Την διπλωματική διαμάχη, που δημιουργήθηκε μετά την ακύρωση της συνάντηση του Ρίσι Σούνακ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, σχολίασε ο βρετανικός Τύπος.

Συγκεκριμένα, «ο σνομπισμός του Σούνακ θα υποδηλώσει σε άλλα έθνη ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν επιδεικνύει σοβαρή συμπεριφορά στις εξωτερικές υποθέσεις. Η βρετανική διπλωματία θα έπρεπε να στοχεύει να κερδίζει φίλους και όχι να τους χάνει», υποστήριξε η εφημερίδα Financial Times.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Βαθαίνει η διπλωματική κρίση», είπε η Independent.

Η κυβέρνηση της Ελλάδας ανέφερε πως υπήρχαν «εσωτερικοί λόγοι» πίσω από την ακύρωση της συνεδρίασης, από τη Βρετανία, με την Ντάουνινγκ Στριτ να αρνείται αυτόν τον ισχυρισμό και τόνισε ότι ο πρωθυπουργός πήρε αυτή την απόφαση, αφού ο  Κυριάκος Μητσοτάκης δεν τήρησε τις «διαβεβαιώσεις» ότι θα αποφύγει να ασχοληθεί και να απαιτήσει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, που βρίσκοται στο Βρετανικό Μουσείο.

Μάλιστα, ο Σουνάκ επικρίθηκε από έναν πρώην συντηρητικό υπουργό, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά: «Η ακύρωση συναντήσεων την τελευταία στιγμή με ηγέτες των συμμάχων χωρών δεν είναι μόνο ενοχλητικό  αλλά αντανακλά τόσο άσχημα για τη χώρα μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια, στο Guardian φιλοξενήθηκε ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν και αναφέρθηκε στην κίνηση του Ρίσι Σούνακ να ακυρώση την συνάντηση του με τον Έλληνα ομόλογο του.

«Ήταν μια συνειδητή επιλογή. Δεν πρέπει να πτοούμε από αυτή τη διαμάχη. Νομίζω ότι πολύ συχνά έχουμε σκεφτεί να μείνουμε σιωπηλοί, καθως αν δεν μιλήσουμε για πράγματα που είναι δύσκολα, τότε κανείς άλλος δεν θα το κάνει», είπε ο Όσμπορν.

«Και φυσικά, δεν λειτούργησε. Γίνεται μια μεγάλη συζήτηση για αυτό το μουσείο, και άλλα σπουδαία μουσεία σαν αυτό – απλώς δεν πραγματοποιείται μόνο σε αυτό το κτίριο. Θέλουμε αυτό να αλλάξει», συνέχισε ο πρόδρος του Βρετανικού Μουσείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Όσμπορν ήταν θερμός στη διαπραγμάτευση με τις ελληνικές αρχές, ώστε να δουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστραφούν.

Επανέλαβε αυτές τις εκκλήσεις σε ομιλία του, ζητώντας μια ρύθμιση που θα επιτρέπει την προβολή των Γλυπτών στην Αθήνα και το Λονδίνο, αλλά «δεν θα απαιτείται από κανέναν να παραιτηθεί από τα αξιώματα του, επίσης δεν ζητά αλλαγές σε νόμους, αλλά προσπαθεί να βρίσκει έναν πρακτικό, ρεαλιστικό και ορθολογικό δρόμο προς τα εμπρός».

«”Αυτό δεν είναι κατά τη γνώμη μου ερώτηση ιδιοκτησίας, πρόκειται για επιχείρημα επανένωσης – πού μπορείτε να εκτιμήσετε καλύτερα αυτό που είναι ουσιαστικά ένα μνημείο;” Οι Έλληνες, είπε, ήθελαν “μια συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και του Βρετανικού Μουσείου”. Οι δύο πλευρές μπορεί να μην έχουν βρει ακόμη τρόπο να προχωρήσουν, αλλά φαίνεται να μιλούν παρόμοια γλώσσα», συνέχισε ο Τζορτζ Όσμπορν.

Την περασμένη εβδομάδα, το Βρετανικό Μουσείο ανακοίνωσε ότι ο αμφορέας Meidias Hydria, ένα εντυπωσιακό ελληνικό αριστούργημα που χρονολογείται από το 420 π.Χ. που αποκαλεί «ένα από τα πιο επιδραστικά αρχαία ελληνικά έργα όλων των εποχών», πρόκειται να δανειστεί για πρώτη φορά, μετά από 250 χρόνια στο μουσείο της Ακρόπολης.

The Meidia hydria: Αθηναϊκή ερυθρόμορφη υδρία (νεροκανάτα) που υπογράφει ο Μειδίας ως αγγειοπλάστης και αποδίδεται στον Ζωγράφο Μηδιά ως ζωγράφο. Κεραμική, κατασκευασμένη στην Αττική (Ελλάδα), περίπου το 420 π.Χ., που ανασκάφηκε στην Ιταλία. (πηγή:British Museum)

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης