Επιβεβαίωσαν τον ηγετικό τους ρόλο οι Έλληνες εφοπλιστές και το 2023, καθώς πρωταγωνίστησαν στις ναυπηγήσεις πλοίων.

Ωστόσο, αν και οι ασιάτες επενδυτές υποχώρησαν σε επενδύσεις οι Γιαπωνέζοι πλοιοκτήτες ανήλθαν στη δεύτερη θέση πίσω από τους Έλληνες. Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές επενδύσεις καταγράφονται ως ιδιαίτερα δυναμικές σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ιδιαίτερη προτίμηση» έδειξαν στα δεξαμενόπλοια οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, δαπάνησαν 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια ποσό που είναι κατά 60% αυξημένο σε σύγκριση με το 2022 και αποτελεί το 16% των συνολικών επενδύσεων που δόθηκαν παγκοσμίως για ναυπηγήσεις και έφτασαν τα 115 δισεκατομμύρια.

Δόθηκαν παραγγελίες για 267 νεότευκτα με μεταφορική ικανότητα 26,6 εκατομμυρίων dwt το 2023 που είναι το υψηλότερο επίπεδο από το 2013 όταν οι ελληνικές παραγγελίες είχαν φτάσει τις 388 και τα 32,4 εκατομμύρια τόνους.

Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών των Ελλήνων αντιπροσωπεύει σήμερα το 10% του συνολικού υφιστάμενου στόλου τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην κορυφή των Ελλήνων με παραγγελίες για νεότευκτα βρίσκονται ο Γιώργος Προκοπίου και ο Γιώργος Οικονόμου σύμφωνα με την έρευνα.

Στα δεξαμενόπλοια υπέγραψαν συμβόλαια που αντιπροσωπεύουν συνολική μεταφορική ικανότητα 15 εκατομμυρίων dwt σε σύνολο διεθνών παραγγελιών μεταφορικής ικανότητας 26,6 εκατομμυρίων dwt ποσοστό 56,6%.

Στον αντίποδα άλλες ναυτιλιακές δυνάμεις έμειναν πίσω. Οι Γιαπωνέζοι πλοιοκτήτες που ήταν οι δεύτεροι μεγαλύτεροι επενδυτές σε νεότευκτα πλοία, μείωσαν πέρσι τις επενδύσεις τους κατά 11% σε σύγκριση με το 2022 στα 16,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι παραγγελίες των Κινέζων πλοιοκτητών μειώθηκαν επίσης κατά 34% στα 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι μειωμένες παραγγελίες των Ασιατών είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά από το 2018 να τους ξεπεράσουν οι Ευρωπαίοι οι οποίοι επένδυσαν συνολικά 53,6 δισεκατομμύρια έναντι 45,6 των ασιατικών πλοιοκτητών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης