Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ο σύγχρονος και διεθνών προδιαγραφών χώρος στέγασης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων ανοίγει τις πόρτες του και υποδέχεται τον σημαντικότερο και πλέον ιστορικό φορέα συμφωνικής μουσικής στη βόρεια Ελλάδα και έναν από τους μείζονες πολιτιστικούς οργανισμούς της χώρας, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Πλέον, οι περίπου 118 μουσικοί που αποτελούν το καλλιτεχνικό δυναμικό της ΚΟΘ θα πραγματοποιούν τις πρόβες τους στους χώρους του αρχιτεκτονικού κοσμήματος που βρίσκεται στο παραθαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από την Τετάρτη 30 Αυγούστου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για την υλοποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ των δύο φορέων στις 28 Ιουλίου, παρουσία του Υφυπουργού Πολιτισμού, αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού Χρίστου Δήμα και της Γενικής Γραμματέως Σύγχρονου Πολιτισμού Ελένης Δουνδουλάκη, από τους Διευθυντές των δύο φορέων Σίμο Παπάνα και Χρίστο Γαλιλαία, την Πρόεδρο του Δ.Σ. του Ο.Μ.Μ.Θ. Ευγενία Αλεξανδροπούλου-Αιγυπτιάδου και τον Αντιπρόεδρο του Ε.Τ.Ο.Σ./Κ.Ο.Θ. Αντώνη Κωνσταντινίδη.

Συνεργασία που προβλέπει στέγη για την ορχήστρα της ΚΟΘ, συναυλίες και συμπαραγωγές

Με την εφαρμογή του μνημονίου, δίνεται λύση στο πρόβλημα της ΚΟΘ που έμεινε «άστεγη» από τα μέσα του περασμένου Ιούνη, μετά τις καταστροφές που υπέστη η ενοικιαζόμενη αίθουσα δοκιμών της στη Λ. Νίκης (πρώην κινηματογράφος «Παλλάς»), όταν πλημμύρισε καθώς έσπασαν σωληνώσεις ύδρευσης και αποχέτευσης και μέρος της οροφής της κατέρρευσε. Έκτοτε, τα όργανα είχαν μεταφερθεί σε αποθήκες που παραχώρησε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, ενώ οι μουσικοί έκαναν πρόβες σε χώρους του ΑΠΘ και του ΚΘΒΕ για να αντεπεξέλθουν στις προγραμματισμένες συναυλίες τους. Επιπλέον, το μνημόνιο δίνει οριστική λύση στο πάγιο αίτημα δεκαετιών της ΚΟΘ για τη μετεγκατάστασή της στον ΟΜΜΘ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η αίθουσα δοκιμών πρέπει να έχει πολύ αυστηρές προδιαγραφές για να είναι κατάλληλη και αυτές έχουν να κάνουν με συγκεκριμένες διαστάσεις και με τη δυνατότητα τοποθέτησης υλικών που να είναι ικανοποιητικά για την ακουστική. Είναι πάρα πολύ δύσκολη η εύρεση τέτοιου χώρου και πραγματικά και η αίθουσα Σαλτιέλ που μας παραχωρήθηκε με το νέο μνημόνιο είναι αίθουσα που πληροί αυτές τις προϋποθέσεις», δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΘ Σίμος Παπάνας, τονίζοντας την αποτελεσματικότητα της πολιτικής βούλησης που υπήρξε από την πλευρά του Υπουργείου Πολιτισμού για την εύρεση άμεσης λύσης.

Στο καλλιτεχνικό μέρος της συμφωνίας, στάθηκε από την πλευρά του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης Χρίστος Γαλιλαίας. «Από τον πρώτο κιόλας μήνα που ανέλαβα στο Μέγαρο, με δική μου πρωτοβουλία, συστάθηκε μία ομάδα εργασίας με μέλη και από τους δύο φορείς, για μία πιο μόνιμη παρουσία της ΚΟΘ στο Μέγαρο. Δηλαδή εγώ θέλω μια πολύ καλή ορχήστρα να έχει τακτική παρουσία στον προγραμματισμό του Μεγάρου, καθώς το συμφωνικό σχήμα είναι ο πυρήνας για την κλασική μουσική» είπε ο κ. Γαλιλαίας.

Σύμφωνα με τους όρους της συνεργασίας, εκτός από την αίθουσα Σαλτιέλ στο κτήριο Μ2 που παραχωρείται από τον ΟΜΜΘ κατ’ αποκλειστικότητα στην ΚΟΘ για τις πρόβες της, με εξαίρεση τη χρήση της από το Μέγαρο για ελάχιστες δικές του δράσεις, το Μέγαρο θα φιλοξενεί ετησίως, 16 παραγωγές της ΚΟΘ στο κτήριο Μ1 σε ισάριθμες Παρασκευές, καθώς και άλλες τέσσερις παραγωγές της, στο κτήριο Μ2, επίσης Παρασκευές. Επιπλέον, η συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερις συμπαραγωγές ΚΟΘ – ΜΜΘ, ενώ το Μέγαρο θα χρησιμοποιεί την ορχήστρα της ΚΟΘ για τέσσερις εβδομάδες παραγωγών του.

«Αυτό είναι το βασικό δικό μας ανταποδοτικό προς το Μέγαρο» επισήμανε ο κ. Παπάνας, τονίζοντας ότι επιδιώκει τη δόμηση μιας σχέσης συνεργασίας ακόμη πιο στενής, από την οποία ωφέλεια θα έχει ο πολιτισμός της πόλης. «Είμαστε φορείς σύγχρονου πολιτισμού που τα οράματά μας συμπλέουν. Είναι αυτονόητο πως η ύπαρξη ενός τόσο υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικού οργανισμού στο Μέγαρο, είναι από μόνο του πολύ σημαντικό και ταυτόχρονα συμπλέει με το δικό μου καλλιτεχνικό όραμα» τόνισε ο κ. Γαλιλαίας.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης