Ένα από τα γνωστότερα αξιοθέατα της Μαδρίτης απέκτησε εντελώς νέο νόημα για λίγα λεπτά, αφού ένας καλλιτέχνης τοποθέτησε απέναντί του ένα άγαλμα του πρώην βασιλιά Χουάν Κάρλος, να στοχεύει με το τουφέκι του την αρκούδα που τινάζει μια κουμαριά.

Το έργο του Χιλιανού γλύπτη Νίκολας Μιράντα τιτλοφορείται «Παρασιτικές στρατηγικές για την επιβίωση σε έναν σκληρό κόσμο» και παραπέμπει στο πάθος του 85χρονου πρώην μονάρχη για το κυνήγι μεγάλων θηραμάτων – ένα πάθος που προκάλεσε σκάνδαλο στην Ισπανία το 2012, δύο χρόνια προτού να παραιτηθεί από τον θρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Χουάν Κάρλος είναι αμφιλεγόμενο πρόσωπο στην Ισπανία μετά τα αλλεπάλληλα σκάνδαλα στα οποία ενεπλάκη τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ αυτών ήταν και το ταξίδι του στην Μποτσουάνα για να συμμετάσχει σε ένα πολυτελές σαφάρι-κυνήγι ελεφάντων το 2012, εν μέσω της οικονομικής κρίσης στη χώρα του. Ο κάποτε αξιοσέβαστος βασιλιάς, για τον ρόλο που έπαιξε στη μετάβαση της Ισπανίας στη δημοκρατία, σήμερα θεωρείται από πολλούς βαρίδι για τον γιο του, τον βασιλιά Φελίπε.

Το άγαλμα του πρώην βασιλιά, Χουάν Κάρλος

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Το άγαλμα του Χουάν Κάρλος, ύψους 170 εκατοστών, φτιαγμένο από πολυουρεθάνη και πηλό και περασμένο με μεταλλική μπογιά για να θυμίζει πατίνα, έμεινε για οκτώ λεπτά δίπλα στην ορειχάλκινη αρκούδα. Αν και ξάφνιασε κάποιους τουρίστες και περαστικούς, άλλοι εξέφρασαν την επιδοκιμασία τους στο Twitter. «Είναι αυτή η καλύτερη παρομοίωση για την κοινοβουλευτική μοναρχία μας; Εγώ λέω ναι», έγραψε ένας χρήστης.

Η Αρκούδα και η Κουμαριά, τα επίσημα σύμβολα της Μαδρίτης, βρίσκονται στο κέντρο της πλατείας Πουέρτα δελ Σολ και κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες φωτογραφίζονται μπροστά στο άγαλμα.

Ο Μιράντα θα εκθέσει τα έργα του στη Μαδρίτη τον επόμενο μήνα – μεταξύ αυτών θα είναι και φωτογραφίες από το σημερινό χάπενινγκ στην Πουέρτα δελ Σολ. «Το έργο μου ως καλλιτέχνη είναι παρασιτικό. Παρασιτώ κάτι που ήδη υπάρχει. Για παράδειγμα, συνδέω το μνημείο της Μαδρίτης με την ισπανική μοναρχία για να παρωδήσω το σύμβολο της πόλης», είπε ο ίδιος.

Φωτογραφία: BBC

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης