Ενώ ο τρόμος του εμφυλίου στη Συρία έχει πλέον ευτελιστεί μετά τον βομβαρδισμό με χιλιάδες εικόνες επί μια δεκαετία όσων έχουν την τύχη να είναι μακριά, ο Γάλλος φωτορεπόρτερ και για χρόνια πολεμικός ανταποκριτής Alexis Cordesse εξέδωσε στον εκδοτικό οίκο Éditions Xavier Barral το λεύκωμα «Talashi»: προσωπικές φωτογραφίες που είχαν πάρει μαζί τους Σύροι πρόσφυγες στην ξενιτιά στην ασφαλή Δύση.

Καθαρή σύμπτωση επέτρεψε στον Cordesse να εγκαινιάσει το εγχείρημα. Η Maha, μια φίλη του από τη Συρία που μόλις είχε φτάσει στη Γαλλία με τον σύζυγό της και τα δύο παιδιά τους, του είπε ότι μια από τις κόρες της είχε πάρει μαζί της φωτογραφίες που είχε διαλέξει από οικογενειακό άλμπουμ και τις είχε δέσει με μια ροζ κορδέλα. Του πήρε δύο χρόνια για να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτές τις φωτογραφίες. «Ζήτησα από τη Maha να μου εμπιστευτεί κάποιες από αυτές και μετά από λίγο συνειδητοποίησα ότι αυτές οι σχετικά συνηθισμένες εικόνες ήταν στην κυριολεξία καταπληκτικές» λέει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Cordesse άρχισε να αναζητεί φωτογραφίες από άλλες οικογένειες. Συνάντησε Σύρους πρόσφυγες στην περιοχή του Παρισιού, στην περιοχή της Λιόν, στη Μασσαλία. Χάρη σε υποτροφία του CNAP, ταξίδεψε στην Τουρκία και στη Γερμανία. Στο διάστημα μιας διετίας συνάντησε λίγο πάνω από 80 ανθρώπους.

 
 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Blind Magazine (@blind.magazine)

«Είδα χιλιάδες φωτογραφίες, από τις οποίες κράτησα περίπου 2.950 και περισσότερες από 50 είναι στο λεύκωμα» εξηγεί. Χρονολογούνται από το 1990 έως το 2019 και «με έναν απλό, ακριβή και αφτιασίδωτο τρόπο» δείχνουν τη ζωή στη Συρία· αφηγούνται τις ιστορίες της Maha και των κοριτσιών της, του Ahmed που το σπίτι του κατέρρευσε μετά από αεροπορική επιδρομή, του Salam που ζούσε στην Deir es-Zor, πόλη που έπεσε στα χέρια του ISIS, τις ιστορίες των Muhammad, Haifa, Tuka και Hala. Μέσα από εικόνες ενός αγώνα ποδοσφαίρου, ενός πάρτι γενεθλίων, μια μέρας στη θάλασσα, στο «Talashi» -αραβική λέξη που αποδίδεται ως «κατακερματισμός», «αποσάθρωση» και «εξαφάνιση»- απεικονίζεται μια καθημερινή ζωή που έφυγε για πάντα.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης