Με την ακρίβεια να παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συνεχίζει τη μάχη για την καταπολέμησή της με 4 ακόμη μέτρα, ενώ για την ενίσχυση των καταγγελιών των πολιτών που αφορούν κερδοσκοπικά φαινόμενα δρομολογεί μια σχετική εφαρμογή στα κινητά.

Πρόκειται για μέτρα ρυθμιστικού χαρακτήρα τα οποία έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν ελάχιστα τη λειτουργία της αγοράς και πολύ περισσότερο αδυνατούν να τιθασεύσουν τη λειτουργία των κάθε είδους κυκλωμάτων που εδώ και δύο χρόνια… θησαυρίζουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ιστορικά τέτοιου είδους μέτρα έχουν μια αρχική επίδραση, ψυχολογικής όμως βάσης, που όσο περνούν οι εβδομάδες απομειώνεται ταχύτατα.

Η εντατικοποίηση των ελέγχων για παράδειγμα φέρνει κάποιο αποτέλεσμα λόγω… φόβου, αλλά όσο αυτός απομειώνεται χάνει την επίδρασή της.

Από την άλλη πλευρά γιατί οι έλεγχοι της αγοράς ατονούν και σε περιόδους σαν αυτή πρέπει να εντατικοποιηθούν; Γιατί δηλαδή δεν είναι διαρκείς;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης παραδέχθηκε σήμερα ότι «έχουμε ακριβές τιμές στα σούπερ μάρκετ καθώς δεν έχουν εξαλείφει πλήρως οι παράγοντες αύξησης των τιμών. Έτσι οι αυξήσεις, εν μέρει δικαιολογούνται.
Ωστόσο βλέπουμε ότι αρκετοί παράγοντες κόστους αποκλιμακώνονται (κόστος ενέργειας, μεταφορικά κλπ), οπότε τώρα δημιουργούνται οι συνθήκες κάποιος να θελήσει να εκμεταλλευτεί τις καταστάσεις και να οδηγηθούμε σε πληθωρισμό απληστίας».

Τα τέσσερα μέτρα που λαμβάνονται

Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, τα 4 μέτρα για την ακρίβεια είναι:

– εξασφάλιση μόνιμης μειωμένης τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση. Η μείωση θα είναι 5% για έξι μήνες τουλάχιστον, χωρίς να αφορά την περίοδο των εκπτώσεων, πέρα από άλλες προωθητικές ενέργειες. Η τιμή ραφιού που θα λαμβάνεται ως τιμή «βάσης» για την σύγκριση στους ελέγχους θα είναι η μέση τιμή που ίσχυε μέχρι χθες (19/9) και σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο θα είναι 20.000 ανά κωδικό προϊόντος.

Οι επιχειρήσεις τροφίμων θα επιλέξουν τα προϊόντα με αυτή τη σήμανση τα οποία θα εμφανιστούν στα ράφια προς τα τέλη Δεκεμβρίου.

– Ελέγχονται αυστηρά οι προμηθευτές και η εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους με τις αλλαγές των καθαρών τιμών αγοράς και να δηλώνουν τις τιμές λιανικής, ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής τις επικρατούσες τιμές, αλλά και για να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ.

-Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τις τιμές στα λαχανικά και στα φρούτα. Θα δημοσιεύονται στο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το υπουργείο Aνάπτυξης, ενώ θα συλλέγονται και στοιχεία για αγορές χονδρικής από ευρωπαϊκές αγορές με στόχο την καλύτερη σύγκριση τιμών.

-Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών:
Έρχεται εφαρμογή για την υποβολή άμεσα καταγγελιών από τους πολίτες, ενώ αυτές μπορούν να γίνονται και στο 1520.

«Τον καθιστούμε σύμμαχο, αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών στο 1520 όσο και με ειδική εφαρμογή για καταγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, σημειώνοντας ότι η εφαρμογή θα είναι έτοιμη πριν την περίοδο των Χριστουγέννων.
Σημειώνεται ότι το μέτρο του “καλαθιού του νοικοκυριού” θα συνεχιστεί, ενώ στο “καλάθι των μαθητών” προκύπτει μεσοσταθμική μείωση μέχρι και 20%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης