«Η πρόσφατη ψήφιση στο ελληνικό κοινοβούλιο του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει ως στόχο να τσακίσει τα ναυτεργατικά δικαιώματα, με ακύρωση των κλαδικών ΣΣΕ και εφαρμογή της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης που επικυρώθηκε με νόμο από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ το 2012», καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η Σύμβαση αυτή προβλέπει την εφαρμογή διεθνών συμβάσεων για χαμηλόμισθους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα ναυτεργάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κέρδη ρεκόρ που σημειώνουν οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θα μπορούσαν άλλωστε να επιτευχθούν χωρίς την διαρκώς αυξανόμενη εκμετάλλευση των ναυτεργατών. Η κατάργηση των ΣΣΕ των ναυτεργατών στόχο έχει την ενίσχυση και θωράκιση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητάς τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποντοπόρα, μεσογειακά φορτηγά πλοία, οι εφοπλιστές, με τη στήριξη των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και βέβαια του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ, έχουν να υπογράψουν ΣΣΕ από το 2010. Η κατάσταση για τους ναυτεργάτες διαρκώς χειροτερεύει και είναι επικίνδυνη όχι μόνο για τις συνθήκες δουλειάς και διαβίωσης των ναυτεργατών στα καράβια, αλλά και για την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα σωρεία προνομίων, επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, εθελοντική φορολογία, όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις φροντίζουν να παρέχουν στους εφοπλιστές για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους.

Μπροστά σε αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα οι ναυτεργάτες δεν υποτάσσονται και οργανώνουν την πάλη τους», αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βάσει αυτών ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης υπέβαλε τα εξής ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

— στο γεγονός ότι την ίδια την ώρα που σε συνεννόηση με τους εφοπλιστές προωθεί τα συμφέροντά τους εξασφαλίζοντας τους ασυλία για πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα, κάθε είδους ρυθμίσεις σε σχέση με πάμφθηνα καύσιμα στο όνομα της “πράσινης μετάβασης” και νέες διευκολύνσεις στη βάση της ευρωενωσιακής στρατηγικής για τις λιμενικές υπηρεσίες καταδικάζει με την πολιτική της τους ναυτεργάτες να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες χωρίς ΣΣΕ, χωρίς ουσιαστικές αυξήσεις που να καλύπτουν τον πληθωρισμό, με θέσεις εργασίας χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μέτρα προστασίας των ανέργων, της υγείας,

— στο ότι αποτελούν κατεπείγουσα ανάγκη οργανικές συνθέσεις που ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, χωρίς εντατικοποίηση, ενάντια στην υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, όπως κι η απόσυρση των αντιναυτεργατικών διατάξεων στην αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου;»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης