Ρεπορτάζ: Βελέντζας Μάριος

Η χαρά της δημιουργίας βρίσκεται στην απλότητα της σύνθεσης. Το μόνο που χρειάζεται είναι η αγάπη και η αφοσίωση σε αυτό που κάνεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αίσθηση που αφήνει «Η Κόρη της Καταιγίδος»* είναι μοναδική. Οπερέτα σε τρεις πράξεις, βασισμένη στο έργο των Maurice Hennequin και Georges Mitchell «Το βαγόνι των κυρίων», σε μουσική – κείμενο Θεόφραστου Σακελλαρίδη δεν χρειάζεται παρά ελάχιστο χρόνο για να γοητεύσει τον θεατή. Εξαιρετική επιλογή για μια βραδινή έξοδο εν μέσω εορτών στο πρόσφατα ανακαινισμένο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.

Πίσω όμως από κάθε σημαντικό καλλιτεχνικό έργο κρύβονται οι συντελεστές, αρκετοί από τους οποίους -στη συγκεκριμένη περίπτωση- έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, προσφέροντας εθελοντικά πολύτιμο χρόνο και καταβάλλοντας πολύ κόπο, προκειμένου ο θεατής να έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει μια άρτια και άκρως διασκεδαστική παράσταση εν μέσω εορτών. Ένας από αυτούς τους συντελεστές ήταν και το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο «Libro Coro».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συνάντηση με την Ανθή Γουρουντή (διεύθυνση και διδασκαλία) μου έδωσε από την πρώτη στιγμή την ευκαιρία να συνειδητοποιήσω τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν την «Κόρη της Καταιγίδος» να διαφέρει από τα υπόλοιπα καλλιτεχνικά δρώμενα της πρωτεύουσας.

1. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση. Τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει;

Η παράσταση θεματικά είναι μια εξαιρετική φάρσα ως προς την πλοκή της η οποία όμως δυναμιτίζει εκ των έσω τα κοινωνικά διαχρονικά στερεότυπα. Μουσικά είναι προκλητικα ενδιαφέρουσα μια και αφενός η οπερέτα αποτελεί ένα «λαϊκό» λυρικό θέαμα αλλά αφετέρου οι εκφραστικές της απαιτήσεις ως προς τους χορωδούς είναι όχι μόνο μουσικές αλλά και υποκριτικές!

Η συγκεκριμένη δε παραγωγή ήταν για εμάς ένα επιπλέον στοίχημα που έπρεπε να κερδηθεί μια και είχε ήδη παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία στο Φεστιβαλ Αθηνών τον Ιούνιο του 2011.

2. Το «Libro Coro» αποτελεί μια καινούργια προσπάθεια στα μουσικά δρώμενα του Πειραιά. Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τους βασικούς συντελεστές της παράστασης;

Η μουσική κοινότητα στην Ελλάδα είναι πολύ συγκεκριμένη. Αρκετοί από εμάς -την ομάδα «Libro coro»- παρακολουθούμε εδώ και χρόνια τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες της ομάδας «The Beggar΄s Οpera». Επομένως το καλλιτεχνικό αισθητικό προαπαιτούμενο είχε λυθεί.

Στην συνέχεια αποτελούσε «ιεράν υποχρέωση» το να στηρίξουμε ένα τέτοιο θέμα στην πόλη μας, τον Πειραιά, σ’ ένα εξαιρετικό θέατρο κατ΄εξοχήν λυρικών παραστάσεων.

Τα υπόλοιπα ήταν απλά!

Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο «Libro Coro» σε μια κιόλας εβδομάδα είχε σχηματιστεί. Μας εμπιστεύτηκε ο μαέστρος κ. Χαράλαμπος Γωγιός και στη συνέχεια συνεργαστήκαμε με τον σκηνοθέτη κ. Αλ. Ευκλείδη και τον ενδυματολόγο κ. Κ. Ζαμάνη.

3. Η παράσταση φαίνεται πως είναι πολύ καλά προετοιμασμένη. Στοιχείο που φαίνεται από τον τρόπο αλληλεπίδρασης της ορχήστρας με τους ηθοποιούς και τους χορωδούς πάνω στη σκήνη. Μιλήστε μας λίγο για τις πρόβες;

Αρχικά δουλέψαμε το έργο μουσικά με πρόβες στο θέατρο Κωσταράκος και στη συνέχεια στο Παλιό Ταχυδρομείο του Πειραιά. Ακολούθησαν πρόβες με την ορχήστρα αλλά και σκηνικές στο Δημοτικό Θέατρο.

Η ευκρίνεια και η ευστοχία των μουσικών, σε συνδυασμό με τις σκηνοθετικές οδηγίες και το εξαιρετικό κλίμα συνεργασίας που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των προβών οδήγησε στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο επισημάνατε.

Ο μάεστρος Χαράλαμπος Γωγιός

4. Το «Libro Coro» συνδυάζει διάφορες ηλικιακές ομάδες. Υπάρχουν δυσκολίες από μία τέτοια συνύπαρξη;

Ένας από τους σκοπούς της δημιουργίας του «Libro Coro» είναι και ο… άλλος ήχος. Ο ήχος μιας «πραγματικής ομάδας ανθρώπων που τραγουδούν». Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιας παρέας καλεσμένων σε γάμο.

Αποτελεί πρόκληση για έναν μαέστρο χορωδίας να συνδυάσει τόσο διαφορετικούς φωνητικούς όγκους σ’ ένα αρμονικό ηχητικό σύνολο, όπου η κάθε μελωδική γραμμή να υποστηρίζεται επαρκώς αλλά και να είναι απαλλαγμένη από τάσεις χορωδών να σολάρουν με τη φωνή τους.

Τα παιδιά πρόσθεσαν τη φρεσκάδα τους ενώ οι μεγαλύτεροι την εμπειρία τους πάντα μέσα σ’ ένα πλαίσιο συνεργασίας.

5. Για να σε αγγίξει η μουσική, πρέπει να τη νοιώσεις. Πιστεύετε πως αυτό βγαίνει στο συγκεκριμένο έργο?

Εσείς ως θεατής ακροατής τι παρατηρήσατε; Εμείς από την καρδιά μας στρώνουμε τα άνθη να περάσει το όμορφο το ζευγάρι!!!!!!

Λίγα λόγια για το «Libro Coro»
Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο «Libro Coro» δημιουργήθηκε με σκοπό να υπηρετήσει το μουσικό – λυρικό θέατρο του Πειραιά αλλά και να συνδράμει στη διάδοση της λόγιας ελληνικής χορωδιακής μουσικής .

Πυρήνες της ομάδας ήταν:

  • Το φωνητικό σύνολο «Amicas plus»
  • Η Παιδική χορωδία Ελληνικού Ωδείου Πειραιά
  • Σπουδαστές των Πειραιωτών καθηγητριών Μονωδίας, Κ. Μάρθας Αράπη, σολιστ Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Άννας Μουζάκη και Κλεοπάτρας Παπαχειμώνα.
  • Σπουδαίοι σπουδαστές και διπλωματούχοι λυρικού τραγουδιού
  • Νέοι μαθητές σχολείων του Πειραιά αλλά και ερασιτέχνες τραγουδιστές.

Η «Κόρης της Καταιγίδος» ήταν το πρώτο βήμα επί σκηνής του συνόλου «Libro coro», πού «ήρθε για να μείνει στην πόλη», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Ανθή Γουρουντή.

Τα μέλη του «Libro coro»

  • Αράπη Εύη
  • Αριστείδη Ματίνα
  • Γενναδίου Ζελίνα
  • Γενναδίου Νιόβη
  • Γκογκόσης Δημήτρης
  • Γκριζάπη Έλενα
  • Δανά Aριστέα Μικαέλα
  • Δεφίγγου Ειρήνη
  • Ευαγγελίδης Ευάγγελος
  • Ιωσηφίδης Παναγιώτης
  • Καμπύλης Παναγιώτης
  • Κανελάκη Χριστίνα
  • Καντζίκη Αικατερίνη
  • Καρολίνα Καντζίκη
  • Κατσίβελου Ελένη
  • Κιοσέογλου Μαρίζα
  • Κόκιου Μαίρη
  • Καπώνη Ξένια
  • Καραμπίλα Κατερίνα
  • Μανιατόπουλος Γιάννης
  • Μαρτίνος Γιώργος
  • Μαυρομάτη Στέλλα
  • Μίχας Νικόλας
  • Μπαταγιάννη Μαρία
  • Πακάκης Σταμάτης
  • Παπαϊωάννου Αντωνία
  • Πιστικού Μάντυ
  • Ρόμπα Αστέρια
  • Σαριδάκης Φαίδων
  • Φουντουλάκη Ευαγγελία
  • Φωκάς Γιάννης
  • Χαραλαμπίδου Ζωρζέτ
  • Χιώτη Εύη
  • Ψαρούλη Έλλη

Ανθή Γουρουντή – Σύντομο βιογραφικό

Η Ανθή Γουρουντή γεννήθηκε και ζει στον Πειραιά. Μαθήτρια της Σοφίας Γιακουμίδου στο πιάνο, της Σόνιας Καραμανιάν στο κλασσικό τραγούδι και των Ουρανία Ιωαννίδου, Κωνσταντίνου Κορακά και Νικηφόρου Νευράκη στα Θεωρητικά, έδειξε από την πρώτη στιγμή την κλίση της στη μουσική και την αγάπη της για τον πολιτισμό.

Μελέτησε μπαρόκ μουσική για πληκτροφόρα δίπλα στους Edith Picht-Axenfeld και Gabby Casadesus.

Αυτή την περίοδο ασχολείται με το παιδικό τραγούδι και τη λόγια ελληνική μουσική τόσο σε βιωματικό επίπεδο (διδασκαλία, εργαστήρια, παιδαγωγικές εφαρμογές) όσο και στη θεωρητική τους υποστήριξη (εισηγήσεις, ανακοινώσεις, αρθρογραφία, συγγραφή βιβλίων).

Βιβλία της κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή» και «Κιβωτός».

* «H Κόρη της Καταιγίδος» θα ανέβει για τρεις ακόμα παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (4, 5 και 6 Ιανουαρίου στις 21.00 το βράδυ).

Διαβάστε επίσης:
«Η κόρη της καταιγίδος» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2013, 20:09

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης