Στη δημιουργία κέντρου καινοτομίας για τα logistics εντός του λιμένος της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στο κτήριο των Παλαιών Στάβλων, αναμένεται να προχωρήσει ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ), όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σωτήρης Θεοφάνης.

Μιλώντας από το βήμα του 7ου εξαγωγικού συνεδρίου Export Summit, που διοργανώνει σήμερα στην πόλη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Γνωστοποίησε μάλιστα ότι την επόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί στην Εκτελεστική Επιτροπή της εταιρείας η ανάθεση της σχετικής μελέτης.

         Στο μεταξύ, κατά τον κ.Θεοφάνη, τα θέματα κομβικής σημασίας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχουν να κάνουν τόσο με το αν αυτό θα καταφέρει ή όχι να αυξήσει την εμπορευματική κίνησή του κατά 10% ή 15% ή τα κέρδη μετά φόρων του κατά 50% ή 70%, αλλά περισσότερο με το αν θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στα εξής τρία ζητήματα:

   -Πρώτον, αν το λιμάνι θα καταφέρει να αποκαταστήσει τον ιστορικό ρόλο του ως κέντρο φορτίων. «Η Θεσσαλονίκη ήταν ιστορικά ένα κέντρο φορτίων. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει λοιπόν είναι να αποκατασταθεί ως τέτοιο.
Να γίνει το μεγάλο έργο, η επέκταση της έκτης προβλήτας, το συντομότερο δυνατόν, χωρίς καθυστερήσεις, να γίνουν στη συνέχεια ει δυνατόν τα δύο συνοδά έργα -που δεν είναι υποχρεωτικές επενδύσεις- για το συμβατικό φορτίο, δηλαδή η επέκταση του κρηπιδώματος 24 και η ενοποίηση της 4ης και της 5ης προβλήτας, γιατί και τα bulk carriers και τα γενικού φορτίου είναι μεγάλα πλοία και για να πετύχεις οικονομίες κλίμακας πρέπει να έρχονται στο λιμάνι μεγάλα πλοία. Το να γίνουν αυτά που περιέγραψα το συντομότερο είναι το πρώτο θέμα» σημείωσε ο κ.Θεοφάνης.

   -Δεύτερον, ν’ ανταποκριθεί η Πολιτεία στις ανάγκες για οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένος. «Κι αυτό δεν είναι αίτημα, είναι υποχρέωση (της Πολιτείας). Έχει ιδιαίτερα καθυτερήσει αυτή η διαδικασία. Δεν άκουσε η ελληνική Πολιτεία όταν εμείς (οι ιδιώτες επενδυτές) βάζαμε θέμα να είναι back-to-back το θέμα (των συνδέσεων του λιμένος) στη σύμβαση παραχώρησης και βεβαίως υπάρχει λογική μετακύλιση των ημερομηνιών έναρξης των έργων, η οποία μπορεί να οδηγήσει στο να ολοκληρωθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις οι δικές μας κι όχι αυτά έργα, που αυτό είναι το σοβαρότερο ζήτημα» υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ.

    -Τρίτον, το ζήτημα που έχει να κάνει με τη στρατηγική των μετόχων, αλλά και με την εθνική στρατηγική, δηλαδή το πώς θα αναπτυχθεί και θα αποδώσει το δίκτυο είτε ιδιόκτητων είτε συνεργαζόμενων εμπορευματικών κέντρων στις διπλανές χώρες, κάτι που «κι αυτό έχει σχέση και με την κατάσταση του σιδηροδρόμου και με την πιθανότητα να λειτουργήσει ομαλά η λειτουργία των ιδιωτικών, πλέον, σιδηροδρομικών επιχειρήσεων».

   Στο μεταξύ, σχολιάζοντας την πρόταση που κατέθεσε νωρίτερα σήμερα, από το βήμα του ίδιου συνεδρίου, ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, για ανάληψη ρόλου από τη Θεσσαλονίκη και στην ανάπτυξη των ενδοποτάμιων μεταφορών, ο κ.Θεοφάνης είπε χαρακτηριστικά ότι το σχέδιο για τον «πλωτό Αξιό» μπορεί να είναι πολύ ωραίο έργο, αλλά θα αποδειχθεί κενό γράμμα, αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες λιμενικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και αν δεν έχουν δημιουργηθεί τα αναγκαία “dry ports” (σ.σ. εμπορευματικά κέντρα “δορυφόροι” των λιμανιών).