Μαριάννα Λαγουμίδη. Σύμβουλος παιδιού, εξειδικευμένη στη δυσλεξία

Η διασκέδαση αρχίζει τώρα που κλείσανε τα σχολεία. Ανέμελα πια, ζουν κάποια παιδιά, το καλοκαίρι τους. Καλοκαίρι! Μπάνια! Παιχνίδια! Παγωτά! Παγκόσμια αποδεκτή είναι η σημασία του παιχνιδιού στην προσωπικότητα του παιδιού –σε ανάπτυξη, εκπαίδευση, ψυχισμό, χαρακτήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας συμμετέχει σε παιχνίδια, ας «τριγυρνά» σε περιοχή κοντά τους γονείς, ας γνωρίζει καινούριους φίλους! Αυτές οι εμπειρίες τις μέρες του παραθερισμού συναποτελούν τον ολιστικό τρόπο εκπαίδευσης το καλοκαίρι.

Γιατί το παιδί:

-Αποβάλλει στρες και άγχος του χειμώνα καθώς καμιά δραστηριότητα του καλοκαιριού δεν είναι υποχρεωτική. Δεν υπάρχουν τεστ, έλεγχος, τιμωρία, όπως στα σχολεία το χειμώνα. Μόνο η αυστηρότητα από τους συμπαίκτες και οι μεταξύ τους αθώοι καβγάδες, ακούγονται στη γειτονιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Ωριμάζει και αποκτά συνείδηση των κινδύνων, καθώς παίζει μακριά από το γονιό. Συνεπώς. Αρχίζει η αυτοπροστασία του

-Εξασκεί την εξυπνάδα ή και την πονηριά του, για να μπορέσει να επιβιώσει στη βία της μεγάλης ομάδα των παιδιών.

-Αποκωδικοποιεί τα μηνύματα της ομάδας, τον τρόπο ζωής της κάθε οικογένειας και ευαισθητοποιείται σε κάθε συμπεριφορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Κοινωνικοποιείται με τους φίλους της γειτονιάς. Μιλάει, διεκδικεί, προτείνει, μαλώνει, κάνει πλάκα. Η Ηλιάνα, ένα εσωστρεφές 15χρονο κορίτσι, έχει μόνο μια φίλη στο σχολειό –στο εξοχικό, συναναστρέφεται με περισσότερους από 8 συνομήλικους.

-Επαναλαμβάνει το μέτρημα(1,2,3,4,5), υπολογίζει, για παράδειγμα, αν περισσεύει ένας ή δυο τερματοφύλακες ή πώς θα μοιράσει δίκαια τα σύκα.

-Απαντά στα Αγγλικά, στον τουρίστα που αναζητά μια ταβέρνα ή ένα ξενοδοχείο.

-Γυμνάζει το σώμα του κολυμπώντας.

Ειδικότερα μιλώντας για τα έξυπνα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακή δυσκολία ή δυσλεξία, επιλέγουν το παιχνίδι ή δραστηριότητα που ανταποκρίνεται στις ικανότητές τους. Η αυτοπεποίθηση ενισχύεται με αυτό τον τρόπο. Ίσως αργότερα, προσπαθήσουν να παίξουν το «δύσκολο» παιχνίδι που απέρριψαν πριν, με την παρόρμηση της ομάδας. Έτσι με έμμεσο τρόπο, ακολουθούν το Βιωματικό Τρόπο Εκπαίδευσης της Δυσλεξίας, τον πιο αποδεκτό σήμερα τρόπο.

Οι γονείς
από την πλευρά τους, ας ενισχύσουν την καλλιέργεια των δεξιοτήτων του παιδιού τους, όπως:

-υπευθυνότητα, δίνοντας δικαίωμα γνώμης, σε θέματα ανάλογα με την ηλικία
-αυτογνωσία, μέσα από την επιλογή φίλων, παιχνιδιών, κ.ά.,
-ωριμότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης, για την επίλυση προβλημάτων διαπροσωπικής φύσης –διαφορετικά από τα ψυχρά, πρακτικά, επαγγελματικά θέματα του χειμώνα.

Γονείς, ας εκμεταλλευτείτε τις ηλιόλουστες μέρες του καλοκαιριού στην Ελλάδα, ας περπατείστε με το παιδί σας, ας φάτε παγωτά, ας τραγουδήσετε στο πανηγύρι. Η μεγάλη αγκαλιά, η συνομιλία, η ετοιμότητά σας στην κάθε αντιξοότητα του παιδιού προσφέρουν χαρά, ασφάλεια και ελαχιστοποίηση των δυσκολιών.

Γονείς και παιδιά, το καλοκαίρι ας συμμετέχετε στη ζωή: σας ωριμάζει!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης