Κρίση είναι θα περάσει, αλλά έως τότε τα οικονομικά στοιχεία θα αποδεικνύουν το μεγάλο πρόβλημα που έχει επιφέρει στην τσέπη των καταναλωτών -Ελλήνων και Ευρωπαίων.
Σύμφωνα με την Εurostat, η αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα το 2008 αναλογούσε στο 95% της αγοραστικής δύναμης του μέσου Ευρωπαίου (95 μονάδες), σε σχέση πάντα με το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν ανά κάτοικο.
Επί της ουσίας, οι Έλληνες καταναλωτές έχασαν το 2008 κάπου 3 μονάδες αγοραστικής δύναμης (προηγούμενη μέτρηση μας έφερνε στο 98%), με τον μέσο κοινοτικό όρο να βρίσκεται στις 100 μονάδες.
Βεβαίως, η άσχημη εξέλιξη δεν αφορά μόνο εμάς ,αλλά το σύνολο σχεδόν των Ευρωπαίων καταναλωτών, καθώς η αγοραστική δύναμη στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, σαφώς μειωμένη.
Για παράδειγμα, απώλειες εμφανίζουν το Λουξεμβούργο (23 μονάδες ΣΜΑΔ λιγότερες απ’ ό,τι το 2007), η Αυστρία (5 μονάδες), η Σουηδία (5 μονάδες), ενώ στο χειρότερο επίπεδο της ευρωζώνης είναι η Σλοβακία (67 μονάδες) και η Πορτογαλία (75 μονάδες).
Από τον πίνακα που δημοσιεύει η Εurostat, φαίνεται η τεράστια απόσταση που χωρίζει εισοδηματικά της κοινοτικές χώρες μεταξύ τους, αν ληφθεί υπόψη λ.χ. ότι το κατά κεφαλή ΑΕΠ του Λουξεμβούργου είναι 253 μονάδες και της Βουλγαρίας μόλις 40 μονάδες.
