Με εννέα ταινίες ξεκινά απόψε η κινηματογραφική εβδομάδα. Ξεχωρίζουν η γαλλική υπερπαραγωγή «Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Ντ’ Αρτανιάν», το δικαστικό δράμα «Σεντ Ομέρ», το ιρανικό δράμα «Πέρα από τον Τοίχο» καθώς και η κομεντί «Καραόκε».Ωστόσο ας δούμε και τις εννέα ταινίες που η κάθε μία ξεχωριστά αποτελεί μια καλή κινηματογραφική πρόταση για αυτήν την εβδομάδα.

«Άρρηκτος Δεσμός»: Ο Τζέικ Τζίλενχαλ πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του Γκάι Ρίτσι

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην τελευταία του αποστολή στο Αφγανιστάν, ο Λοχίας Τζον Κίνλι συνεργάζεται με έναν τοπικό διερμηνέα, τον Αχμέντ. Έπειτα από μια επίθεση με μοναδικούς επιζώντες τους δύο άντρες, ο Αχμέντ θα μεταφέρει τον τραυματισμένο Τζον σε ένα ασφαλές μέρος, χιλιόμετρα μακριά. Όταν ο Τζον γυρίσει στην Αμερική και μάθει πως ο Αχμέντ βρίσκεται σε κίνδυνο, αποφασίζει να επιστρέψει πίσω για να βοηθήσει τον φίλο του, ξεπληρώνοντας το χρέος του προτού να είναι αργά.

The Covenant

Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ηθοποιοί: Τζέικ Τζίλενχαλ, Νταρ Σαλίμ

Διάρκεια: 160 λεπτά

Είδος ταινίας: Περιπέτεια

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Ντ’ Αρτανιάν» σε σκηνοθεσία Μαρτάν Μπουρπουλόν

Το πρώτο εντυπωσιακό κεφάλαιο από το δίπτυχο της φιλόδοξης, γαλλικής υπερπαραγωγής με την υπογραφή της Pathé μεταφέρει τους Τρεις Σωματοφύλακες του Δουμά στη μεγάλη οθόνη.

Τους πασίγνωστους χαρακτήρες ενσαρκώνει ένα λαμπερό καστ με τον Βενσάν Κασέλ (Το Μίσος) ως Άθω, τον Ρομέν Ντουρίς (Άιφελ) ως Άραμη, τον Πίο Μαρμάι (Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου) στον ρόλο του Πόρθου, τον Φρανσουά Σιβίλ (Όπως ψηλά, έτσι και χαμηλά) ως Ντ’Αρτανιάν, την Εύα Γκριν (Οι Ονειροπόλοι) ως Μιλαίδη και τη Βικι Κριπς (Κορσές) στον ρόλο της βασίλισσας Άννας της Αυστρίας με τον Λουί Γκαρέλ (Οι Ονειροπόλοι) ως Λουδοβίκο ΙΓ’. Τα σκηνοθετικά ηνία αναλαμβάνει ο Μαρτάν Μπουρμπουλόν (Άιφελ).

Σύνοψη

Από το Λούβρο μέχρι τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, από τις τρώγλες του Παρισιού μέχρι την πολιορκία της Λα Ροσέλ… σε ένα βασίλειο διχασμένο από τους θρησκευτικούς πολέμους και υπό την απειλή της εισβολής από την Αγγλία, μία χούφτα αντρών και γυναικών θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους και θα ενώσουν το πεπρωμένο τους με τη μοίρα της Γαλλίας.

The Three Musketeers D’ Artagnan

Σκηνοθεσία: Μαρτέν Μπουρπουλόν

Ηθοποιοί: Φρανσουά Σιβίλ, Βενσάν Κασέλ, Ρομάν Ντουρίς, Πίο Mαρμάι, Εύα Γκριν, Λουί Γκαρέλ, Βίκι Κριπς, Λινά Κουντρί, Τζέικομπ Φόρτιουν-Λόιντ, Ερίκ Ρουφ.

Διάρκεια: 2.01’

Είδος ταινίας: Περιπέτεια

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Evil Dead Rise»: Ένα «δαιμονικό» θρίλερ του Λι Κρόνιν και η διεστραμμένη ιστορία δύο αδερφών

Μεταφέροντας τη δράση πλέον έξω από το δάσος και μέσα στην πόλη, το «Evil Dead Rise» αφηγείται μια διεστραμμένη ιστορία δύο αποξενωμένων αδερφών, τις οποίες υποδύονται οι Σάδερλαντ και Σάλιβαν, η επανένωση των οποίων διακόπτεται από την άνοδο των δαιμόνων που κυριεύουν τα σώματα των θυμάτων τους και τις ωθούν σε μία αρχέγονη μάχη επιβίωσης καθώς αντιμετωπίζουν την πιο εφιαλτική εκδοχή οικογένειας, όπως μπορεί να φανταστεί κανείς.

Σκηνοθεσία: Λι Κρόνιν

Ηθοποιοί: Λίλι Σάλιβαν, Αλίσα Σάδερλαντ, Μόργκαν Ντέιβις, Γκάμπριελ Έκολς, Νελ Φίσερ.

Διάρκεια: 1.37’

Είδος ταινίας: Θρίλερ

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Σεντ Ομέρ»: Η συγκλονιστική ταινία της Αλίς Ντιόπ

Η γαλλική παραγωγή «Σεντ Ομέρ» κέρδισε δύο μεγάλα βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας, τον Αργυρό Λέοντα – Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, αλλά και τον Χρυσό Λέοντα του Μέλλοντος – Βραβείο Καλύτερης 1ης Ταινίας. Αποτελεί την Επίσημη Πρόταση της Γαλλίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, όπου και συμπεριλήφθηκε στην βραχεία λίστα των 15 ταινιών που πέρασαν στον 2ο γύρο. Ήταν υποψήφια για Βραβείο Σκηνοθεσίας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, ενώ κέρδισε Βραβεία Καλύτερης Ταινίας & Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Σεβίλλης, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Γάνδης, Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci στο Φεστιβάλ Palm Springs και Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης 1ης Ταινίας. Στην Γαλλία έχει κερδίσει επίσης τα Βραβεία Jean Vigo και Louis Delluc. Έχει προβληθεί ανάμεσα σε άλλα, στα Φεστιβάλ Νέας Υόρκης, Τορόντο και Λονδίνου. Η ταινία βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία που συγκλόνισε τη Γαλλία.

Στην Ελλάδα κέρδισε πριν από λίγες μέρες το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο 23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου όπου πραγματοποίησε την πρεμιέρα της. H κριτική επιτροπή, που απαρτιζόταν από τους Γιάννη Οικονομίδη, Κάτια Γουλιώνη, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Φοίβο Δεληβοριά και Φώτη Σεργουλόπουλο, απένειμε ομόφωνα το βραβείο της στην ταινία με την ακόλουθη δήλωση: «Επιλέξαμε αυτήν την ταινία, για την πρωτότυπη, συνεπή, αυστηρή σκηνοθετική γραφή της Αλίς Ντιόπ. Για την συγκλονιστική, εσωτερική ερμηνεία της Γκιουσλαζί Μαλάντα, και την εξαιρετική επίδοση του συνόλου των ηθοποιών. Τέλος, για τον βαθύ, υπαινικτικό τρόπο που φωτίζει τις κοινωνικές, πολιτικές και πνευματικές προεκτάσεις μιας τραγικής αληθινής ανθρώπινης ιστορίας».

Υπόθεση

Βρισκόμαστε στο δικαστικό μέγαρο στην πόλη Σεντ Ομέρ. Η νεαρή συγγραφέας Ραμά παρακολουθεί την πολύκροτη δίκη της Λοράνς Κολί, μιας νέας γυναίκας αφρικανικής καταγωγής που κατηγορείται ως υπεύθυνη για τον θάνατο της δεκαπέντε μηνών κόρης της σε μια παραλιακή πόλη της Βόρειας Γαλλίας. Καθώς η διαδικασία προχωρά, τα λόγια της κατηγορούμενης και οι καταθέσεις των μαρτύρων δίνουν αναπάντεχες διαστάσεις στην υπόθεση και θα κάνουν τη Ραμά να αμφισβητήσει τα πιστεύω της, αλλά και την απόφασή της να κρατήσει μυστική από την οικογένειά της τη δική της εγκυμοσύνη.

Η Αλίς Ντιόπ, με αφετηρία μια πραγματική ιστορία, παντρεύει την αρχέγονη τραγωδία της Μήδειας, τον αφρικανικό μυστικισμό και αναφορές από τη Μαργκερίτ Ντιράς ως τον Παζολίνι και το «Εν Ψυχρώ», ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε για το είδος «δικαστικό δράμα». Χρησιμοποιεί την αίθουσα του δικαστηρίου όχι απλά ως ένα χώρο απόδοσης δικαιοσύνης, αλλά ως μια πιστή αντανάκλαση του πολύπλοκου πολυπολιτισμικού κόσμου μας και των συγκρούσεών του με επίκεντρο τη γυναικεία ταυτότητα, αναποδογυρίζοντας ένα-ένα τα στερεότυπα και τις βεβαιότητες της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας, προσφέροντας στο θεατή αμείλικτα ερωτήματα παρά εύκολες απαντήσεις.

Saint Omer

Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Άλις Ντιόπ, με τις Γκοσλαζί Μαλαντά, Ορέλια Πετί, Ζαβιέ Μαλί κ.ά.

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Πέρα από τον Τοίχο»: Ιρανικό δράμα του Βαΐντ Τζαλιλβάντ

Ο Αλί, ο οποίος έχει χάσει μερικώς την όρασή του από ένα συμβάν που αρχικά δεν προσδιορίζεται ζει μόνος σε ένα διαμέρισμα. Απομονωμένος και  απελπισμένος επιχειρεί να αυτοκτονήσει, μα τον διακόπτει ο θυρωρός του κτηρίου του. Ο τελευταίος τον ενημερώνει πως μια δραπέτης έχει κρυφτεί κάπου στο κτήριο. Σιγά σιγά, ο Αλί ανακαλύπτει ότι η δραπέτης γυναίκα, η Λέιλα, βρίσκεται μέσα στο διαμέρισμά του. Αφού συμμετείχε σε μια διαμαρτυρία εργαζομένων που οδήγησε στο χάος, είναι εκνευρισμένη με τον τετράχρονο γιο της που χάθηκε όταν την μετέφεραν σε ένα αστυνομικό βαν. Σταδιακά, ο Αλί δένεται συναισθηματικά μαζί της. Θέλοντας να ξεφύγει από την πραγματικότητα, βοηθώντας τη Λέιλα γίνεται καταφύγιο στον δικό του κόσμο φαντασίας.

Beyond the Wall

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Βαΐντ Τζαλιλβάντ

Πρωταγωνιστούν: Ναβίντ Μοχαμαντζάντεχ, Αμίρ Αγκάι, Ντιάνα Χαμπίμπι

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Καραόκε»: Μια ρομαντική κομεντί από τον Μος Ρόσενταλ

Η Τόβα και ο Μέιρ είναι ένα ζευγάρι στα 60 που αγαπιούνται ακόμα αλλά τους έχει καταπιεί η ρουτίνα της μικροαστικής ζωής τους στα προάστια. Εκείνος δεν μιλάει πολύ και παραμένει συνήθως ήσυχος, εκείνη είναι ένα ματαιωμένο ελεύθερο πνεύμα, μια σύζυγος που περιμένει πολύ καιρό να χορέψει. Όταν ένας κοσμοπολίτης εργένης μετακομίζει στο ρετιρέ της πολυκατοικίας τους, η μαγνητική του παρουσία και οι βραδιές Καραόκε στο διαμέρισμά του μετατρέπονται σε εμμονή για το φιλήσυχο ζευγάρι. Θα είναι η νέα τους συνήθεια μια νέα αρχή και για την σχέση τους η αρχή του τέλους;

Μια ταινία που μας αποδεικνύει ότι η ανάγκη για επιβεβαίωση δεν έχει ηλικία.

 Karaoke

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Μος Ρόσενταλ

Πρωταγωνιστούν: Σασόν Γκαμπάι, Ρίτα Σουκρούν, Λιόρ Ασκενάζι.

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Σπασμένος Ήχος»: Ένα ντοκιμαντέρ για το μπουζούκι

Ντοκιμαντέρ του Φοίβου Κοντογιάννη για το μπουζούκι. Από τα παράνομα καταγώγια, τους χασικλήδες, τη λογοκρισία και τους ρεμπέτες, το μπουζούκι κατάφερε μέσα σε λίγες δεκαετίες να γίνει το πιο αγαπητό, αλλά και διαδεδομένο όργανο στη χώρα. Παρακολουθώντας τη μουσική εξέλιξη του μπουζουκιού, το ντοκιμαντέρ επιχειρεί μια ιστορική, μουσική επισκόπηση, καθώς και μια πολιτιστική και κοινωνική αποτύπωση της εξέλιξης της ελληνικής κοινωνίας, μέσα από συνεντεύξεις μεγάλων προσωπικοτήτων της σύγχρονης ιστορίας του οργάνου, σε συνδυασμό με σπάνιο αρχειακό υλικό.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Φοίβος Κοντογιάννης

Ιδέα – Έρευνα: Ανέστης Μπαρμπάτσης
Σενάριο: Ανέστης Μπαρμπάτσης – Φοίβος Κοντογιάννης
Παραγωγή: Foss Productions
Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Faliro House, EKOME
Παραγωγός: Στέλιος Κοτιώνης
Executive Producer: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Μανού Τιλίνσκι
Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος
Ήχος: Σταύρος Αβραμίδης, Λέανδρος Ντούνης

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Ο γάμος στο Αφρίν»: Η νέα ταινία του Θωμά Σίδερη για τον Μερουάν Μπερεκάτ

Ντοκιμαντέρ του Θωμά Σίδερη για τον Κούρδο ποιητή Μερουάν Μπερεκάτ. Σε συνέχεια του ντοκιμαντέρ “Τα Ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ”, ο Σιδέρης κινηματογραφεί τους μετασχηματισμούς που βίωσε η Συρία την περίοδο 2012-2022, δεκαετία στην οποία ο εμφύλιος πόλεμος άλωσε τη χώρα, η τρομοκρατική οργάνωση ISIS γιγαντώθηκε και η παρουσία ξένων στρατιωτικών δυνάμεων στην περιοχή αυξήθηκε ραγδαία.

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» : Η ταινία – σκάνδαλο του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι σε επανέκδοση

Επανέκδοση της ταινίας – σκάνδαλο του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι. Ένας μοναχικός Αμερικανός, προσπαθώντας να ξεπεράσει τον θάνατο της γυναίκας του, δημιουργεί μια καθαρά σαρκική σχέση με μια άγνωστη νεαρή σε ένα άδειο παρισινό διαμέρισμα.

Σκηνοθεσία: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Σενάριο: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, Φράνκο Αρκάλι, Ανιές Βαρντά
Φωτογραφία: Βιτόριο Στοράρο
Μοντάζ: Φράνκο Αρκάλι, Ρομπέρτο Περπινιάνι
Μουσική: Γκάτο Μπαρμπιέρι

Πρωταγωνιστούν: Μάρλον Μπράντο, Μαρία Σνάιντερ, Ζαν-Πιερ Λεό.

Διάρκεια: 136 λεπτά
Χώρες παραγωγής: Γαλλία, Ιταλία
Έτος παραγωγής: 1973

Δείτε το τρέιλερ:

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης