον ανάλογο κουμπάρο,

ο οποίος φέρει το εύγλωττο ονοματεπώνυμο «Χαμηλός Πήχης».

 

Θέλετε ένα πρόσφατο παράδειγμα;

Θυμηθείτε ποιον συμμετέχοντα τού «Survivor»

υπεστήριζαν μετά μανίας και μετ’ απροσχηματίστου μεροληψίας,

ο Γκουντάρας και η Κάκκαβα.

Ναι, καλά θυμάστε, υπεστήριζαν το παράσιτο τού «ριάλιτι επιβίωσης»,

που επί τρεις μήνες εκορόϊδευε τούς πάντες και παρήγαγε τεμπελιά, θρασυδειλία, καπηλεία.

 

Αυτοί οι δύο άνθρωποι, λοιπόν,

ανέλαβαν να παρουσιάσουν την πιο σκληροπυρηνική «αρένα χαρακτήρων»

που έχει γεννήσει η Παγκόσμια Τηλεόραση.

Ως εκ τούτου,

υπάρχει έστω και ένας τηλεθεατής που να πιστεύει

ότι το συγκεκριμένο ζεύγος δύναται

-έστω κι από την «ηλεκτρική καρέκλα» που λέγεται «Παρουσίαση»-

να επιδείξει τη δέουσα αντικειμενικότητα;

«Ούτε κατά διάνοια.» είναι η απάντηση.

 

Εκεί δε, που πιθανότατα θα επέλθει η απόλυτη αυτο-αποδόμηση,

θα είναι όταν κληθούν να αντιμετωπίσουν τις κριτικές στα «social media»·

φοβικοί δημοσιοσχεσίτες καθώς είναι,

αντιμετωπίζουν με τρόμο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

(όπου κι οι ίδιοι δραστηριοποιούνται, πηγαίνοντας σχεδόν πάντοτε με το «ρεύμα»)

και όταν αναποφεύκτως -λόγω τής φύσης τού «Big Brother»- επέλθει κρίση,

θεωρώ ότι θα τούς είναι αδύνατο να αντεπεξέλθουν με σωστή διαχείριση.

 

Συμπληρωματική Σημείωση:

Η χθεσινή πρεμιέρα τού «Big Brother» ήταν μουδιασμένη παρ’ ότι μαγνητοσκοπημένη·

όπερ μεθερμηνευόμενον,

η πραγματική δοκιμασία για το ζεύγος Γκουντάρα-Κάκκαβα

ξεκινά από το «live» τής ερχόμενης Παρασκευής,

όπου οι δύο μικροαστοί παρουσιαστές θα κληθούν να υπερβούν εαυτούς

και να αποκηρύξουν τη βαρετή συζυγική καθημερινότητά τους

ως μέσου επικοινωνίας με τούς τηλεθεατές και τις τηλεθεάτριες.

Ειδάλλως,

ας πάρουν τις παντούφλες τους

και ας αποσυρθούν σε κάποιο ίδρυμα φροντίδας προώρως γηρασμένων μεσηλίκων.

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΛΑΑΑΑΑΑΑ.

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης