Οι επιπτώσεις της εξέλιξης της σεξουαλικής βιομηχανίας στην πραγματική σεξουαλική ζωή

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2017, 08:32
Οι επιπτώσεις της εξέλιξης της σεξουαλικής βιομηχανίας στην πραγματική σεξουαλική ζωή
Από τις αρχαίες ξύλινες επιγραφές μέχρι τα σύγχρονα κινούμενα σχέδια με έντονο σεξουαλικό περιεχόμενο, η Ιαπωνία είναι η χώρα που έχει επιδείξει μια μακρά, πλούσια και με πολλά αντιφατικά ιστορικά στοιχεία πορεία στην εξέλιξη της ερωτικής τέχνης.

Ήδη από το 1960 η σεξουαλική βιομηχανία στην Ιαπωνία είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις, το σεξ ήταν στο επίκεντρο. Σύμφωνα όμως με πρόσφατες μελέτες, οι Ιάπωνες κάνουν πλέον πολύ λιγότερο σεξ σε σχέση με τους άλλους λαούς. Οι επίσημοι φορείς αποδίδουν αυτήν τη μείωση της libido σε εθνικό επίπεδο στη δημογραφική γήρανση του πληθυσμού, καθώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο πληθυσμός της Ιαπωνίας θα μειωθεί δραματικά μέχρι το 2065.

Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι το 43% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών στην Ιαπωνία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα τις σεξουαλικές επαφές, ενώ το 64% της ίδιας ηλικιακής ομάδας δεν διατηρεί κάποια ρομαντική σεξουαλική σχέση. Οι περισσότεροι νέοι στην Ιαπωνία φαίνεται να αντλούν σεξουαλική ευχαρίστηση μέσω των υπολογιστών και της πορνογραφίας, προτιμώντας την απομόνωση στα δωμάτιά τους. Δεν συνάπτουν πραγματικές σχέσεις, ενώ αποφεύγουν τα πραγματικά συναισθήματα και τη φυσική οικειότητα.

Στην άλλη άκρη του κόσμου, στο San Diego της California, μια εταιρεία που ονομάζεται Abyss Creations κατασκευάζει σεξουαλικά ρομπότ. Η τιμή για ένα ρομπότ ξεκινά από 4.500 δολάρια και φτάνει μέχρι και τα 50.000. Πρόκειται για κούκλες από σιλικόνη, οι οποίες, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, έχουν ως μοναδικό σκοπό την ικανοποίηση του ιδιόκτητη τους. Έχουν φυσικό μέγεθος και προγραμματίζονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αγοραστή ως προς τις δυνατότητες διαλόγου, την ανατομία, την εθνικότητα και τη σεξουαλική προτίμηση. Χαμογελούν, ανοιγοκλείνουν τα βλέφαρά τους και μιλούν, αλλά δεν έρχονται σε αντιπαράθεση, εκτός κι αν ο πελάτης το επιθυμεί, οπότε προγραμματίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να δίνουν πιο προκλητικές απαντήσεις.

Προς στιγμήν δεν μπορούν να περπατήσουν, αλλά οι κατασκευαστές εργάζονται πάνω σε αυτό. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας τονίζει ότι ο σκοπός των ρομπότ αυτών είναι να δώσουν ευχαρίστηση, ιδιαίτερα σε ανθρώπους που δυσκολεύονται να συνάψουν σεξουαλικές σχέσεις. Οι περισσότεροι πελάτες μέχρι στιγμής είναι άνδρες και τα περισσότερα ρομπότ θηλυκά, με αναλογίες παρόμοιες με αυτές των πορνοστάρ. Αυτήν τη στιγμή πωλούνται γύρω στα 600 ρομπότ τον χρόνο, αλλά ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά στο προσεχές μέλλον.

Τα δεδομένα που έρχονται από την Ιαπωνία, ωστόσο, φέρνουν στην επιφάνεια το ζήτημα της επίπτωσης της εξέλιξης της σεξουαλικής βιομηχανίας στην πραγματική σεξουαλική ζωή. Σε ποιο βαθμό η ενίσχυση των πρακτικών σεξουαλικής αυτοϊκανοποίησης μέσω τεχνολογικών βοηθημάτων μπορεί να οδηγήσει στην αποξένωση των ανθρώπινων σχέσεων; Μπορεί, άραγε, αυτό που ξεκινά ως βοήθημα για τους λίγους να γίνει μια ευρεία τάση με σκοπό την αναζήτηση μιας σεξουαλικής επάρκειας που αποκλείει τον σύντροφο, τον κοινωνικό δεσμό και την έννοια του ζευγαριού όπως την ξέρουμε;

Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κ. Κωνσταντινίδης, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2017, 09:56